Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Triks for å tåle endel alkohol?


Brap

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg var i syden i sommer på guttetur og vi drakk hver dag i en uke.

Vi fikk nok ikke i oss nok mat og vann utenom alkoholen, men det gikk greit til de siste dagene og hjemreisen.

 

Jeg ble vanvittig dårlig "psykisk". Jeg så tunellsyn, skalv, følte hørselsen gikk ned, svetta som bare juling uansett hvor jeg var og var generelt redusert. Der og da følte jeg det var så alvorlig at det var rett før jeg fikk hotellet til å tilkalle helsepersonell.

 

Jeg vet at alkohol er gift for kroppen, men lurer på om det finnes en form for tabletter eller noe for å hindre dette i å skje?

Endret av Ranies
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å roe ned drikkingen av alkohol på dagen og drikke en del vann og spise godt? Det vil være veldig viktig å få i seg mye vann om dagen om du planlegger fylla i syden. Siden alkohol er vanndrivende og du vil svette mer enn vanlig så vil du trenge å få i deg mye ikke alkohol holdig drikke for å holde veskenivået i kroppen på et greit nivå.

Lenke til kommentar

Hva med å roe ned drikkingen av alkohol på dagen og drikke en del vann og spise godt? Det vil være veldig viktig å få i seg mye vann om dagen om du planlegger fylla i syden. Siden alkohol er vanndrivende og du vil svette mer enn vanlig så vil du trenge å få i deg mye ikke alkohol holdig drikke for å holde veskenivået i kroppen på et greit nivå.

Drakk faktisk ikke på dagene. Begynte i 6-7 tiden.

 

Prøvde også å drikke så mye vann som mulig.

Vanskeligere med mat da det som regel ikke smaker godt for min del i syden.

 

De andre var ikke bedre enn meg, men ble ikke dårlige.

Er vel bare slik at jeg ikke skal tåle å drikke 6 kvelder på rad, hehe :p

Endret av Ranies
Lenke til kommentar

Hva med å roe ned drikkingen av alkohol på dagen og drikke en del vann og spise godt? Det vil være veldig viktig å få i seg mye vann om dagen om du planlegger fylla i syden. Siden alkohol er vanndrivende og du vil svette mer enn vanlig så vil du trenge å få i deg mye ikke alkohol holdig drikke for å holde veskenivået i kroppen på et greit nivå.

Drakk faktisk ikke på dagene. Begynte i 6-7 tiden.

 

Prøvde også å drikke så mye vann som mulig.

Vanskeligere med mat da det som regel ikke smaker godt for min del i syden.

 

De andre var ikke bedre enn meg, men ble ikke dårlige.

Er vel bare slik at jeg ikke skal tåle å drikke 6 kvelder på rad, hehe :p

Mat er faktisk like viktig, om det bare er en pose potetgull, du trenger nemlig saltene for at kroppen ikke skal bli dehydrert. For å ikke glemme energi generelt.

 

Og husk ikke drikk vann fra springen, det dreper deg mest sannsynlig ikke, men vil ofte gi deg diare noe du heller ikke vil ha.

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Jeg vet at alkohol er gift for kroppen, men lurer på om det finnes en form for tabletter eller noe for å hindre dette i å skje?

 

2 Paracet før du legger deg. Kan være vanskelig å huske på hvis du ligger drita i en grøft, men det hjelper ihvertfall for fyllesyken dagen derpå.

 

Som nevnt tidligere, spis mat og drikk mye vann. Uten mat og drikke, duger helten ikke.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som begriper latterligheten for å ta tabletter for å tåle mer alkohol!?

 

Hva er vitsen med å drikke i det hele tatt? Da får du vel bare drikke mindre isåfall.

 

Hvis du tenker på å motvirke de negative bivirkningene(fyllesjuk), samtidig som du vil bli like full er det vell en annen sak.

Da er det vel ikke stort annet å gjøre enn å putte i deg paracet eller ibux

Lenke til kommentar

1. Reduserer drikkingen, er ikke noe gøy å bli dritings uansett. Mest kos å være godbrisen, da får du både med deg hva som skjer og du har det gøy

2. Spis og drikk jevnlig

 

Er vel det du trenger å vite

 

Kjør på med tabletter hvis du vil, men jeg er den første som ler når levra ryker

Endret av Error
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var på en guttetur i "syden", ikke sant? Jeg regner med at du med "syden", mener sydligere strøk, hvor det er varm. Grunnleggende kunnskap om menneskekroppen burde fortelle deg hva du har gjort galt her, men skal gi deg årsakene til at du opplevde det du opplevde.

 

a) Varmen. Når man oppholder seg i slike forhold, så er det viktig å drikke mye vann. Årsaken er at man svetter som en gal, noe som er kroppens selvforsvar, for å unngå at kroppen overopphetes.

 

b)Saltmangel. Når man svetter, så mister kroppen mye salt. Får du underskudd på salt i kroppen, så føles det ikke særlig bra.

 

c) For høyt alkoholinntak. For høyt alkoholinntak gjør at kroppen rett og slett blir slått ut. Dette spesielt i varmere strøk, om man har vært sløv med inntak av vann, salt og mat.

 

d) Mangel på mat. Kombinasjonen høyt alkoholinntak og lavt inntak av mat, er oppskriften på bakrusen fra helvete.

 

Løsningen? Drikk mye vann sammen med alkoholen. Spis godt med mat, og gjerne salt mat. Begrens alkoholinntaket, da spesielt inntaket av sprit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...