Gå til innhold

iPhone-skjermen kan få "airbag"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan de ikke bare bytte ut glasset med et gorilla glass?

Eller at Apple bare kan ta lærdom av Samsung f.eks på hvordan man skal lage gode og solide mobiler :thumbup:

 

Så slipper man alle disse tulle tingene som bare gjør ting vanskeligere i det daglige bruk.

 

Har mistet min Galaxy S II flere ganger i bakken og asfalten uten at skjermen har fått noen skade. Den eneste skaden telefonen har fått er noen få riper på baksiden av telefonen og et knøtt lite hakk opp i høyre hjørne på telefonen.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har mistet min Galaxy S II flere ganger i bakken og asfalten uten at skjermen har fått noen skade. Det eneste skade telefonen har fått er noen få riper og et knøtt lite hakk opp i høyre hjørne på telefonen.

Så kult, gjorde akkurat det samme med min gamle iPhone4, den fikk ikke ei skramme.

Betyr det at iPhone4 er udødelig?

Lenke til kommentar

Har mistet min Galaxy S II flere ganger i bakken og asfalten uten at skjermen har fått noen skade. Det eneste skade telefonen har fått er noen få riper og et knøtt lite hakk opp i høyre hjørne på telefonen.

Så kult, gjorde akkurat det samme med min gamle iPhone4, den fikk ikke ei skramme.

Betyr det at iPhone4 er udødelig?

Flaks eller at man har gullhår en viss plass vil jeg heller si.

 

Dette trenger man ikke så mye av med Galaxy S II siden det er en telefon som FAKTISK tåler mye :thumbup: .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har mistet min Galaxy S II flere ganger i bakken og asfalten uten at skjermen har fått noen skade. Det eneste skade telefonen har fått er noen få riper og et knøtt lite hakk opp i høyre hjørne på telefonen.

Så kult, gjorde akkurat det samme med min gamle iPhone4, den fikk ikke ei skramme.

Betyr det at iPhone4 er udødelig?

Flaks eller at man har gullhår en viss plass vil jeg heller si.

 

Dette trenger man ikke så mye av med Galaxy S II siden det er en telefon som FAKTISK tåler mye :thumbup: .

Blant mine venner så er det to personer som har klart å knuse skjermen på Galaxy S II. Kun en som har klart å knuse baksiden på sin iPhone 4.

 

Betyr det at Galaxy S II er en drittelefon? Nei... Det er vel heller tilfeldigheter tenker jeg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har mistet min Galaxy S II flere ganger i bakken og asfalten uten at skjermen har fått noen skade. Det eneste skade telefonen har fått er noen få riper og et knøtt lite hakk opp i høyre hjørne på telefonen.

Så kult, gjorde akkurat det samme med min gamle iPhone4, den fikk ikke ei skramme.

Betyr det at iPhone4 er udødelig?

Flaks eller at man har gullhår en viss plass vil jeg heller si.

 

Dette trenger man ikke så mye av med Galaxy S II siden det er en telefon som FAKTISK tåler mye :thumbup: .

Så jeg hadde flaks og ikke du?

Kan du dokumentere dette?

Haha :roll:

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1321887139' post='18609740']

 

Blant mine venner så er det to personer som har klart å knuse skjermen på Galaxy S II. Kun en som har klart å knuse baksiden på sin iPhone 4.

 

Betyr det at Galaxy S II er en drittelefon? Nei... Det er vel heller tilfeldigheter tenker jeg...

 

Det er ingen ordentlige data på det, men om man setter i sammen det man har av ufullstendig data (diverse tester, feilrate, kunnskap om oppbygning), så tyder ting relativt sterkt på at iphone er mer utsatt for fallskader med tilsvarende påvirkning.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1321887139' post='18609740']

Har mistet min Galaxy S II flere ganger i bakken og asfalten uten at skjermen har fått noen skade. Det eneste skade telefonen har fått er noen få riper og et knøtt lite hakk opp i høyre hjørne på telefonen.

Så kult, gjorde akkurat det samme med min gamle iPhone4, den fikk ikke ei skramme.

Betyr det at iPhone4 er udødelig?

Flaks eller at man har gullhår en viss plass vil jeg heller si.

 

Dette trenger man ikke så mye av med Galaxy S II siden det er en telefon som FAKTISK tåler mye :thumbup: .

Blant mine venner så er det to personer som har klart å knuse skjermen på Galaxy S II. Kun en som har klart å knuse baksiden på sin iPhone 4.

 

Betyr det at Galaxy S II er en drittelefon? Nei... Det er vel heller tilfeldigheter tenker jeg...

Men når en iPhone 4S knekker i to i lommen i Amobil's test av telefonen, så slår jo det alle rekorder i å tåle lite da.

