Gå til innhold

Vita en suksess i Japan (Vita)


Anbefalte innlegg

Disse PSP-ene er så ufattelig dårlig designet... Jeg når ikke analogstikka med fingeren uten å spille på meg en ødelagt hånd før det er gått ti minutter. Klarer bare ikke fatte hva faen de tenker på med å plassere knapper og funksjoner så ufattelig idiotisk plassert at man ødelegger fingrene før introen i første spillet er i gang.

 

 

Sånn er det jo med playstation kontrollere. Og siden vi her i Norge spesielt ikke har spilt noe annet enn playstation maskiner de siste 15 årene så foretrekker faktisk folk den plasseringen av stikka.

 

Man kan bare håpe at folk våkner opp slik UK og Amerika har gjort og skjønt at playstation ikke er tingen lenger.

 

Men det kommer nok aldri til å skje her dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lest at det har gått rimelig dårlig den andre uken også...synd og håper det tar seg kraftig opp når den kommer til Usa og ikke minst Europa som generelt pleier å omfavne Playstation merket ganske bra. Jeg har allerede bestilt min maskin og ble overasket over hvor billig den var...ca2000kr er jo ikke stort.

Lenke til kommentar

Lest at det har gått rimelig dårlig den andre uken også...synd og håper det tar seg kraftig opp når den kommer til Usa og ikke minst Europa som generelt pleier å omfavne Playstation merket ganske bra. Jeg har allerede bestilt min maskin og ble overasket over hvor billig den var...ca2000kr er jo ikke stort.

 

Jeg hørte at minnekortet koster skjorta...

Lenke til kommentar

Lest at det har gått rimelig dårlig den andre uken også...synd og håper det tar seg kraftig opp når den kommer til Usa og ikke minst Europa som generelt pleier å omfavne Playstation merket ganske bra. Jeg har allerede bestilt min maskin og ble overasket over hvor billig den var...ca2000kr er jo ikke stort.

 

Jeg hørte at minnekortet koster skjorta...

 

Vel en skal være rimelig fattig om dette blir for dyrt...er usa pris, hva det blir i Norge har jeg ikke funnet ut enda.

 

4gb: 179kr

8gb: 269kr

16gb: 418kr

32gb: 717kr

 

Skal dog være enig at 32gb til 717kr er litt stivt, men hvor mye savinger skal du ha? Og hvor mange spill kommer du til å laste ned ifra PSN? Med tanke på dem overprisa prisene dem har der? En vil nok ved dem aller aller fleste anledninger handle en fysisk kopi.

Lenke til kommentar

Ifølge folkene på podcasten 8-4 Play (som er en japan-basert, engelsk-språklig podcast), så må man nesten ha det største minnekortet, uten at jeg husker helt begrunnelsen. I så fall synes jeg det er ganske dyrt.

 

Tror uansett jeg ville ventet med et kjøp nå, om denne svake starten fortsetter, blir Sony nødt til å kutte prisen relativt raskt, og kanskje også bundle et memory kort. Det er ihvertfall min plan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
1325335342[/url]' post='18775922']

Det var ikke stort, nei. Jeg vet ikke helt hvorfor folk klaget. Har klart meg med 2GB til PSP.

 

Laster man ned spill digitalt, blir 2GB raskt alt for lite selv på psp. Og så må vi ikke glemme at Vita vil ha et enda større fokus på digitale nedlastinger. Prisen på spill på psn-store synes jeg stort sett er greit, jeg kan ikke si meg enig med Larzen på det punktet, selv om noen få utgivere priser spillene sine for høyt. I tillegg er det ofte tiilbud og kampanjer på psn-store, slik at selv den prisbevisste vil bli fornøyd. Personlig må nok ha et på 32GB, så slipper jeg å tenke på lagringsplassen med det første.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Det var ikke stort, nei. Jeg vet ikke helt hvorfor folk klaget. Har klart meg med 2GB til PSP.

 

Laster man ned spill digitalt, blir 2GB raskt alt for lite selv på psp. Og så må vi ikke glemme at Vita vil ha et enda større fokus på digitale nedlastinger. Prisen på spill på psn-store synes jeg stort sett er greit, jeg kan ikke si meg enig med Larzen på det punktet, selv om noen få utgivere priser spillene sine for høyt. I tillegg er det ofte tiilbud og kampanjer på psn-store, slik at selv den prisbevisste vil bli fornøyd. Personlig må nok ha et på 32GB, så slipper jeg å tenke på lagringsplassen med det første.

 

Er nok bare at jeg er for godt vandt, jeg kjøper nesten alt av spill ifra Zavvi og Play til en billig penge whistle.gif

PSN har jo blitt endel bedre på pris i det siste, så det er jo ikke umulig dem priser seg greit på PSV spill.

Lenke til kommentar

Problemet med priser på digitale produkter er ikke lanseringspris, men at prisene vanligvis ikke synker i nærheten av samme tempo som i butikk. Venter jeg noen måneder med å kjøpe et nytt spill til f.eks. PS3, er det tilgjengelig i butikk for ca. 20 dollar. På PSN kreves det derimot ofte fortsatt 50 eller 60 dollar – som blir helt absurd når man kjenner til butikkprisnivået.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Disse PSP-ene er så ufattelig dårlig designet... Jeg når ikke analogstikka med fingeren uten å spille på meg en ødelagt hånd før det er gått ti minutter. Klarer bare ikke fatte hva faen de tenker på med å plassere knapper og funksjoner så ufattelig idiotisk plassert at man ødelegger fingrene før introen i første spillet er i gang.

 

 

Sånn er det jo med playstation kontrollere. Og siden vi her i Norge spesielt ikke har spilt noe annet enn playstation maskiner de siste 15 årene så foretrekker faktisk folk den plasseringen av stikka.

 

Man kan bare håpe at folk våkner opp slik UK og Amerika har gjort og skjønt at playstation ikke er tingen lenger.

 

Men det kommer nok aldri til å skje her dessverre.

 

Personlig har jeg ikke det problemet med PS3 kontrollern, den har jo disse håndgrepene som fyller nok av min hånd til at jeg slipper strekke fingrene noe særlig for å nå det jeg trenger. Men dette varierer nok voldsomt etter hvor store hender du har. Xbox kontrollen for eksempel blir for stor for mine hender, der ender jeg opp med å måtte strekke fingrene igjen fordi håndgrepet er for stort. Ikke på langt nær så ille som på psp/ds selvsagt, men nok til at jeg foretrekker ps3 stikka.

 

Jobber man i spillindustrien når man jobber på el-kjøp?

Regner med den var til meg? Ha meg unnskyldt om det ikke er tilfellet. Er vel 5-6 år siden jeg sluttet i Elkjip nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...