Gå til innhold

Gnelder og bråk : forbud mot nisseluer på juleavslutning


Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ingen-juleavslutning-i-Drammen-6719652.html

 

http://dt.no/nyheter/nektet-nisseluer-pa-skoleavslutning-1.6661838

 

Dette skapte alså endel rabalder , først dristet de seg til å kalle det juleavslutning, så plutselig kom de fram til at å døpe om det hele til vinteravslutning og forby nisseluer var en smart ide.

 

Godt å høre at gode gamle Trond Viggo Torgersen slagere fortsatt blir introdusert til barn , se for deg de filosofiske tankene som kommer opp i hodet til barna med denne på full guffe :

 

http://youtu.be/QJmUHt97TV8

 

aahh, hvilken juleavslutning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt feil måte å angripe problemet på. Julen er ikke kristen, Julen er bare overtatt av kristne. Vi kan ta den tilbake. Jeg har gjort det for min egen del, og det er sikkert svært mange andre som feirer Jul uten å føle seg kristne pga. det.

 

Bare hiv forkynnende og praktiserende Kristendom ut av alt som har med utdanning og offentlig program å gjøre, og så kan Julen være åpen for alle, også i skolen.

 

Vi har t.o.m. en nisse som deler ut gaver, istedenfor en helgen. Hvem er det som får sin tro støtt eller utfordret av nisser?

Endret av KarlRoger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Leste om dette i lokal blekka på morran i dag og måtte flire..

 

Litt klønete gjort kanskje, men skolen har faktisk forsøkt å få til en jule avsluttning for ALLE... Og selvfølgelig er de kristne sure når LØGNENE deres ikke blir trukket spesielt frem, hvem hadde ventet noe annet...

 

Var som det står på sidene til fritanke.no on NRK satsing på jesus og josefine, serien som går nå... DE ser ingen forkynning der selv om jesus og kristendommen flere ganger blir trukket frem som noe helt spesielt og som sannhet i form av lærere som sier at vi hadde levd i et åndelig tomrom om vi ikke hadde hatt kristendom også videre (som om vi ikke hadde hatt annen overtro å fylle det såkalte "tomrommet" med... :roll: ))... Tenker det hadde blitt bråk om de i serien jul i blåfjell hadde ytret at jesus og kristendom bare er påstander....

 

 

Men sånn er det HVER jul.... De kristen krever å få løgnene om jesus frem i rampelyset fordi det liksom er tradisjon å høre om løgnene og alle andre må bare finne seg i det.... Vi får stadig høre at 80% av befolkningen ER kristne grunnet medlemstallene til kirken som alle VET er medlems juks i en skala norge aldri har sett maken til..... En kan jo begynne å lure...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håpløst på så mange nivåer.

 

1. Læreren er ikke redd for å støte ortodokse, buddhister, hinduer, katolikker, jøder eller ateister osv. men kun muslimer.

 

2. Dessuten har ikke jul noe med kristendommen å gjøre.

 

3. Elevene får ikke bruke nisseluer (hvilken religion tilhører nisser?) èn dag i året, men læreren sier åpenbart ingenting på at muslimske jenter hjernevaskes eller tvinges til å gå i hijab livet ut.

 

4. Muslimer tror jo faktisk på Jesus, om det skulle være et problem.

 

5. Vi bor nå faktisk i Norge. Ingen barn skal tvinges til å gå med nisselue om de ikke vil, men å frata alle barn julegleden, det er alvorlig misforstått politisk korrekthet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med deg i det du sier i punkt 5 Runinho : de introduserer at du skal tenke selv , ta egne valg osv , men her ble våre stakkars små nordmenn alså frarevet både juleglede og valgfrihet.

 

Jeg syns de kunne holdt et demokratisk valg blandt klassene det gjaldt , der de har fått papirlapper med x antall valg for juleavslutningen.

 

 

 

Selv når jeg vokste opp som liten fikk vi av å til ta slike valg med avstemning , vi snakker da om lærere som tok sin utdanning på 50-60 tallet.

Lenke til kommentar
Da alle var på plass og lærerne ønsket velkommen, ble det klart sagt fra at det fra nå av ikke lenger kunne kalles en juleavslutning, fra nå av skulle det hete vintermarkering.

 

Det er surrealistisk at de sang Trond Viggo Torgersens sang «Tenke sjæl».

 

Hahaha, dette er så latterlig at jeg nesten ikke klarer å slutte å le!

Lenke til kommentar

Da har media sjekket inn en muslim i saken , som er Pro nisselue og julefeiring.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Muslimsk-Ap-leder-i-Drammen-ut-mot-jule--og-nisseluenekt-6719858.html

 

"Masud Gharahkhani, ordførerkandidat for Arbeiderpartiet i Drammen under høstens valg, leder av opposisjonen i bystyret og muslim, mener denne saken er «feilslått og uakseptabel».

 

- Jeg har selv gått på norsk skole og opplevd juletradisjoner og juletiden. Det er viktig at barna får oppleve norsk kultur og tradisjon, mener han"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er trist og ser ikke poenget med å nekte dem å gå med nisselue. Det er en rød lue med hvit dusk, hva er galt med det? Jeg er enig i at skolen skal være religionsnøytral, men nisselue er nå tradisjon/kultur og ikke religion. Det må da være rom for at elevene kan gjøre ting som for dem bringer mye glede og ikke skader noen. Tror ikke noen ville blitt støtt av det heller. Det er trist når en kaster det norske bort fordi vi må være nøytrale, hva står vi igjen med da? Et kjedelig samfunn. Nei, la barna glede seg over nissen.

Lenke til kommentar

Om min sønn noensinne blir utsatt for dette blir det skolebytte umiddelbart, kombinert med anmeldelse for krenking av religionsfrihet...

 

Hmm jeg har aldri hørt om nissedommen før - er det en ny religion eller noe?

Du tenker ikke lengre enn tastaturet ditt gjør du vel?

 

Nå har det seg slik at om min sønn ikke skal få feire jul på sin måte så skal INGEN få feire noe som helst annet. Jeg påberoper meg kristendom og da skal ikke han forskjellsbehandles til fordel for muslimske barn. Som forøvrig kommer til et i utgangspunktet kristent land...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...