Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lov å kjøre Bugatti i Norge?


blackpain

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bilen er jo masseprodusert, og kan jo kjøres i andre land, så hvorfor ikke?

Eneste som stanser er vel prisen.

 

Har i hvert fall aldri hørt om en slik regel før.

Endret av Vertical^
Skrevet

Egentlig ganske rart at det ikke er aldersgrense på spreke biler. Er jo slik på motorsykler. Har vel noe med den lavere prisen på sykler, og dermed ulykkesstatistikken.

Skrevet (endret)

Jo, det er selvfølgelig lov. Og det er ikke noe problem med prisen, men de fleste tjener selvfølgelig for lite til å kjøpe en slik bil, enkelt og greit.

Endret av Akse
Skrevet

kompis har en ford pickup til bruksbil v10 med 1200 hestekrefter. så det er nok lov å ha en veyron på norske veier. men prisen og ikke minst forsikringssummen stopper vell der. burde jo være mange mange mange mange millionær for å ha råd til å eie en slik bil. hadde heller satsa på noe annet.

 

en bil er en brukstgjenstand ikke et lektøy(hvertfall ikke i trafikken) men på bane blir det en annen sak^^

 

selv ville jeg aldri kjøpt en veyron uansett hvor mye penger jeg hadde.

Skrevet

Hadde jeg hatt penger til en, hadde jeg nok kjøpt en. Det skal dog sies at det er mange biler jeg hadde kjøpt før en veyron. E92 M3 ESS for eksempel :)

Skrevet

Som en bil nr 5, eller noe sånt, så har den jo sin sjarm... Det er vel sikkert ikke så langt unna virkeligheten for de som eier en Veyron heller vil jeg tro, de fleste har nok mer enn en bil.

 

På den annen side er jeg samtidig litt glad jeg ikke har noe sånt. misunnelig og glad på en gang. Raskeste bilen jeg har kjørt er E92 M3 med ESS-kompressor som Akse nevner, og selv jeg som kjører som en sedat bestefar 90% av tiden, blir barnslig med en sånn bil. Det er så deilig å kjenne den akselerasjonen, men man får jo ikke grep, og det kommer ikke til sin fulle rett, før man er godt over norske fartsgrenser, så det er i grunn like greit å ikke ha en...

  • 4 uker senere...
Skrevet

Egentlig ganske rart at det ikke er aldersgrense på spreke biler. Er jo slik på motorsykler. Har vel noe med den lavere prisen på sykler, og dermed ulykkesstatistikken.

 

Det gjelder kun for kjøretøy som ikke kan nå 100km/t som er høyeste lovlige hastighet i Norge. Alle kjøretøy over dette er det lik aldersgrense for (18år).

 

Det som regulerer alder ut over dette er forsikring hvor mange biler og sykler gjerne er rimeligere å forsikre for førere kun over 23 år.

 

Slik er det for de værste syklene og bilene her i landet.

Skrevet

Det gjelder kun for kjøretøy som ikke kan nå 100km/t som er høyeste lovlige hastighet i Norge. Alle kjøretøy over dette er det lik aldersgrense for (18år).

Da tror jeg du skal lese reglene litt bedre. Aldersgrensa for tung motorsykkel er ikke 18 år. (alternativt fylt 21 eller hatt klasse A i to år, dvs minst 20 års alder)

Skrevet

Det gjelder kun for kjøretøy som ikke kan nå 100km/t som er høyeste lovlige hastighet i Norge. Alle kjøretøy over dette er det lik aldersgrense for (18år).

 

Lettsykkelen min hadde konstruktiv hastighet på 105 km/t. Lettsykkel må man være 16 år for å kunne ta sertifikat til, så jeg tror nok du tar feil..

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...