Gå til innhold

Nvida eller radeon


snikskytter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er btw til bærbar.

men hva mener du med ikke lys fremtid?

det jeg mener er att di nettop ga opp prosessorer fordi intel dominerte dem og kommer sikkert til og gi opp skjerm kort og på grunn av for sterk konkuranse fra nvidia

 

 

ja eller som han andre duden postet før meg

Endret av vetlo21
Lenke til kommentar

AMD skal ikke gi opp prosessorer. De skal bare fokuserer mer på mobilsektoren, og ikke konkurrere med Intel på toppklassen lenger. Men grafikkdelen har ikke de samme problemene.

ja men di blir fremdeles utkalsset av Nvidia på de fleste fronter

 

og det er det vi snakker omm her

Endret av vetlo21
Lenke til kommentar

AMD skal ikke gi opp prosessorer. De skal bare fokuserer mer på mobilsektoren, og ikke konkurrere med Intel på toppklassen lenger. Men grafikkdelen har ikke de samme problemene.

ja men di blir fremdeles utkalsset av Nvidia på de fleste fronter

 

og det er det vi snakker omm her

 

Det vel litt drøyt, sist jeg sjekket så var 6990 det kraftigste singel gaming kortet på markeded.

Lenke til kommentar

AMD skal ikke gi opp prosessorer. De skal bare fokuserer mer på mobilsektoren, og ikke konkurrere med Intel på toppklassen lenger. Men grafikkdelen har ikke de samme problemene.

ja men di blir fremdeles utkalsset av Nvidia på de fleste fronter

 

og det er det vi snakker omm her

 

Det vel litt drøyt, sist jeg sjekket så var 6990 det kraftigste singel gaming kortet på markeded.

ja men nividia selger mer graffik kort

Lenke til kommentar

Heisan.

 

Personlig har jeg prøvd både Nvidia og ATI Grafikkort.

 

Mitt inntrykk er at ATI har mindre stabile drivere enn Nvidia. At grafikkortet faller ut eller at driveren bare virker på 1 kort og så vidre. Derfor har jeg bare kjøpt Nvidia til meg selv, selv om jeg har satt inn noen kort fra ATI for andre når jeg har bygget maskin for dem.

 

NB: Men dette er bare en personlig brukererfaring :whistle:

Lenke til kommentar

ja men di blir fremdeles utkalsset av Nvidia på de fleste fronter

 

og det er det vi snakker omm her

 

ja men nividia selger mer graffik kort

For det første:

AMD gruser Nvidia i pris/ytelse på nesten alle prissegmenter, fra 2000 - 3000 kr er Nvidia like bra, ellers gir AMD desidert mest for penga. Skal jeg nevne strømforbruk der AMD ligger enda lenger foran? Hva med Nvidias kort som kommer med innebygd eksplosjonsfunksjonalitet om du kjører dem litt for langt?

 

Nvidia har også mistet markedsandeler til ATI/AMD helt siden HD 4870 ble lansert. Det ser ikke ut til at trenden vil endre seg i 2012 ettersom ryktene sier AMD vil være uten konkurranse i nesten et halvår blant high-end-kortene.

 

Her snakker vi forresten om 6650M eller GT 540M er best, i dette tilfellet er det ett fett siden ytelsen er rimelig laber uansett.

 

Heisan.

 

Personlig har jeg prøvd både Nvidia og ATI Grafikkort.

 

Mitt inntrykk er at ATI har mindre stabile drivere enn Nvidia. At grafikkortet faller ut eller at driveren bare virker på 1 kort og så vidre. Derfor har jeg bare kjøpt Nvidia til meg selv, selv om jeg har satt inn noen kort fra ATI for andre når jeg har bygget maskin for dem.

 

NB: Men dette er bare en personlig brukererfaring :whistle:

Nvidias drivere har det siste året hatt en haug med problemer. AMD har hatt noen CFX-problemer, men de gjelder i stor grad Nvidia også, det er bare avhengig av hvilke spill man ser på. Det er egentlig hipp som happ i dag, begge sidene leverer gode drivere.

 

Det jeg vil nevne er at Optimus (bytte mellom integrert Intel HD graphics og dedikert Nvidia-kort) er kjent for å ha hatt en del problemer. Jeg mener ikke å ha hørt noe slikt om AMDs løsning, men det kan like lett komme av at vi ikke har sett så mange Radeon-kort i laptoper i år. Nvidia-kort er å anbefale om du ønsker å kjøre Linux.

 

Uansett er 6650M og 540M to brikker som ligger veldig nært i ytelse, så valget må heller stå på hva annet du får på laptopen som byggekvalitet, harddisk, skjerm og prosessor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre er begge leirene like dårlige på drivere.

Jeg har gremmes både over Nvidia og ATi drivere, så driver messig spiller det LITEN rolle hva du velger idag, trøbbel kan du få uansett.

 

ATi er rå på å være gjerrige på strømmen, mye mer enn Intel og Nvidia og slik har det vært i lengere tid.

Og tror ikke AMD vil gi slipp på ATi delen, selv om AMD navnet burde gruses til fordel for ATi (Mest suksessrike navnet innad i konsernet deres så langt.)

Lenke til kommentar

Tildels enig med 007CD (Oscar?) her. Jeg har satt opp en del pc'er med skjermkort fra begge leirer. Problemene jeg har hatt (dog ikke mange, heldigvis) med ellers velfungerende skjermkort har vært:

 

Nvidia

Har logget inn på PC med eksternt skrivebord. Etter å ha logget meg ut så gjør maskinen noe rart med skjermkortets innstillinger slik at jeg får svart skjerm (fysisk tilkoblet) når jeg prøver å logge inn, eller kommer inn i windows.

 

Ati

På en maskin med innebygget skjermkort i hovedkortet, så var det klin umulig å få installert driverne på normal måte. Måtte bruke 7z til å pakke ut installasjonsfilene fra exe-fila som ble lastet ned og deretter bruke enhetsbehandling for å installere driver manuelt.

 

Må sies at jeg ikke har giddet å bruke penger på W7, så de omtalte maskinene kjører XP. Godt mulig problemene hadde vært unngått ved å oppgradere da...

Lenke til kommentar

@geur__hk: Oscar? Onkel Oscars puben du tenker på eller? :D

 

Med NV tok det ikke lang tid å finne problemer, for eksempel funket ikke Left 4 Dead under dens storhetstid, du fikk spille i 10-15 minutter før FPSen fallt og ble værende på 3-4 FPS, Nvidia var også veldig sen med fiksen for denne som var ett problem over hele GT200 serien som var toppmodellen den gangen.

 

Hos ATi erges jeg over en masse smått, først mangel på bezel compensation om skjermene er 1 cm forskjell i størrelse, nr 2 er rett og slett at de ikke har fikset musepeker korrupsjonen sin, selv om noen brukere har gjort jobben for dem og peket dem i rettning hvor problemet ligger og hva som skjer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...