muummi Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 Er det noe spes man på tenke på når man skal brekk sladde med en bil som har automatgir? Må man sette den i fri før man brekker eller kan man ha den i "Drive"? Kan bilen ta skade av dette når den har automatgir? Takker for svar
avo Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 (endret) Ja, bilen (og dekkene) kan ta skade av det, nei, ikke spesielt for automatgir. Endret 22. desember 2011 av avo
muummi Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Skrevet 22. desember 2011 Ja, bilen (og dekkene) kan ta skade av det, nei, ikke spesielt for automatgir. Sjangsene for at bilen og dekkene skal ta skade av litt brekking på snøen/isen er vel ikke akkurat stor?
avo Skrevet 23. desember 2011 Skrevet 23. desember 2011 Neida, på snø og is kommer skadene først når du feilberegner effekten, og smeller siden av bilen inn i noe hard...
Wrasko Skrevet 23. desember 2011 Skrevet 23. desember 2011 (endret) Er det noe spes man på tenke på når man skal brekk sladde med en bil som har automatgir? Må man sette den i fri før man brekker eller kan man ha den i "Drive"? Kan bilen ta skade av dette når den har automatgir? Takker for svar Hei. Svarer jeg og. Er bare å brekksladde, samt bare la den stå i "Drive", skal jo gjerne gi litt gass når man brekker og... Og nei, automatkassa tar ikke skade av det. Om du brekker, mister kontrollen og moser inn i noe derimot, så blir det selvsagt skade Endret 23. desember 2011 av Wrasko
Akse Skrevet 26. desember 2011 Skrevet 26. desember 2011 Kassen kan ta skade av det om dekkene plutselig får feste når du gir gass.
Wrasko Skrevet 26. desember 2011 Skrevet 26. desember 2011 Kassen kan ta skade av det om dekkene plutselig får feste når du gir gass. Er nok i hovedsak drivakslene som pleier å gå på fwd. Men selvsagt, de fleste komponenter kan ta skade. Hjullager kan gå, endeledd kan ta kvelden etc etc etc, men skal litt til... Da må man som regel satse hardt, eller sikte på ujevnheter i veien...
cossiemk1 Skrevet 26. desember 2011 Skrevet 26. desember 2011 Er dette en bakhjulstrekt bil? eller en feilhjulstrekt bil? Er det bak så trenger du vel ikke dra i brekket for å sladde?? er det fwd så er det bare tull å sladde.... Dessuten så er det jo ulovelig også
apegryn Skrevet 26. desember 2011 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Er dette en bakhjulstrekt bil? eller en feilhjulstrekt bil? Er det bak så trenger du vel ikke dra i brekket for å sladde?? er det fwd så er det bare tull å sladde.... Dessuten så er det jo ulovelig også Fwd kan være moro med håndbrekk på vinteren de, bare du klarer å kontrollere den. Ha gode dekk foran og slipp rompa med brekket og du kan fint ta lange kontinuerlige sladder. Hadde en scirocco gtx et par år siden. Det la seg pent ut i svingene med gode pigg fremme og slitte bak; dersom jeg provoserte med en kjapp brekk og lett styring på gassen. Min rwd bil som jeg kjører nå er ikke like lett å kontrollere, men det er flere faktorer som spiller inn her (vektfordeling, dekktype, veigrep fremme/bak etc.) Endret 27. desember 2011 av apegryn
cossiemk1 Skrevet 26. desember 2011 Skrevet 26. desember 2011 Som sagt, fwd som sladdebil blir bare for dumt. Hådbrekket er der for at bilen skal stå stille når du parkerer den i bakker og lignende, hehe...
apegryn Skrevet 27. desember 2011 Skrevet 27. desember 2011 Som sagt, fwd som sladdebil blir bare for dumt. Hådbrekket er der for at bilen skal stå stille når du parkerer den i bakker og lignende, hehe... På samme måte som at bakhjulene er der for at bilen skal skal få moment fremover ved rwd, ha veigrep og kunne bremse? Siden vi er på et diskusjonsforum kan du gjerne argumentere for påstanden 'fwd som sladdebil blir bare for dumt' og 'er det fwd så er det bare tull å sladde'... Det blir aldri det samme som rwd, men du kan fortsatt ha mye moro med fwd og brekk http://m.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DplTk8fCPPIY&h=zAQG8tP67 Tilbake til trådstarter: hvilken bil er det snakk om? 1
fenele Skrevet 27. desember 2011 Skrevet 27. desember 2011 trenger ikke brekk for å drifte på snø med automat hvertfall.
muummi Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Skrevet 27. desember 2011 Der er snakk om en Octavia 2010mod. Men er ikke mulig å skru av antiskrens, så er ikke så gøy;p
cossiemk1 Skrevet 27. desember 2011 Skrevet 27. desember 2011 Som sagt, fwd som sladdebil blir bare for dumt. Hådbrekket er der for at bilen skal stå stille når du parkerer den i bakker og lignende, hehe... På samme måte som at bakhjulene er der for at bilen skal skal få moment fremover ved rwd, ha veigrep og kunne bremse? Siden vi er på et diskusjonsforum kan du gjerne argumentere for påstanden 'fwd som sladdebil blir bare for dumt' og 'er det fwd så er det bare tull å sladde'... Det blir aldri det samme som rwd, men du kan fortsatt ha mye moro med fwd og brekk http://m.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DplTk8fCPPIY&h=zAQG8tP67 Tilbake til trådstarter: hvilken bil er det snakk om? Fytti helvte så teit, er det mulig?? Du er vel en av dem som mener det går fint å drifte på tørr asfalt med fwd også du da? bare man har nok motor og brekket på? Jizzes!! Sladde er når bakhjula drar løs av underlaget, ikke når bakhjula låser seg på underlaget, hehehehehehehe Og min mening er fortsatt at det IKKE er gøy å nappe i brekket for å få rumpa på bilen til å skli
muummi Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Skrevet 27. desember 2011 trenger ikke brekk for å drifte på snø med automat hvertfall. Å?
Mr. Lurk Skrevet 27. desember 2011 Skrevet 27. desember 2011 trenger ikke brekk for å drifte på snø med automat hvertfall. Å? Gi litt mer gass :=
muummi Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Skrevet 27. desember 2011 trenger ikke brekk for å drifte på snø med automat hvertfall. Å? Gi litt mer gass := Hvorfor er dette spesielt med automat da? Skulle jo ikke være noe forskjell på det og manuell
Mr. Lurk Skrevet 27. desember 2011 Skrevet 27. desember 2011 Det var ikke det, det var bare det at man treger ikke brekk for og drite eller sladde på snø. 1
perpyro Skrevet 27. desember 2011 Skrevet 27. desember 2011 trenger ikke brekk for å drifte på snø med automat hvertfall. Å? Gi litt mer gass := Hvorfor er dette spesielt med automat da? Skulle jo ikke være noe forskjell på det og manuell Forskjellen er at med manuell kasse vil turtallet på bakhjula være begrenset av giret du er i og forholdet hjulspinn vs. faktisk hastighet ikke er så stor. Gi jernet med automatkasse så girer kassa selv oppover og man kan dra breisleng i 50km/t med 120 på nåla. Nå har du laus bakende som ikke henter seg inn før man slipper gassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå