Gå til innhold

Test: Asus Zenbook UX31E


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den fortjener litt kritikk siden det nesten er eksakt kopi

 

Den er nesten "helt" identisk, men det er jo ikke poenget. Vi som ikke elsker mac og apple, og Jobs og bla bla, mens vi andre har ønsket en pc med WINDOWS og gode prestasjoner med frekt utseende. Og det har vi fått. Klart den ligner på en mac, men det er en PC. Og hvilken pc det er :)

Endret av gaute14
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan docker jeg latterlig lett med thunderbolt?

 

AtW

 

F.eks med en sånn http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1228403 eller Apple thunderbolt display (hvor man da har alle andre kabler koblet til skjermen). I praksis er det enklere å koble en thunderbolt-port til maskinen enn å putte den i en dockingstasjon.

 

Mao enten en dyr skjerm man kanskje ikke vil ha, eller ett produkt som enda ikke finnes? Jeg er ikke helt enig i at det er latterlig lett, tilsvarende produkter finnes jo også for usb2 og vil sikkert komme (har kommet?) til usb3, neppe like teknisk smooth, men i praksis veldig nærme. Ikke det at jeg ikke liker thunderbolt (med unntak av mangelen på optiske kabler, og jeg kjøper ikke helt marketingen om optisk, hvor er det de optiske kablene nå snart ett år etter? Standarden er vesentlig mer ubrukelig med lav rekkevidde, og som jeg sa da, og sier nå også, hvor er disse store hoppene i teknologi som gjør optisk billigere på denne tiden? Påskuddet var at optisk var dyrt da, men det er ikke nevneverdig billigere nå), men jeg har generelt dårlig erfaring med å kjøpe ett system som er "fremtiden", innen fremtiden har kommet, så har man ofte en ny maskin uansett.

 

AtW

 

Finst det folk som faktisk LIKAR glossy skjerm?

 

Definitivt, jeg ser ikke problemet med glossy skjerm. Syns faktisk at bildet virker noe skarpere på en glossy kontra en matt skjerm.

 

Du ser ikke problemet, eller du synes fordelene er større enn ulempene?

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan ikke kjøre større skjermer!

 

Til forskjell fra en MAC, kan ikke denne kjøre større høyoppløselige eksterne skjermer som en 27" Dell Ultrasharp (fikk beskjeden direkte fra ASUS kundeservice). Det gjorde at den ble helt uaktuell for meg til seriøst bruk.

 

Idiotisk nok så skulle den først komme med displayport, men man valgte siden det mer populære HDMI grensesnittet. Farvel seriøse brukere!

Lenke til kommentar

Kan ikke kjøre større skjermer!

 

Til forskjell fra en MAC, kan ikke denne kjøre større høyoppløselige eksterne skjermer som en 27" Dell Ultrasharp (fikk beskjeden direkte fra ASUS kundeservice). Det gjorde at den ble helt uaktuell for meg til seriøst bruk.

 

Idiotisk nok så skulle den først komme med displayport, men man valgte siden det mer populære HDMI grensesnittet. Farvel seriøse brukere!

 

Hva mener du? Jeg kjører ekstern skjerm på 1920x1080 pixel, + lamptoppskjermen 1600x900 på min Zenbook.

Lenke til kommentar

Kan ikke kjøre større skjermer!

 

Til forskjell fra en MAC, kan ikke denne kjøre større høyoppløselige eksterne skjermer som en 27" Dell Ultrasharp (fikk beskjeden direkte fra ASUS kundeservice). Det gjorde at den ble helt uaktuell for meg til seriøst bruk.

 

Idiotisk nok så skulle den først komme med displayport, men man valgte siden det mer populære HDMI grensesnittet. Farvel seriøse brukere!

 

Hva mener du? Jeg kjører ekstern skjerm på 1920x1080 pixel, + lamptoppskjermen 1600x900 på min Zenbook.

 

Hvis jeg skal gjette, så mener han Dell UltraSharp U2711, siden det ikke finnes en laptop fra etter steinalderen som ikke støtter full HD på skjermutgangen.

Lenke til kommentar

hvor mye har dette og si for den realle ytelsen ?

merker du det ved dagligdags bruk?

 

Har hatt min UX31 i noen uker, og er stort sett veldig fornøyd, eneste aberet er at min ble levert med Sandisk SSD, den gir bare 5.9 i WEI grunnet dårlig lese og skrivehastighet av små filer(4k). Den leveres også med ADATA SSD som ikke har det problemet og leverer 7.9 i WEI. Anbefaler dere å sjekke med leverandør hvilken SSD som sitter i.

Lenke til kommentar

temmelig sikker på at en vga kontakt leverer høyere oppløsning enn noen komersiel skjerm på dagens marked takler, så en påstand om at den ikke takler noe proffskjerm blir nok noe feil. Hdmi porten derimot begrenses av gpu delen i prossesoren så den er nok maks 1080p.

 

Hvorfor skulle GPUen begrense det til 1080p over hdmi? Tenker du at de ikke har lagt inn støtte? For ytelsen er jo mer enn god nok.

 

AtW

Lenke til kommentar
Konstruktiv kommentar...Var i New York for noen uker siden når denne kom på markedet der. Kunne få den til under 6000 kr, skulle tenke på det da jeg egentlig ikke trenger ny bærbar. Da jeg tok til vet og bestemte meg for å kjøpe gikk jeg tilbake for å finne ut at butikken (B&H) stengte tidlig på fredager og holdt stengt hele lørdagen. Flyet gikk selvsagt tilbake på lørdag så ble ingen ny zenbook :( Sjekket selvsagt andre butikker men ingen jeg fant på Google hadde 13" på lager. Kunne også fått modellen med I7 og 256 GB SSD til rett over 8000, skulle aldri nølt med å kjøpe :)
det er flere gode grunner til å kjøpe i norge. i amerika har du 1 års garanti, i norge har du 5 år reklamasjon. det er verdt en del kronasjer syns nå jeg:)

 

I tillegg er det jo kjekt med norsk tastatur :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...