Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe utenlandskregistrert delebil


Snor

Anbefalte innlegg

Jeg har kommmet over en mulig delebil, som står i Norge, med skilter fra et annet europeisk land. Er det noen feller å gå i ved å kjøpe den, eller er det greit, siden jeg bare skal plukke deler av den?

 

Regner med jeg ikke får vrakpant, men er det mulig å levere den til skroting gratis, eller må jeg regne med å betale for å bli kvitt den? Og er det noe annet jeg ikke har tenkt på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, biler er jo skrapjern så den har sin verdi i kg. Muligens må du levere den til de som håndterer normalt skrapjern f.eks Oppland Metall o.l , tviler på en normal hugger tar de uten og ta betalt.

 

Dog så kan det bli noe styr med papirer hvis de følger reglene, dog tar du og kutter den opp i flere biter og leverer den over litt tid så tror jeg neppe det er noe problem.

Lenke til kommentar

Du må sjekke at mva er betalt ved import til Norge, hvis ikke kan du få en lei smell der. Engangsavgift, vrakpant og registreringsavgifter betales ikke før man vil ha norske skilter på bilen, så det trenger du ikke tenke på. Men det betyr samtidig, som du er inne på, at vrakpant ikke er betalt inn, så da får du det heller ikke tilbake når du leverer restene til skroting. Jeg tror jeg ville undersøkt med nærmeste bildemontering om hva de eventuelt tar for å ta imot en slik bil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...