Gå til innhold

Feil under installasjon av Windows XP


Anbefalte innlegg

Hei jeg prøver å installere windows xp. Ved formatering enten hurtig eller vanlig får jeg melding at den ikke finner en del .dll filer og derfor ikke kan installere/formatere. Jeg har prøvd med to forskjellige cder og får samme feil. Ergo feilen ligger ikke i cden. Noen som har vært borti det samme som vet hva jeg kan gjøre?

 

Jeg får spm om jeg skal hoppe over filen, prøve på nytt eller avbryte. Når jeg velger hopp over filen kommer andre filer hele tiden opp. Dette skjer ca ved 6% formatering.

 

Mulig det er noe hardware problem?

Note: Det var windows 2k på den før, og den hadde seriøse problemer. Mulig virus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kan være RAM eller BIOS også...

 

Men mest av alt lyser "kopi av Windows" i netthinnen min, og tråden stenges.

 

Den der synest jeg var litt drøy da. Det kan like godt, og mest sannsynlig siden han hadde problemer med Win2000, være hardwareproblemer. Jeg hadde samme problemet med en deffekt RAM-brikke.

Lenke til kommentar

er det ikke så at hvis man har orginalen selv så har man låv og kopiere til eget bruk..

trådene blir fort stengt hvis det er snakk om brenning/kopiering.

 

i mange tilfeller er det jo rett..men om man kopierer et spill/pro til eget bruk(hvis man har orginalen selv)må jo dette være låv uten og bli sett på som en forbryter...

 

eller har jeg helt feil....

 

men over til innstallpro:fikk du feilmelling da du brente win xp ?

du kan jo prøve og kopierte alle filene på xp plata til ei mappe,får og se om du får feilmelling når du overfører filene..

hvis du kunne få låne en annet cd-rom får og se om det var noe feil med ditt..

Lenke til kommentar
er det ikke så at hvis man har orginalen selv så har man låv og kopiere til eget bruk..

 

i mange tilfeller er det jo rett..men om man kopierer et spill/pro til eget bruk(hvis man har orginalen selv)må jo dette være låv uten og bli sett på som en forbryter...

Du tar nok feil. Programvare er ikke lov til å kopiere i det hele tatt, hvis det ikke er absolutt nødvendig for å bruke programmet/spillet. Musikk og filmer derimot, kan du helt lovlig kopiere så lenge det er til privat bruk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...