Gå til innhold

skjermkort et vansklig valg


  

4 stemmer

  1. 1. vente eller ikke bente til den nye gtx 600 serien

    • kjøpe gtx 590 nå
    • kjøpe gtx 590 senere for kansje billigere pris


Anbefalte innlegg

hei, jeg har tenkt lenge på om jeg skal bare bygge min pc nå eller vente til gtx 600 serien kommer. for da kommer vel 500 serien til å synke i pris? pc'n er http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=966348&su=E9A24CE6-CCE7-4E0E-AEA3-7573D43CE6AB . har bestemt meg for resten av delene så orker ikke komentarer på den. vist ikke dere kommer med noe som retter på den vist den er helt på tryne. så hva tror dere er lurest? vente til 600 serien kommer eller bare kjøpe 590 nå. heg vet jo ikke om det kommer til å synke i pris. håper noen kan hjelpe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ventet på ASUS GeForce GTX 590 3072MB PhysX CUDA går ned i pris, så kjøper jeg enten den eller går for 670.

 

Jeg har nvidia 570, er jo fult brukbar, den men ja hadde ikke noe i mot å kunne fått dobbelt så bra grafikk om det er mulig på crysis 2.

 

Så muligens du kan gjøre det bra å kjøpe brukt skjermkort billig eller velge ATI en så lenge? Ikke noe vits å kjøpe mere en du trenger, om du er opptatt å ha det beste Per dags dato syns jeg f.eks Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysXPCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 732MHz er verdt ca 1800 kr i dag.

 

Siden jeg betalte ca 2300 kr for snart 1 år siden, kanskje ikke fulgt et år, men begynner å bli en stund.

 

Men angående skjermkort + prosessor, tror jeg ikke du kan regne med prisen går ned så mye, kan være det går ned litt, men man ser jo nesten at gamle skjermkort finnes en del etter nye har kommet, så folk har desverre alltid behov for skjermkort uansett om det er noen år gammelt. Så jeg håper på prisen på 590 går ned, men tror ikke den går ned så mye.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har behov for maskinen nå, ville jeg ha ventet på i det minste HD 7000-serien som ryktes å komme i januar (high end), eventuelt GTX 600-serien i mars/april om du ønsker å vente så lenge.

 

Og når de nye seriene kommer på markedet skal du ikke se bort i fra at GTX 590 ikke er like attraktiv lengre med tanke på pris/ytelse/effektforbruk.

 

En annen ting, trenger du alle de kreftene (og ulempene) et GTX 590 fører med seg?

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Skal du vente på Nvidias Kepler kan du vente lenge. AMD ser ut til å komme med nye kort et halvt år tidligere enn Nvidia igjen (gjentakelse fra HD 5000-lanseringen). Jeg hadde heller ikke kjøpt et kort som GTX 590, problemene med det kortet er langt flere enn fordelene:


  •  
  • Dårligere ytelse enn GTX 570 SLI til høyere pris ut av eska.
  • Dårligere kjøling enn GTX 570 SLI.
  • Håpløst å overklokke stabilt, 570 SLI kan overklokkes typisk 15-25% avhengig av flaks og kjøling, 590 skal du være glad om du klarer 10% uten å ødelegge kortet grunnet dårlig strømforsyning (GTX 590 VRM fail google)
  • Nye drivere er kjent for å forårsake BSODs på enkelte LGA1155-systemer, 570 SLI er i det minste støttet på eldre drivere om du møter på slike problemer.
  • Ytelsen et GTX 570 har er nok til å kjøre de aller fleste spill på maks grafikk i 1920x1080 @60Hz

 

Med tanke på at nye high-end kort fra AMD kommer i løpet av januar (ifølge ryktene) er det meningsløst å bruke mer enn 2000 kr på nye skjermkort nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...