Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blitzskoen til raggen får meg til å undres på om Canon benytter samme leverandør av stål som spanjolene gjorde når de bygget fregatter til den norske marinen.

 

Det er utrolig rart akkurat dette med fregattene, på 60tallet da vi importerte/bygde hurtigruter i Spania var det et kjempestort problem da båtene ikke tålte kulde :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dog ikke alltid vært nøye med å ta av blitsen etter bruk. Det gjør jeg nå..

 

Kan det være at man her har et svakt punkt ingen hos Canon er klar over (eller vil innrømme)? Det jeg mener er at når blits er montert blir skoen følsom for fuktinntrenging i gitte tilfeller?

 

Samtidig er det som jeg nevnte tidligere, første gangen jeg har hørt om fuktighetsproblemer skapt via en blitssko.

 

Tor

Lenke til kommentar

Tok av plata nå. Og se.. der er det litt rust ja. Ikke mye, men noe er det. Undersiden av plata er det også litt

Nautica, brukte nåler ifremkant ogløfta plata. Så bakover.

 

legger inn bilder, så ser man hvor lite jeg mener. Men rust er rust, og det kommer vel mere med tiden.

 

 

rusten er oppe (fremme) litt til høyre for midten.

 

 

På undersiden av plata er det på "samme sted".

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Tok av plata nå. Og se.. der er det litt rust ja. Ikke mye, men noe er det. Undersiden av plata er det også litt.

 

Da har du et kamera som du får håpe ikke går i stykker på noen måte for garanti har du ikke lenger.. :thumbdown:

 

Nå har jo serviceproffen akkurat hatt av min plate, så regner med de gjorde reint der før de sendte det tilbake. Vent litt må bare se hvem det er som ler........Å det var lua mi ute i gangen, jeg prata vist høyt mens jeg skrev.. :whistle:

 

Ser ut til at det blir sjekket en del blitz sko i kveld.. :)

Endret av raggen
Lenke til kommentar

Får sjekke skoen min også, er sikkert rust der også, mitt store spørmål da er om dette blir godtatt som er super-forsikringssak hos JP siden dette i utgangspunktet ikke er en selvforskyldt skade, men dårlig håndverk fra produsenten og supersikringen dekker ikke reklamasjonsskader.

 

Har ikke hørt eller opplevd dette med andre Canon kameraer, kan grunnen være at Canon begynte med Trådløs blits-styring på 7D og denne funksjonen har krevd andre materialer eller at det er konstant spenning i skoen noe som gir grobunn for rust, da burde denne skaden også fremkomme på 60D.

 

Edit: jeg skal ta og se hvilken metaller platen/skoen er laget av i morgen, ser ut som plata er av en 304 kvalitet og skoen er av sortstål.

 

Til trådstarter, jeg tror faktisk at jeg hadde fått en uavhengig reparatør tatt en vurdering av huset, hvis det ikke er fuktskade innvendig i huset så skulle ikke rusten utvendig ha en avgjørende faktor på reklamasjoner innvendig i kameraet.

Endret av Nautica
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker til å være ett veldig svakt punkt når såpass mange har rust i blitzskoen...

Rust på akkurat det stedet som bildet viser, der er alle kameraer like utstatt produsent, spør du meg. Og ut ifra min erfaring fra elektronikk og ublide miljøer (var systemelektriker i kystartilleriet), så er dette unaturlig mye rust. Men jeg må innrømme at jeg hadde forventet at resten av kameraet hadde vært verre.

Lenke til kommentar

Jeg syns noen med litt mer tyngde enn en enkeltperson burde stilt spørsmål til Canon om dette med at rust på en så usatt del gjør at en mister garantien, og om det med 7D reklamen (mailen) om å bruke kameraet i dårlig vær (det står også der at om man skal bruke kameraet i kuldegrader så bør man holde batteriene varme, mens specs sier ned til null.) og den sammenligningen med den "legendariske værtettingen" på ett eller annet gammelt kamera som de snakker om på egne nettsider. Kanskje Akam kunne stil noen spørsmål? Kanskje forumet kunne stilt noen spørsmål gjennom Akam i artikkelform?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Har ikke hørt eller opplevd dette med andre Canon kameraer, kan grunnen være at Canon begynte med Trådløs blits-styring på 7D og denne funksjonen har krevd andre materialer eller at det er konstant spenning i skoen noe som gir grobunn for rust, da burde denne skaden også fremkomme på 60D.

