Gå til innhold

Hd tok kvelden i natt.


Anbefalte innlegg

Da er det vel bare maxtor og seagate igjen... Er det noen som har noen statistikk på dette med WD forresten, eller er dette bare fordi WD er mest kjøpt av oss her på forumet.. Jeg har ikke hatt noen problemer ennå med WD, men slik som folk syter om dem kommer jeg nok til å prøve enten seagate eller maxtor neste gang.. IBM har jeg bare negativ erfaring med...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De diskene som har dødd... har de hatt kjøling eller har de stått tett i tett og varmet hverandre?

Etter min erfraring har en hd (uansett merke) under 6 måneders levetid uten kjøling.

 

En harddisk blir godt over 50 grader under load viss den står uten kjøling! og det er alene.(med unntak av seagate) "die" temperaturen til en hd er mellom 60-70grader!

 

Jeg har kjøling på alle mine disker og har ikke hatt problemer noen!

Har både IBM, Maxtor, Seagate og seff WD. (står på 24/7)

Lenke til kommentar

Siden det er så mange som klager på både WD og IBM, så står vi igjen med barracuda og maxtor?

Har en 20GB WD som jeg har hatt i snart 3 år tror jeg, og den funker relativt bra... Vanskelig å si, måtte nettopp formatere på grunn av noen problemer i Win2000, eller noe, fikk ihvertfall "grønnskjerm" under oppstart, og siden klikka det siden etter ram search greiene.

Måtte inn i fdisk og slette en partisjon, fordi ingen av de hadde, err. "drive letter" kan jeg vel kalle det. slik som C: Etter jeg sletta å lagde ny partisjon, funka det.

Har også en Maxtor 120GB, som funker "knall".

Menneh, det første som skjedde med den disken var at en thumbscrew jeg kjøpte fra microplex knakk på vei ut av disken.. Gjett om jeg var irritert. Så, jeg kan ikke klage på WD diskene da :-P

Lenke til kommentar

3 av problem wd'ne her har stått i server med 6 disker. Alle i 5.25"'s brønner med en vifte på hver side av hver disk. Ganske bra luft gjennomstrømming, men det har nok vært ganske varm luft på varme dager. Disse diskene ble imidlertid skaffet på høsten og døde i løpet av vinteren, så det var meget begrenset hvor mange varme dager de opplevde. På en annen side var de aldri avslått fra dagen de ble instalert til dagen de døde. (ingen restarter, ingen størmspare modus....)

Erstattnings diskene har overlevd sommerens varme dager med de samme viftene.

 

De andre problem wd'ne har vært single disk i typiske kontor desktoper (altså bra med luft over og under). Disse var lite brukt, tipper gjennomsnittlig 20 timer og 4 starter pr uke. De holdt da fra 1-1.5 år.

 

Ikke noe som skulle tyde på at de har hatt det for varmt.

Lenke til kommentar
Hvem vet..? - men jeg vet: AT JEG ALDRI SKAL KJØPE WD IGJEN :woot:

 

Fakk åff Wee Dee :shrug:

 

:evil: SineTwo :evil:

 

Hvis du skal følge denne logikken gjennom livet vil du være uten PC om forholdsvis kort tid. _Alle_ produsenter har enheter som feiler. Grunnen til at du leser mye om WD SE disker som feiler er at nerder som poster på forum som dette er kvalitetsbevisste, og at SE serien til WD har vært det kjappeste på markedet i lange tider nå. Kombiner dette med pris,og jeg vedder mye på at en stor andel av brukerne her sitter med nettopp denne disken.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...