Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg noen økonomiske rettigheter?


mr_Flibble

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er en 25 år ung mann som har si så levd hjemme hos mine foreldre hele mitt liv. Har de siste 4 åra had jobb på fabrikk som sesong arbeider, 3 til 4 månder, resten av åre har jeg bare gått hjemme hjulpet far og mor med hus arbeid og gardsarbeid med null intekt til meg selv. Har ingen utdannelse og strever med tonge deprisjoner, sosial angst og Posttraumatisk stresslidelse. Søkte på dagpenger på nav for første gang i fjor, rundt dissa tider og måtte søke igjen i mai på grunn av 4 månder sesong arbied. Har nå flyttet inn hos brodern som bor i oslo som jeg betaler husleie til og går på en privat tegne skole som jeg betaler med mine oppsparte penger igjennom flere år. Så dagpenger får jeg ikke fra nav noe mer. Hadde tenkt å finne arbeid, men pågrunn av mine problemer så har jeg ikke lykkes å gått ut å finne en del tids job. Pengen jeg har er nokk til sommern.

 

Har jeg noen rettigheter til noe økonomisk hjelp eller noe annet hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom lidelsen/sykdommen hindrer deg å få og eller beholde arbeid kan du søke om Arbeidsavklaringspenger hos nav. Om du får dette innvilget vil de sannsynligvis forsøke å finne ut hvor mye du evt. klarer å arbeide samt utarbeide en plan sammen med deg for hvordan øke mulighetene for at du skal komme i arbeid. Dette kan f.eks. være utdannelse eller kurs (som de da betaler).

 

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...