Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva hører til på en LAN?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
okey!

Finnes det noe program som man kan ha kontroll over folkene på lanet??

Deg :wink:

De som ikke hørere hjemme på lanet (alså de du gjerne ville kontrolert med et slikt program) bør kastes ut. Men om du setter opp en ruter med f.eks ClarConnet så kan du kontrolere bånnbredden til hver av de. Så kan du sikkert blokke ut lokale IP'er der, men da er det jo bare å bytte ip. Om det er mulig å blokke ut MAC adresser vet jeg ikke (et unikt nummer som hver nettverksenhet har).

Du bør gjerne har litt plass til hver. Selv om folk sitter oppe lenge så hender det gjerne at noen vil ta en liten blund, greit om det finnes et sted man kan strekke ut beina. Nakene jenter (ja der fikk jeg oppmerksommheten din ja).

Helst ikke alkohol, og i alle fall ikke for mye (utstyr til mange tusen kr og fylle tennåringer er ikke den perfekte mix)

Stoler og bord til alle.

Muligheten for utlufting er grei.

Nokk strømtilkoblinger.

Og om dere alle vil spille samme nettspillet så er det kansje greit å sette opp en dedikert server?

Edit; glemte dhcp server, kjempe praktisk.

Og om det skal spilles noe musikk så må det være administrert fra et sted, så du ikke har 4 forskjellige sanger i luften om gangen.

Lenke til kommentar

Headsett.. Er et helvete og høre andres høyttalere på lan...

 

Kofein holdig drikke som nevnt ovenfor og snop!

En pute bak nakkenryggenræva om man sitter på en trestol e.l (typisk på lan med masse folk)

 

Og nå som det er varmt ut, så sørg for at alle vinduer er åpne og om man har en vifte (evt A/C :D ) tilgjengelig så er det et "must"!

 

Og sørge for at sikringa ikke ryker når sistemann skrur på maskinen (hender ofte dette når man er i full sving med pcw i CS :grumpy: )

 

...og ja, godt humør.. til og begynne med hvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Pepsi, bøtter med pepsi....

 

Oii oiii oii

eneste grunnen til å drikke det er vel At britney spears er i reklamene deres.

 

Men til Tråd starter:

 

cola, grandiosa, potetgull og SALSA dipp, søpleposer, helst noen jenter med fart i (bonde jenter er å anbefale:D ).

 

Elers er det jo greit med Pc'er da... altså en til deg selv, og kanskje en Game server (eventuelt til å ha Dhcp på og) Og headsett!

Burde vært påbudt på Tg med headsett. huff

Lenke til kommentar
Et godt headset, og høyttaler forbud :wink: (selv om det er et lite lan er det ikke gøy når folke begynner med styge sanger midt på natta)

 

enig det er MEGET viktig.

 

få tak i prosjektor og anlegg. vi lånte en prosjektor av skolen og så samle vi esensen av anleggsutsyr fra folka. høytalere fra en fyr og en forsterker fra meg og en til.

 

konkuranser, kompo. hva med å få sponsorer til konkuranser? blir vell ikke så store premiene men...

Lenke til kommentar
Pepsi, bøtter med pepsi....

EDIT: Cola, bøtter med Cola! :woot:

 

Jeg pleier å foretrekke brus i flasker jeg da men.. gjerne glassflasker.

[Homerstemmer på]Ahhh... glasscola!!![/Homerstemme av]

 

Ellers så er det deilig å ikke bare spille data. Siste LAN jeg var på var hos en kamerat av meg. Vi var åtte stykk. Det varte i ca en uke, men vi passet på å dra på stranda, spille fotball og drikke oss drita mellom dataspillingen. Det var deilig med litt variasjon og avbrekk innimellom.

Lenke til kommentar

Strøm kontakter (forgrener) med jording...og power kablene til pc og skjerm - de er noe kjedelig å glemme. Ikke noen som har nevnt det men etter alt det du trykker i deg av LAN party mat og brus så er tannbørsten et must have hehe og kanskje en Deo og no klær om det drar litt ut i tid :)

 

Vil du sitte godt så ta med stol...sånn gymsal stol er ikke no kult å sitte på.

Lenke til kommentar

Det som altid folk setter stor pris på hos meg er å få mat! :D f.eks Grandi eller Big One, litt kakemat...også internet er litt greit å ha, og som andre sier, det er viktig med variasjon i spill. Vær også villig til å dele masse filer med andre, det gir en god atmosfære(gir godt humør hos alle), f.eks Feil: "kan du dele noen filmer slik at jeg kan få noen av deg?" "nei!!dette er ikke ett lan for å laste, det er for å spille!" riktig: "kan du dele noen filmer slik at jeg kan få noen av deg?" "ja seff, jeg deler dem med en gang" eller " jeg deler dem til deg etter jeg er ferdig med å spille" " ok takk ;)" Det er også greit å sikre seg at det er gode luftingsmuligheter i det rommet man skal sitte i, det blir fort varmt i ett rom med 8-11 pers. ;) Ha også gode såveplasser, og gode plasser til pc'ene deres, gode stoler til å sitte på! Cola er jo et mUst på lan! Stabilt nettverk(100Mbit, ikke tregere!)! IKKE hold av lanet i masse forskjellige rom, som f.eks 3 stk. i kjellerstuen, 4 stk. på gangen og en på rommet ditt, prøv å samle alle, det er viktig!! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...