Gå til innhold

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond


cnil

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er nødvendig å betale mye mer for en "TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond 32M*8/16chip, 184-P DDR-PC400MHz" en en identisk brikke med 8/8chip? Hva er forskjellen, og er det verdt de ekstra lappene? Driver med filmredigering, pluss en del andre ram-krevende prosjekt, så vil ha kvalitet.

 

Og til slutt, er det stor foskjell på Twinmos (med mer) en "no name" ram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Driver med filmredigering, pluss en del andre ram-krevende prosjekt, så vil ha kvalitet...

 

Siden du vil ha kvalitet på rammen din så har du vel egentlig svart deg selv :wink:

 

Kort fortalt (og noe riktig håper jeg):

Merke RAM er mer stabilt enn "no-name" RAM og Twinmos m/Winbond har bedre overklokkings-egenskaper enn "vanlig" Twinmos.

Lenke til kommentar
Takker

 

vil bare si en ting jeg... GEIL!=) den beste rammen jeg har vært borti hittil (ellers så er corsair også veldig bra).

om du skal ha ram med ytelse så ville jeg ikke gått for twinmos.

har du nforce2/igp/mcp hk så kommer du til å slite med å få twinmos brikken til å funke, kjenner mange som har fått f**** maskina si av det merket.... funger flott på alle andre hk...

Lenke til kommentar

har du nforce2/igp/mcp hk så kommer du til å slite med å få twinmos brikken til å funke, kjenner mange som har fått f**** maskina si av det merket.... funger flott på alle andre hk...

 

Åh? Hvorfor blir maskina f*cka av det da? Fungerer fint på de 2 maskinene jeg har satt opp.

 

 

AMD GURU1: Jo færre brikker jo mindre latency. Merket det når jeg byttet ifra 2x512 til 2x256. SAmme hastighet ,men bedre timings på 2x512. Alivell gikk mem score opp 35mbs på 2x256. Det er litt over 1% ,men det er jo litt.

Lenke til kommentar

har du nforce2/igp/mcp hk så kommer du til å slite med å få twinmos brikken til å funke, kjenner mange som har fått f**** maskina si av det merket.... funger flott på alle andre hk...

 

Åh? Hvorfor blir maskina f*cka av det da? Fungerer fint på de 2 maskinene jeg har satt opp.

 

:yes: jeg har heller aldri opplevd problemer med nforce2/twinmos oppsett.

etter signaturene her på forumet å dømme har VELDIG MANGE oppsett med nforce2/twinmos. har aldri hørt om noen bugs med det oppsettet før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...