 

Så når man har en iPhone 4S, så er en bumper en ting man MÅ ha om man vil føle at telefonene skal leve et trygt liv. Dette er ikke noe som er direkte nødvendig med en Galaxy S II.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men når en iPhone 4S knekker i to i lommen i Amobil's test av telefonen, så slår jo det alle rekorder i å tåle lite da.

Tviler på at de "bare hadde den i lommen", det var nok noe mer som skjedde, som for eksempel at de krasjet med en hard kant. Slik klarte jeg og knuse en Galaxy S i fjord. Hadde den i lommen, og ble dyttet inn i et bord.

 

Så når man har en iPhone 4S, så er en bumper en ting man MÅ ha om man vil føle at telefonene skal leve et trygt liv. Dette er ikke noe som er direkte nødvendig med en Galaxy S II.

Brukt en iPhone 4 som primær telefon siden juli 2010 til for et par uker siden. Hadde aldri bumper eller noe som helst beskyttelse. Telefonen overlevde helt uten noen skader.

Lenke til kommentar

De kunne jo ha startet med å bruke gorillaglass, og med et design som ikke gjør at skjermen er ytterste leddet...

 

Det er vel ripefritt glass på iphone også? "Gorilla glass" er vel bare noe ekstra solid glass som owens corning eller noen mekker til. Er det så stor forskjell på glassene hos iphone og feks SGS2, selv om sistnevnte bruker navnet "gorilla glass"?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kunne jo ha startet med å bruke gorillaglass, og med et design som ikke gjør at skjermen er ytterste leddet...

Nå er jo dette en patentsøknad. Det betyr jo ikke nødvendigvis at dette er noe som kommer.

Terskelen for å søke på patenter er jo dessverre ikke så veldig stor... :)

Lenke til kommentar
De kunne jo ha startet med å bruke gorillaglass, og med et design som ikke gjør at skjermen er ytterste leddet...
Det er vel ripefritt glass på iphone også? "Gorilla glass" er vel bare noe ekstra solid glass som owens corning eller noen mekker til. Er det så stor forskjell på glassene hos iphone og feks SGS2, selv om sistnevnte bruker navnet "gorilla glass"?AtW

Ta en liten spiker og dra over skjermen på en iphone også gjør du det samme med en s2 etterpå..hmm..da skjønner du nok forskjellen:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
En knust mobilskjerm er blant de vanligste problemene vi har med en telefon, og Apples iPhone er intet unntak på dette området. Faktisk har flere påpekt hvor lite som skal til før iPhone-skjermen får seg et kakk.

Iphone er vel et unntak, i den forstand at skjermen er enormt skrøpelig i forhold til tilsvarende (pris) telefoner.

 

Er enig med AtW ang. plastikk: Det trenger ikke gi en mobil en billig-følelse. Og plastikk som vier seg litt under kollisjon tar av for støtet i skjermen. Har man bare hard metall føres kreftene rett i glasset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er Apple på bærtur.

 

Har Apple finnet ut at de ikke greier og lage en solid mobiltelefon og trur at airbag er løsningen.

 

Airbag sørger ikke for at bilen ikke blir skadet men at folka inni bilen ikke blir skadet.

 

Uansett må airbagen bli utløst før telefonen treffer bakken.

 

I en bil sitter vi ikke helt fast, Og det betyr at når vi kolliderer så kolliderer først bilen som fører til et brått stopp og da blir vi slengt framover men airbagen bilr utløst samtidig som bilen kolliderer men airbagen bruker bittelitt tid på og blåse seg opp men plåser seg opp raskere en det vi kolliderer.

 

Men på en mobil sitter skjermen helt fast og er litt på utsiden av mobilen det betyr at skjermen kolliderer samtidig som mobilen og da trefer bakke før airbagen har roket å plåse seg opp.

 

Det hadde dere ikke tenkt på Apple. :tease:

Endret av Leseren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke mer forsiktig med min iPhone enn jeg er med nøkkelknipet mitt. Blir slengt rundt i hytt og pine. Jeg har fått et sprekk i glasset foran og bakdekselet skikkelig ripete og stygt. Men for en 50 lapp får man nytt bak deksel som monteres på 1 minutt. For 200 kr for man ny front med ramme som gjør det svært enkelt å bytte. Bruker ca 10 min. Så om uhellet er ute bytter jeg bare :-)

Lenke til kommentar

Hva med å bare droppe glass, så blir man kvitt det noe av det vanvittige gjenskinnet også. iPad-en er jo ubrukelig i sola i Spania... Både glass og aluminium bidrar til en kvalitetsfølelse og gjør den mer "shiny", men skikkelig plast er nok bedre både mot bulker og knusing. Det blir laget mye dritt i plast, men det finnes mange titalls typer plast, og man kan bruke plast til alt mulig, også konstruksjoner som skal tåle enorme belastninger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...