For å være helt ærlig, så synes jeg at rustskaden er unaturlig stor for et nytt kamera som 7D tross alt er. Men om deter et resultat av uvettug bruk eller elendig håndtverk fra Canon sin side, skal jeg ikke si noe om.

 

Edit: jeg skal ta og se hvilken metaller platen/skoen er laget av i morgen, ser ut som plata er av en 304 kvalitet og skoen er av sortstål.

Det høres interessant ut, venter spent på en konklusjon.

 

Til trådstarter, jeg tror faktisk at jeg hadde fått en uavhengig reparatør tatt en vurdering av huset, hvis det ikke er fuktskade innvendig i huset så skulle ikke rusten utvendig ha en avgjørende faktor på reklamasjoner innvendig i kameraet.

Godt poeng

Lenke til kommentar

Har ikke hørt eller opplevd dette med andre Canon kameraer, kan grunnen være at Canon begynte med Trådløs blits-styring på 7D og denne funksjonen har krevd andre materialer eller at det er konstant spenning i skoen noe som gir grobunn for rust, da burde denne skaden også fremkomme på 60D.

For å være helt ærlig, så synes jeg at rustskaden er unaturlig stor for et nytt kamera som 7D tross alt er. Men om deter et resultat av uvettug bruk eller elendig håndtverk fra Canon sin side, skal jeg ikke si noe om.

 

Edit: jeg skal ta og se hvilken metaller platen/skoen er laget av i morgen, ser ut som plata er av en 304 kvalitet og skoen er av sortstål.

Det høres interessant ut, venter spent på en konklusjon.

 

Til trådstarter, jeg tror faktisk at jeg hadde fått en uavhengig reparatør tatt en vurdering av huset, hvis det ikke er fuktskade innvendig i huset så skulle ikke rusten utvendig ha en avgjørende faktor på reklamasjoner innvendig i kameraet.

Godt poeng

 

Kan ikke se at det ville hjelpe noe at noen andre heller ikke finner noen vannskade inne i kameraet. Husker ikke om jeg har skrevet det før, men i rapporten fra serviceproffen står det at vann/fukt har kommet inn i blitz sko i toppen. De har sjekket hovedkort og elektronikk for mulig fukt og det ser greit ut..

 

Det er vel sikkert elektronikk som styrer popupblitzen, men som jeg forstår det, så har de ikke funnet det de lette etter der nemlig fukt, men siden kamera beviselig har vært i kontakt med vann, rust i blitz sko, så vil de vel ikke si hva feilen er eller de sjekket ikke..

Endret av raggen
Lenke til kommentar

Det er sant, popup-blitsen din virker ikke, en helt vanlig feil på Canon kameraer, hvis feilen er at blitsen ikke vil sprette opp.

 

Joda det er det som er feilen på mitt. Derfor mener jeg de har gått langt over streken når det gjelder å bruke vannskade som unnskyldning.

 

Hadde pokker meg ikke funnet meg i det om det hadde vært fukt i elektronikken heller.

 

Fant frem et par av bilder jeg så på før jeg kjøpte det av en såkalt Canon Ambassadør..

post-25679-0-50054500-1322782640_thumb.jpg

post-25679-0-68226900-1322782660_thumb.jpg

Endret av raggen
Lenke til kommentar

Det er sant, popup-blitsen din virker ikke, en helt vanlig feil på Canon kameraer, hvis feilen er at blitsen ikke vil sprette opp.

 

Joda det er det som er feilen på mitt. Derfor mener jeg de har gått langt over streken når det gjelder å bruke vannskade som unnskyldning.

 

 

Når den innebygde blitsen ikke popper opp er det pga. av at den lille bryteren som man ser inne i høyre slide-spor "sett bakfra" har satt seg fast, det er den bryteren som gir beskjed til kameraet at en ekstern blits er montert, da må man pirke litt forsiktig med en nål eller lignende så den blir fri igjen, dette er en feil som skjer med omtrent alle Canon-kameraer etter bruk av tredjeparts blits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...