Gå til innhold

iPhone-skjermen kan få "airbag"


Anbefalte innlegg

Harddiskene i de fleste bærbare i dag har sensorer som kan oppdage at maskinen er i fritt fall mot gulvet og vil da prøve å parkere skrive/lesehodet på harddisken før maskinen treffer bakken for å redusere muligheten for feil på harddisken.

 

Den samme teknologien kan nok brukes til denne airbagen.

 

Den samme teknologien kan IKKE brukes til denne airbagen. Problemet er at en mobiltelefon ofte er i "fritt fall". Skal airbagen poppe hver gang dette skjer? Da tror jeg bortimot hver eneste iphone ender på service etter kort tid. For harddisker fungerer det fint, ettersom de ikke behøver å tas inn til service når de har blitt stoppet og parkert av sensoren. Så det må nok en annen løsning til for at dette skal fungere for iphone/mobiler.

 

For øvrig et svakhetstegn at Apple må ty til slike metoder for å bøte på problemene med skjermer som knuses i stedet for å lage et sikrere design. Mobilen kan gjerne føles solid slik den er designet, men det hjelper fint lite når dette designet samtidig fører til at den raskere går i stykker i forhold til andre mobiler. Det hjelper ei heller at den er såpass tung som den er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis konstruksjonen til konkurrentene gir en litt lavere kvalitetsfølelse, men rent faktisk tåler mer, minner det litt om det deilig arrogante Dave Sim sa:

 

Does this make sense to you? Or does it just make you feel bad?

 

 

(...på slutten av en lang rant om at verden er tatt over av matriarkatet og emo-kratiet, på bekostning av menns rasjonalitet. Men i motsetning til Steve Jobs, terget han på seg mesteparten av fanskaren sin. Ironien i dét koser han seg sikkert med, mutters alene.)

 

Lenke til kommentar

Det er sikkert at det kommer til å koster mye for å "reset" airbagen etter det er utløst! På min iPhone har jeg en "Marware" case some ser ganske bra ut og har reddet iPhonen to eller tre ganger så langt...

har hatt god erfaring med Norinstrument i Vennesla:

http://www.iphone-reparasjon.no

som kan gjøre reparasjoner samme dag. Apple ønsket fire uker for å gjøre det samme - en av ulempene ved å være i "lille" Norge; ingen offisiell Apple butikker med verksteder :-(

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man beskytte telefonen?

Kan noen iPhone-eiere fortelle meg dette pussige fenomenet? I gamle dager, da man hadde Nokia på toppen, pakket man aldri telefonen inn i masse plastikk eller gummi. Man pakket aldri Ericsson sine telefoner inn i plast, og heller ikke Motorola eller Sony Ericsson da de kom.

 

Men iPhone, det er pussig. Normalt pakker man ting inn fordi det ser stygt ut eller ikke er komfortabelt å holde i. Men iPhone, den pakker man inn, selv om den ser bra ut, og er ok å holde i. Hvorfor? Fordi den skal se bra ut når man selger den? Fordi man skal ha den i 4 år?

Aldri skjønt det, kommer sikkert aldri til å skjønne det... det er tross alt en bruksgjenstand.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Men iPhone, det er pussig. Normalt pakker man ting inn fordi det ser stygt ut eller ikke er komfortabelt å holde i. Men iPhone, den pakker man inn, selv om den ser bra ut, og er ok å holde i. Hvorfor? Fordi den skal se bra ut når man selger den? Fordi man skal ha den i 4 år?

Aldri skjønt det, kommer sikkert aldri til å skjønne det... det er tross alt en bruksgjenstand.

Jeg har bumper på min iPhone4s ene og alene fordi den blir bedre å holde i, vett det er mange som gjør det samme.

 

Personlig var iPhone 3/3gs en langt bedre telefon for hånda, så jeg hadde håpet at de introduserte et lignende bakdeksel på 5en, som ble 4s istedet.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man beskytte telefonen?

Kan noen iPhone-eiere fortelle meg dette pussige fenomenet? I gamle dager, da man hadde Nokia på toppen, pakket man aldri telefonen inn i masse plastikk eller gummi. Man pakket aldri Ericsson sine telefoner inn i plast, og heller ikke Motorola eller Sony Ericsson da de kom.

 

Men iPhone, det er pussig. Normalt pakker man ting inn fordi det ser stygt ut eller ikke er komfortabelt å holde i. Men iPhone, den pakker man inn, selv om den ser bra ut, og er ok å holde i. Hvorfor? Fordi den skal se bra ut når man selger den? Fordi man skal ha den i 4 år?

Aldri skjønt det, kommer sikkert aldri til å skjønne det... det er tross alt en bruksgjenstand.

 

Det er jo fordi det er en telefon som er dårlig deisgnet på denne fronten, enten fordi den er ubehaglig å holde, elelr fordi den tåler lite.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...