Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris for skifting av coil eller pluggkabler


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min Audi A3 2,0 FSI 2004 mod begynte å gå på 3 sylindre i går. Leverte inn bilen på verksted i dag og de skulle se om de fikk undersøkt det i dag. Har vært ute for et likt tilfelle med min gamle bil for noen år siden, men finner ikke kvittering fra verkstedet.

For å få dette i orden på den gamle bilen min, måtte de skifte pluggkabler på sylinderen som ikke gikk skikkelig så tipper det er det som må gjøres denne gangen og.

 

Noen som vet hva noe sånt koster?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pluggkabler tar under ett minutt å bytte og coilen(e) er like lett, men de kan koste litt.

 

Ikke at jeg kjenner disse motorene veldig godt, men det er jo neppe noen pluggkabler å snakke om ;)

 

Coil til din bil ser ut til å ligge på rundt 600,- pr. stk. på f.eks mekonomen.no. Men verkstedet bør for all del få feilsøkt, så du er sikker på at det er der feilen ligger.

Lenke til kommentar

Pluggkabler tar under ett minutt å bytte og coilen(e) er like lett, men de kan koste litt.

 

Ikke at jeg kjenner disse motorene veldig godt, men det er jo neppe noen pluggkabler å snakke om ;)

 

Coil til din bil ser ut til å ligge på rundt 600,- pr. stk. på f.eks mekonomen.no. Men verkstedet bør for all del få feilsøkt, så du er sikker på at det er der feilen ligger.

 

Tror også det er coilen

Lenke til kommentar

Hva du ender opp med som pris vil nok variere veldig med verksted, timepriser, minstepriser, osv. Delepris og selve jobben å skifte en coil er omtrent som andre har sagt, det tar noen veldig få minutter, og jeg kjøpte nettopp selv en coil til samme årgang 1,8T for Kr 465,- (+ MVA, originalt fra Møller) så noe rundt 600 kroner er nok nære.

 

Men så skal det jo også feilsøkes, bilen skal inn, feillager leses og rett diagnose stilles, ordre opprettes, deler bestilles (om det ikke er lagervare), bil inn igjen, delen skiftes, feillager leses/slettes, og eventuelt prøvekjøring til slutt. Så selv om noe bare tar 3 minutter om du står klar med delen hjemme i garasjen, så er det ingenting som tar 5 minutter på et verksted. Noe voldsom regning bør det dog ikke bli dersom det kun er coil, det er en enkel jobb å finne og løse.

 

Som det også ble nevnt lenger opp her deler Møller ut store mengder coiler på garanti, så om bilen er der, og du har litt flaks, så koster det ingenting. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bil: 2004 Nissan Primera 1,8 Bensin

 

Feil: Varsellampe for "feil med motorstyring" lyste, bilen gikk dårlig særlig etter motoren var blitt varm.

 

Fikk feilsøkt på et Mekonomen-verksted. Feilen var på "sylinder 3, trolig coil". Del bestilt og skiftet to dager etterpå. Total pris på 2.600 kr ink mva, hvor feilsøking var 300 kr og coil var ca 1.600 kr (?). Det viste seg å være riktig at coilen var gåen.

 

Nå funker bilen som bare det igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...