Gå til innhold

Iphone 4s eller Samsung Galaxy S2?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har bursdag den 5. januar og ønsker meg en skikkelig mobil som er bedre enn SE Xperia som IKKE har zoom engang.

Så jeg skal enten kjøpe Galaxy eller Iphone. Hvis jeg ikke kjøper Iphone så føler jeg at jeg gått glipp av veldig gode app og sånt. Fins det mange andre gode app på android også?

Har iphone eller galaxy best kamera? Hva ville dere valgt og hvorfor ville dere ha valgt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen telefon som er "Verdens beste", det handler om hva man prioriterer.

 

De største forskjellene på iPhone 4S og SGS2 er skjermen, iPhone er høyoppløst og mindre, mens SGS2 er større med lavere oppløsning. Du må nesten se på dem for å se hva du foretrekker, merk og at en mindre skjerm er bedre egnet for enhåndsbruk som kan være nyttig i mange situasjoner.

 

Bortsett fra det bør du også vurdere Galaxy Nexus, da du vil få bedre støtte for oppdateringer. Samsung har f.eks. ikke tenkt til å oppgradere forrige flaggskip, SGS, til ICS selv om den har god nok hardware.

 

Ellers ville jeg lest Anandtech sine anmeldelser av telefonene. De er grundige, og blant de eneste som tester en så elementær ting som batteritid. iPhone 4S har f.eks. dobbelt så lang batteritid enn SGS2 når det gjelder surfing, noe som skyldes at AMOLED-skjermen trekker mer strøm enn LCD-skjermen til iPhone 4S. Dette kommer man nok til å se på Galaxy Nexus også, men den har de ikke testet enda.

 

iPhone 4S

Samsung Galaxy S 2

Endret av eisa01
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen telefon som er "Verdens beste", det handler om hva man prioriterer.

 

De største forskjellene på iPhone 4S og SGS2 er skjermen, iPhone er høyoppløst og mindre, mens SGS2 er større med lavere oppløsning. Du må nesten se på dem for å se hva du foretrekker, merk og at en mindre skjerm er bedre egnet for enhåndsbruk som kan være nyttig i mange situasjoner.

 

Bortsett fra det bør du også vurdere Galaxy Nexus, da du vil få bedre støtte for oppdateringer. Samsung har f.eks. ikke tenkt til å oppgradere forrige flaggskip, SGS, til ICS selv om den har god nok hardware.

 

Ellers ville jeg lest Anandtech sine anmeldelser av telefonene. De er grundige, og blant de eneste som tester en så elementær ting som batteritid. iPhone 4S har f.eks. dobbelt så lang batteritid enn SGS2 når det gjelder surfing, noe som skyldes at AMOLED-skjermen trekker mer strøm enn LCD-skjermen til iPhone 4S. Dette kommer man nok til å se på Galaxy Nexus også, men den har de ikke testet enda.

 

iPhone 4S

Samsung Galaxy S 2

Klart at det finnes noe som heter verdens beste. Det er jo ikke uten grunn at det finnes verdens beste løper på 100m f.eks, bare for å ta et eksempel.

 

Jeg kan synes at en annen løper er den beste, men det forhindrer ikke andre i å kåre at en annen er verdens beste og mye bedre enn han jeg synes er best.

 

Ser man bort i fra hvit bagrunn på skjermene, så bruker faktisk AMOLED skjermene MYE mindre strøm enn LCD skjermene.

 

Problemet er at de fleste web sidene i dag bruker hvit bakgrunn på sidene sine. Og det vil da gjøre at AMOLED skjermene trekker mere strøm enn LCD. Så det kommer helt ann på hva man foretrekker. Foretrekker man den beste skjermkvaliteten, så må man ta til takke med høyere strømforbruk ved hvite bakgrunner. Eller om man vil ha mere balansert strømforbruk mot dårligere skjermkvalitet.

 

Grunnen til at jeg ikke vurderer Galaxy Nexus er fordi med en Galaxy Note f.eks, så vil jeg få custom ROM's om jeg venter litt som er like så bra eller bedre som ROM'ene til Galaxy Nexus.

 

Jeg har ingen hast med å få den nyeste Android versjonen fort som fy. Da kjøper jeg heller en mye bedre mobil og venter litt ekstra for custom ROM's til den.

 

Og ja, det er faktisk MYE flere ulemper enn fordeler med en liten skjerm som iPhone 4S bruker. En stor skjerm som Galaxy S II eller Galaxy Note gir faktisk mye flere fordeler enn ulemper.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

... iPhone 4S har f.eks. dobbelt så lang batteritid enn SGS2 når det gjelder surfing, noe som skyldes at AMOLED-skjermen trekker mer strøm enn LCD-skjermen til iPhone 4S.

jaha? Dobbelt så lang?

http://www.anandtech.com/show/4971/apple-iphone-4s-review-att-verizon/15

 

Smartphone Web Browsing Battery Life

 

Jeg ser det samme på Nokia Lumia 800 som også har AMOLED-skjerm.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

... iPhone 4S har f.eks. dobbelt så lang batteritid enn SGS2 når det gjelder surfing, noe som skyldes at AMOLED-skjermen trekker mer strøm enn LCD-skjermen til iPhone 4S.

jaha? Dobbelt så lang?

http://www.anandtech...-att-verizon/15

 

Smartphone Web Browsing Battery Life

 

Jeg ser det samme på Nokia Lumia 800 som også har AMOLED-skjerm.

Det er jo i så fall imponerende.

 

Men min datters iphone4, varer ikke noe lengre en min SII. Hun bruker sin mest til facebook og sms. Men kan jo tenkes at hun bruker den litt mer, i den perioden.

Lenke til kommentar

4S Mottok da masse kritikk for å bli varm og dermed sluke batteri? Jeg mener batterilevetiden er lite viktig ettersom jeg lader telefonen hver natt. Så lenge den holder en dags bruk, selvfølgelig.

 

Saken om at Iphonen sluker batteri: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10023340

 

Selvom det er oppdatert og ferbedret er det visstnok ikke helt fikset (Iallefall ikke for noen uker siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...