Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Antec Kuhler H2O "CPU Fan Error" på bootup + windows restarter seg ( kan være koblet til det første )


Anbefalte innlegg

Hei, jeg oppgraderte pcen min til i5 - 2500k med Asus maximus IV Gene-Z og Antec Kuhler H2O 920 CPU kjøler. Etter installasjonen så får jeg opp "CPU Fan Error" på bootup også må jeg inn på BIOS. Jeg prøvde å slå av funksjonen ( at man må inn på BIOS ) da loader windows ( svarte skjermen med loading bar ) også får den en kort bluescreen etter det og restarter seg og gjør det samma om og om igjen.

 

Så det jeg tror er pga erroren så gidder ikke windows å loade opp. Og jeg lurer på om noen vet hva som kan være problemet og hva jeg kan gjøre for å fikse det.

 

Takk for at du leste og håper du kan hjelpe meg. Tar inot all hjelp jeg kan få :)

 

Edit: viftene til kuhler 920 kjører og funker helt fint det er bare error meldingen som er problemet.

Endret av Truster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yeah, koblet begge viftene til en connector som igjen koblet seg til CPU fan på HK. Siden det nye kjøleren har 2 og ifølge manualen skal de kobles til et annet ledning fra kjølern som igjen kobler til HK. Leste på nettet a jeg skulle prøve å koble et v viftene direkte på HK men det hjalp ikke ( samme error )

Endret av Truster
Lenke til kommentar

Koble den ene vifta til den midterste CPU-viftekontakten(du har 2 firepins og én tre-pins) og glem den andre.

 

Koble pumpa rett til en viftekontakt på HK som ikke har noe med CPU å gjøre. Det samme gjør du med den andre vifta.

 

Dette funket for meg, og jeg har samme hovedkort :)

 

 

 

 

EDIT: Har du forresten overklokket? I så fall, har du gjort det via AiSuite? Det kan være grunnen til at PC'n restarter seg.

 

 

 

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...