Gå til innhold

[Løst] LGA 1366 kjøler til LGA 2011?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig kjøpt meg Coolit Vantage A.L.C. CPU Kjøler. ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580933 )

Skal kjøpe nytt hovedkort etter jul med socket 2011.

Som jeg har sett på nettet så syns jeg at skruehullene til socket 1366 og 2011 likner veldig i størrelse.

Siden det ikke skal være bracket på baksiden av 2011 hovedkortene, så tenker jeg at det kanskje kan være mulig å bruke den samme kjøleren på det nye hovedkortet..?

 

Å slippe å måtte ut med 775,- for en H60 hadde vært fint! Haha :)

 

Ganske dumt spørsmål egentlig, men håper på seriøse svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel begynne med en quote:

 

With Intel's Sandy Bridge-E (LGA2011) platform just around the corner, we've also displayed our mounting mechanism for the new socket. Using the proven, time-tested SecuFirm2™ system, the new mounting will be backwards compatible with all Noctua coolers since 2005 and will be supplied to customers free of charge after providing a proof of purchase. The upgrade kit will be available when the new platform is launched in Q4 2011.

 

Utifra dette ser det ut som LGA 1366 og 2011 er forskjellige, men om Noctua lanserer en upgrade kit til sine kjølere så ser jeg ingen grunn til at coolit ikke gjør det samme selv.

 

Håper at dette hjalp deg litt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm... Det hovedkortet er jo litt over budsjettet mitt, men mulig jeg kan skrape sammen noen penger når jeg får neste lønning! :p

Genialt å tilby sånne løsninger sammen med hovedkortet! :)

Med tanke på at inngangsprisen på LGA2011 er på ca 8000 kr tenker jeg kjøling blir småpenger i forhold.

 

 

Haha! Det er veldig sant! Men regner med at prisene kommer til å synke en god del innen januar/februar. Men hvis jeg skulle kjøpe nå, så hadde jeg nok kjøpt en H60 eller en H70 sammen med resten :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...