Gå til innhold

Ateist,Satanist,Pesimist ?


Anbefalte innlegg

Sto og prata med en kamerat om relgion og alt det tullet der , Jeg sa litt høyt at jeg er ikke den som er likegyldig og driter i all relgion , Jeg er den som ikke liker og har noe imot all relgion , og selvfølgelig akk i det jeg sa det så var det en sånn snål mann med hvit krage rett rundt hjørnet som sa til meg , Du har en satan i deg og du må få han ut hvis ikke kommer det til og gå dårlig med deg,Det er satanisme det du sier . sa han presten eller hva han enn hvar

 

Dra til hælvette sa jeg til han før han gikk videre , Men uansett , det jeg lurer på er om han mente

 

At hvis du har noe imot/hater/ ikke liker relgioner så er det en form for satanisme ? høres fjernt ut , men det er vell en eller annen skrue her inne som har noe peil på detta

Endret av Eriksendrul
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satanisme er en religion.

 

Ateisme er å fornekte guds eksistens, eller å ikke være overbevist om at noen gud finnes.

 

Om du ikke tilber Satan er du ateist.

 

Hat er bare hat. Man trenger ikke å hate religiøse selv om man ikke er religiøs selv. Det kan være vanskelig å forholde seg til dem, men man bør ha en viss respekt for mennesker uavhengig av tro. Men jeg synes det er vanskelig selv når jeg ser ting som Jesus Camp. Men å slenge kjeften til religiøse bare overbeviser dem om at ateister er forferdelige mennesker uten et moralsk kompass. Noe som kan være sant for noen få ateister (og religiøse, selvsagt), men det er en minoritet. Mange religiøse er også ålreite folk, men kanskje ikke den personen du møtte den dagen ville vært en person jeg hadde orka å hengt med. Jeg hadde nok bare ignorert han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Satanisme er en religion.

 

Ateisme er å fornekte guds eksistens, eller å ikke være overbevist om at noen gud finnes.

 

Om du ikke tilber Satan er du ateist.

 

Hat er bare hat. Man trenger ikke å hate religiøse selv om man ikke er religiøs selv. Det kan være vanskelig å forholde seg til dem, men man bør ha en viss respekt for mennesker uavhengig av tro. Men jeg synes det er vanskelig selv når jeg ser ting som Jesus Camp. Men å slenge kjeften til religiøse bare overbeviser dem om at ateister er forferdelige mennesker uten et moralsk kompass. Noe som kan være sant for noen få ateister (og religiøse, selvsagt), men det er en minoritet. Mange religiøse er også ålreite folk, men kanskje ikke den personen du møtte den dagen ville vært en person jeg hadde orka å hengt med. Jeg hadde nok bare ignorert han.

 

Har ikke skrivi noe om at jeg ikke liker relgiøse folk , Jeg bare fordrar ikke relgion, Jeg kan fint omgås folk som er relgioøse så lenge de ikke prater om relgionen sin til meg . Jeg har ved flere annledninger vært på en klubb som i bunn og grunn er en kristenklubb men jeg var der fordi det var det eneste fritids tilbudet som var i nærheten for noen år siden.

Jeg kan sitte og ta imot dritt i flere uker uten at jeg blir sur , men om noen prøver og vende meg mot en relgion blir det fort 2 tette. Jeg vet egentlig ikke hvorfor men fordrar ikke det i det hele tatt . jeg har nulltolerangse for relgioner nesten alle rundt meg er sånn også men ja , vet bare ikke hvorfor men tåler det ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At hvis du har noe imot/hater/ ikke liker relgioner så er det en form for satanisme ? høres fjernt ut , men det er vell en eller annen skrue her inne som har noe peil på detta

Kristne definerer alt som er annerledes enn kristendommen som satanisme. Tror du på andre guder enn den kristne gud? Da er det egentlig satan. Har du en mening som ikke går overens med bibelen? Da er du satanist.

 

Derfor er det også noen kristne som selv sier at de har vært satanister. For eksempel har de drukket alkohol, hatt utenomekteskapelig sex, brukt narkotika osv. Alt dette er satanisme.

 

Det er en svart-hvitt model for et svart-hvitt livssyn.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Virker som om du er i opprørsfasen. Hvor gammel er du?

Et par år med filosofering og livserfaring vil mest sannsynlig gjøre deg til agnostiker, som de fleste er.

Man vet jo aldri noe helt sikkert. Greit å være åpen for det meste.

Jeg vet ikke hvem som kom med det mest barnslige utsagnet, deg eller presten. At religion ikke er noe for deg er jo helt greit, men at du "hater" religion? Det kan være lurt å moderere utsagnene sine litt. Er ikke særlig diplomatisk å ordlegge seg sånn. Til slutt sitter du der med en gjeng sure fjortiser som hater alt som ikke er "edgy" satanisme eller, gud forby, "norrønt".

Kjenner sånne viking-entusiaster. Kan konkludere med at de er black metalens svar på hipsterkulturen. Det blir så krampaktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke de Levianske satanistene, de er filosofiske satanister som setter seg selv først uten å måtte tilbe mørkets fyrste.

Synes også det er litt krampeaktig med ritualer og det hele men dem om det.

 

Selv er jeg ateist etter mange år med religiøs aktivitet med det resultat at jeg har sett "lyset" om du vil og funnet ut at det er ikke mulig at det finnes noe gud.

Det går rett og slett ikke ann.

Lenke til kommentar

Hvit krage fyren tenkte vel på de mytiske demondyrkerne som er funnet opp at kristne (primært den katolske kirke så vidt jeg vet). De mytiske satanistene som er i pakt med satan, ofrer småbarn og unge piker. Voldtar i ritualer og generelt er veldig skumle. Ergo klassisk kristen skremselspropaganda.

 

Siden du hatet religion tenkte han vel på deg som en slik mytisk satanist

Endret av Xaser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...