Gå til innhold

24" vs 27" LED skjerm?


tkterje

24 vs 27  

23 stemmer

  1. 1. Hvis du skulle kjøpt deg ny skjerm, hvor stor skjerm ville du valgt?

    • 22"
      0
    • 24"
      10
    • 27"
      10
    • 30"
      3


Anbefalte innlegg

Jeg har idag en samsung 22" LCD skjerm og vurderer å ankaffe en ny og større skjerm.

Jo større jo bedre er det ofte, men hvor stor skjerm burde man gå for, 24" eller 27"?

 

Dette avhenger naturligvis av hvordan man bruker pc'n. Jeg bruker pcen til en del spilling, dette inkluderer FPS spill, ellers ganske vanlig bruk, nettlesning, video avspilling etc.

Spørsmålet er egentlig blir 27" for stort til å spille FPS spill som MW3 og BF3?

 

Takk for innspill;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på det samme - men husk også at dersom du spiller mye FPS så kan det være en god ide å ta en titt på 120 Hz skjermer. Jeg har ikke testa noe slikt selv enda, men kjenner flere som har kjøpt og er kjempefornøyd. Til tross for at de er litt dyrere.

 

Husker ikke modell, men tror hardware.no hadde en artikkel om at BenQ nettopp lanserte en 120 27". Rundt 3500,- ellerno.

 

For min del blir det nok 27" neste gang jeg oppgraderer.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på det samme - men husk også at dersom du spiller mye FPS så kan det være en god ide å ta en titt på 120 Hz skjermer. Jeg har ikke testa noe slikt selv enda, men kjenner flere som har kjøpt og er kjempefornøyd. Til tross for at de er litt dyrere.

 

Husker ikke modell, men tror hardware.no hadde en artikkel om at BenQ nettopp lanserte en 120 27". Rundt 3500,- ellerno.

 

For min del blir det nok 27" neste gang jeg oppgraderer.

 

Glemte å spørre om dette med 60 Hz vs 120 Hz. 120Hz har jo også med 3D å gjøre, men har det noe å si når du har vanlig 2D bilde? Oppdateres da bilde med 120Hz?

 

I FPS spill har man jo sjelden noe særlig høyere en 60 bilder i sekundet, hva skal man da med 120Hz?

 

Fant artikkelen vedr. BenQ men den gjaldt 24" såvidt jeg kunne se.

 

Det kan jo fort bli en vurdering mellom en 24" 120 Hz vs 27" 60 Hz hvis man også tar prisen i betraktning. Hva velger man da?

Endret av tkterje
Lenke til kommentar

Bilde flyter mye bedre i 2d 120Hz kontra 60Hz i FPS spill, dette er værtfall det jeg sitter igjen med av inntrykk etter å ha tråla nettet på 120hz skjermer, dette sier SAMTLIGE der ute, både forumbrukere og de som driver å tester skjermer. Og det er forskjell på en 120hz TV og monitor, en monitor har "ekte" 120hz

 

SÅ 120hz er definitivt ikke kun for 3D.

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Glemte å spørre om dette med 60 Hz vs 120 Hz. 120Hz har jo også med 3D å gjøre, men har det noe å si når du har vanlig 2D bilde? Oppdateres da bilde med 120Hz?

 

I FPS spill har man jo sjelden noe særlig høyere en 60 bilder i sekundet, hva skal man da med 120Hz?

 

Fant artikkelen vedr. BenQ men den gjaldt 24" såvidt jeg kunne se.

 

Det kan jo fort bli en vurdering mellom en 24" 120 Hz vs 27" 60 Hz hvis man også tar prisen i betraktning. Hva velger man da?

120Hz er en annen verden sammenlignet mot 60 Hz, det er lettere å legge merke til forskjellen på 60Hz og 120Hz enn det er å se forskjell på TN- og IPS-panel. Sist LAN jeg var på la alle som så på spillet merke til hvor flytende og behagelig det var å se på spill, jeg ble også litt mindre sliten over tid enn vanlig.

 

I fps-spill har man ideelt 60 eller 120 fps konstant, avhengig av hvilken oppdateringsfrekvens man har. BF3 på 120fps er utrolig deilig, og gir deg en faktisk fordel kontra de på 60Hz-skjermer. Selvfølgelig er det i enkelte spill som BF3 vanskelig å oppnå, men i de fleste spill er det bare å senke innstillingene litt.

 

27" er for stort for gaming i mine øyne, det blir vanskelig å holde oversikt.

Lenke til kommentar

Jeg tok feil - BenQ lanserer desverre kun 24" 120hz skjermer, ikke 27" som jeg først skrev.

 

http://www.hardware.no/artikler/benq_frister_med_spillskjermer/103776

 

Drømmen hadde vært 27" 120hz. Litt usikker på om jeg skal hoppe på nå eller vente litt til 2012 og se om det dukker opp noe .. jeg har mer lyst på.

 

edit: i gode gamle dager da CS var noe av det heftigste man kunne spille online, så var det vanlig å sette oppdateringsfrekvensen på CTR skjermen til 100 (eller var det 120hz) ved å kjøre CS i 800*600@100hz. Cappe fps_max til 101. Det var en virkelig drøm - husker overgangen til den første lcd tv`n jeg kjøpte var en så utrolig nedgradering at jeg sendte den tilbake til komplett. Jaja, ikke så matnyttig kanskje - men godt å få mimra litt iblant :)

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...