Gå til innhold

Hvilken sommerjobb tjener man mest på?


Nala

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La først merke til nå at du er 16. Da er skiftarbeid på smelteverk utelukket.

Men på baser tar de inn mange, men som sagt, du må ha de rette kursene helst, og dette dekkes ikke av arbeidsgiver når det gjelder sommerhjelp.

 

 

aha! Men hva mener du med jobb på baser?. Hva slags type jobb er det?

Lenke til kommentar

Som 16 år, er det nok lettest å få butikkjobber. Ikke at du tjener så sinnsykt bra der, men gjerne 25-30000 om du jobber non-stop i 8 uker.

Snakker du for eks om og være kassa mann på kiwi? Mener at man må vere 18 for og for og for eks. selge ting på Elkjøp?

 

Med basejobb mener jeg jobb på 'havna' der de shipper ut utstyr til oljeriggene.

 

:/ Bor langt unna nærmeste havn, hehe:/

Lenke til kommentar

Som 16 år, er det nok lettest å få butikkjobber. Ikke at du tjener så sinnsykt bra der, men gjerne 25-30000 om du jobber non-stop i 8 uker.

Snakker du for eks om og være kassa mann på kiwi? Mener at man må vere 18 for og for og for eks. selge ting på Elkjøp?

 

Kassamann / ryddegutt osv. Bor du på landet eller i byen? Du har vertfall lov til å sitte i kassa på KIWI enda du er under 18, du har bare ikke lov å selge tobakk og alkohol.

 

Butikkene i byene får vell hjelp fra industrien til å sette opp varer, mens butikkene lenger ute på landet må plassere opp alt av varer selv, så der er det vertfall lett å få seg jobb. :-)

Lenke til kommentar

Jeg er anleggsgartner og vi tar inn masse sommerhjelper hver sommer. De bør helst være over 18 år og ha lappen på bil, men vi tar også inn noen under 18.

 

Jeg mener de under 18 tjener rett over 140 kr i timen etter å ha jobbet i 3 måneder. Altså vil en tjene under dette første sommeren, men om en gjør en så god jobb at en får komme tilbake neste sommer vil en tjene ganske så bra i forhold til alder, erfaring og utdannelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...