Gå til innhold

Ny spill-PC med 2 eller 3 skjermer max 30k


Anbefalte innlegg

Kjøpte for en tid tilbake en Alien PC som jeg ennå ikke har fått til å fungere normalt - og har ikke mulighet til å sette av så mye tid for å få orden på den. Jeg er derfor på jakt etter en ny spill-PC. Jeg har svært lite peiling på PC.

 

Ønsker:

 

  • Flightsim X + neste oppfølger på beste grafikkinnstillinger
  • GTA V + neste oppfølger på beste grafikkinnstillinger
  • 2 (helst 3) skjermer

 

Skal også bruke den til lett videoredigering og selvfølgelig surfing. Har ikke behov for stor harddisk, minnekortleser, e.l., men gjerne DVD og trådløst nett.

 

Pris < 30k, men har ikke lyst til å bruke mer penger enn nødvendig. Trenger ikke mus/tastatur/høyttalere

 

Funker det å ta utgangspunkt i en av Kompletts Gamer-PC'er? Vil gjerne ha innspill på skjermer også. Noen som tar utfordringen?

 

T :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hadde konfigurert denne, slik:

 

NetShop 3 års PC garanti

Produksjon og testing av PC

Corsair Obsidian 800D, Fulltower, Sort

Corsair strømforsyning, HX850W

ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

Intel Core i5 2500K Quad Prosessor

Corsair Vengeance 8 GB DDR3 1600MHz CL9

OCZ 120 GB SSD 2,5" Vertex 3

Western Digital 1 TB Black 3,5" 6 Gb/s

XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5

XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5

Sony DVD-brenner AD-5280S intern

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit

Sum:

16 737,-

Lenke til kommentar

Hadde konfigurert denne, slik:

 

NetShop 3 års PC garanti

Produksjon og testing av PC

Corsair Obsidian 800D, Fulltower, Sort

Corsair strømforsyning, HX850W

ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

Intel Core i5 2500K Quad Prosessor

Corsair Vengeance 8 GB DDR3 1600MHz CL9

OCZ 120 GB SSD 2,5" Vertex 3

Western Digital 1 TB Black 3,5" 6 Gb/s

XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5

XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5

Sony DVD-brenner AD-5280S intern

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit

Sum:

16 737,-

Hvis mann har litt is i magen ville jeg ha ventet til test av HD7970 for Eyefinity oppsett. Ryktet sier at denne skal ha mer VRAM(3GB).

 

EDIT:

Så var det skjermene da? Neste år har vi vel 4k skjermer uten bezel-ramme?

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Her er en liste https://prisguiden.no/liste/129674

 

Den er uten HK, anbefaler Asrock Extreme4 Gen3(http://www.prisjakt.no/product.php?p=934604), uten skjermer(har ingen peiling) og HDD siden du ikke trengete så mye lagringsplass nå kan du bruke din gamle og vente til prisene går ned.

 

Siden du skal bruke så mye penger må du nesten vente på 7000-serien til AMD. Da tenker jeg at du kan starte med et 7970 og eventuelt x-fire de senere etter behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til flightsim er det vel bedre med flere skjermer? I den ånden har jeg satt opp følgende:

post-95203-0-13010000-1323255070_thumb.png

 

Satt opp i et forsøk på å bruke opp budsjettet ditt. Men kanskje overkill? Heller ikke det mest økonomiske skjermkortet, men du kan ihvertfall drive 5 skjermer. Hvordan du velger å orientere de er opp til deg.

Endret av nogen
Lenke til kommentar

Man har en god del valg når det gjelder ferdig-pc.. men som sagt bør du vente til 7000 serien til AMD begynner å rulle inn i butikkene. Det blir sikkert meget lite strømforbruk på skjermkortene i forhold til ytelsen.

 

Om man velger ut sine egne komponenter på netshop så koster det bare 370 kr for at de skal sette den sammen til deg.

Lenke til kommentar

30k er latterlig mye penger for en PC, men selv med det så kan du vel ganske enkelt glemme en oppfølger av GTA 5 med maks detaljer.

 

En typisk gamer PC til ~12k varer i snitt 3 år før den er mer eller mindre avlegges.

En PC til 30k varer kanskje 4, men med tanke på at vi mest sannsynlig får en ny konsollgenerasjon innen den tid skal det ikke mye til før du iløpet av et par år bare kan se langt etter å kjøre i nærheten av maks. Spesielt dersom målet er å kjøre på 3 skjermer samtidig.

 

Jeg syntes i grunn PCen IT-Henrik har satt opp ser veldig fin ut, men ville gjort noen endringer.

 

Først av alt hadde jeg byttet SSD til Crucial M4, deretter droppet skjermkortene og ventet på HD 7000 serien som kommer i januar, samt kanskje valgt et mindre kabinett, f.eks et Obsidian 650D eller lignende.

 

Prisene på 7970 som kommer i januar kommer ifølge HW.no til å bli på rundt 4400kr, så da ender du opp rundt 15000. Du kan legge ved enda et, men det er håpløst mye ytelse. spar heller de pengene ett par år, så bytter du da.

 

Når det kommer til skjermer, kan du egentlig velge å vrake mellom diverse prisklasser, men dersom du skal ha det "beste", så vil et par UltraSharp U2412M være å annbefale.

Lenke til kommentar

  • GTA V + neste oppfølger på beste grafikkinnstillinger

 

Må nok skuffe deg her, men med tanke på hvor ofte nye GTA-spill kommer ut på PC, tviler jeg på at det er mulig å kjøpe en PC idag som vil klare de to neste GTA-titlene på beste grafikkinnstillinger.

 

Hvor mange av dagens titler kan du kjøre på MAX med 3-4 år gammelt hardware?

 

 

EDIT: Som SWAT over her sier, "En typisk gamer PC til ~12k varer i snitt 3 år før den er mer eller mindre avlegges. En PC til 30k varer kanskje 4...", da vil du begynne å merke at maskina ikke lenger holder med. Jeg er forsåvidt usikker på om en PC til 30k holder noe særlig lenger enn 3 år. Kjøper man en PC til 30k, stiller man høyere krav enn gjennomsnittet, og da vil den henge etter ett år.

 

Selv mener jeg det er høl i huet å kjøpe en PC til 30k, med mindre man bruker halve budsjettet på GODE skjermer.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

 

 

  • GTA V + neste oppfølger på beste grafikkinnstillinger

 

Må nok skuffe deg her, men med tanke på hvor ofte nye GTA-spill kommer ut på PC, tviler jeg på at det er mulig å kjøpe en PC idag som vil klare de to neste GTA-titlene på beste grafikkinnstillinger.

 

Hvor mange av dagens titler kan du kjøre på MAX med 3-4 år gammelt hardware?

 

MW3 kanskje...?

Lenke til kommentar

  • GTA V + neste oppfølger på beste grafikkinnstillinger

 

Må nok skuffe deg her, men med tanke på hvor ofte nye GTA-spill kommer ut på PC, tviler jeg på at det er mulig å kjøpe en PC idag som vil klare de to neste GTA-titlene på beste grafikkinnstillinger.

 

Hvor mange av dagens titler kan du kjøre på MAX med 3-4 år gammelt hardware?

 

MW3 kanskje...?

Får man kjørt det på max med Core2 og GeForce 9800 GTX?

Lenke til kommentar

  • GTA V + neste oppfølger på beste grafikkinnstillinger

 

Må nok skuffe deg her, men med tanke på hvor ofte nye GTA-spill kommer ut på PC, tviler jeg på at det er mulig å kjøpe en PC idag som vil klare de to neste GTA-titlene på beste grafikkinnstillinger.

 

Hvor mange av dagens titler kan du kjøre på MAX med 3-4 år gammelt hardware?

 

MW3 kanskje...?

Får man kjørt det på max med Core2 og GeForce 9800 GTX?

 

ettersom MW3 ikke tar noe mer enn MW2 (hvis det tar mer er der veldig lite)så fant jeg denne:

 

post-227710-0-09698300-1323301349_thumb.png

 

Edit: det er "all settings maxed out" og 4x antialiasing

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

30k er latterlig mye penger for en PC, men selv med det så kan du vel ganske enkelt glemme en oppfølger av GTA 5 med maks detaljer.

 

En typisk gamer PC til ~12k varer i snitt 3 år før den er mer eller mindre avlegges.

En PC til 30k varer kanskje 4, men med tanke på at vi mest sannsynlig får en ny konsollgenerasjon innen den tid skal det ikke mye til før du iløpet av et par år bare kan se langt etter å kjøre i nærheten av maks. Spesielt dersom målet er å kjøre på 3 skjermer samtidig.

 

Jeg syntes i grunn PCen IT-Henrik har satt opp ser veldig fin ut, men ville gjort noen endringer.

 

Først av alt hadde jeg byttet SSD til Crucial M4, deretter droppet skjermkortene og ventet på HD 7000 serien som kommer i januar, samt kanskje valgt et mindre kabinett, f.eks et Obsidian 650D eller lignende.

 

Prisene på 7970 som kommer i januar kommer ifølge HW.no til å bli på rundt 4400kr, så da ender du opp rundt 15000. Du kan legge ved enda et, men det er håpløst mye ytelse. spar heller de pengene ett par år, så bytter du da.

 

Når det kommer til skjermer, kan du egentlig velge å vrake mellom diverse prisklasser, men dersom du skal ha det "beste", så vil et par UltraSharp U2412M være å annbefale.

Prisen er egentlig ikke så gale ca 15000 for pc og 6585 for UltraSharp U2412M skjermene,disse har jo lengre levetid enn pcn og kan taes med videre til neste bygg. Spør du meg er dette bare en investering. Trådstarter liker flightsim og da kommer Eyefinity til rette.

 

Totalt kommer han opp i ca 21585,han trenger sikkert en skikkelig joystick også + TrackIr5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...