Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir mer og mer komisk. Det som skremmer meg mest i denne saken, er at Serviceproffen har avslått reparasjon på helt feil grunnlag. De har ikke engang funnet den relle feilen på kameraet. I tillegg tar det 6 uker og utstyret blir returnert med mangelfullt montert...

 

Her bør vel etterhvert noen fra Canon Norge eller ServiceProffen komme på banen, sånn saken står nå kommer de i alle fall svært dårlig ut av det.

Lenke til kommentar

En stor takk til deg raggen for at du "drar" denne saken slik du gjør og samtidig holder alle oss her på forumet orientert.

 

Jeg er selv EOS 7D eier og følger denne saken tett for å se hvordan Canon agerer. Har ikke rust på blitsskoen selv, men så har jeg også vært (alt for) forsiktig i regnvær.

 

Så dårlig jobb som ServiceProffen har gjort (skruer og andre deler som mangler - hallo hva er nå dette for noe?!?) så burde jo både Canon Norge og ServiceProffen allerede ha lagts seg helt flate.

 

Om ikke dette til slutt går "din vei" så vil det absolutt påvirke hva jeg velger å gjøre neste gang jeg skal bytte kamera. Vi forbrukere har faktisk ganske så stor makt, bare vi finner sammen! :thumbup:

Endret av Spook
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mye som er skremmende her egentlig. De juger til meg og sier jeg må bytte hele toppen den kommer på 3.800 får jeg beskjed om. De juger når de sier deler er sendt. Delene ble feilsendt og der fikk jeg en beklagelse. Ellers ikke noen ting hverken fra JP eller serviceproffen.

 

Nå går jeg videre med dette for å være solidarisk med han andre som klager canon inn til FB for nå er jo egentlig mitt kamera i orden, så jeg forlanger nå et nytt kamera av jp for det de mener mitt er vannskadet og har ingen garantirett på det lenger..

 

Har også kjøpt en del objektiv og annet som bare passer til Canon og har i tillegg brukt ganske mange timer på å lære å bruke det, så hadde nå vært kjekt om disse horrible garantibestemmelsene og disse inkompetente reperatørene deres ble borte. Så blir det vel kanskje Canon i fremtiden også, men neppe fra JP..

Lenke til kommentar

Ja det er i orden, fordi du har reparert det selv.....

 

Det finnes sikkert en eller annen klausul i de horrible garantibestemmelsene du refererer til om at garantien bortfaller om du gjør "inngrep" i kameraet selv. Og det har du jo forsåvidt gjort når du har reparert kameraet selv. Ikke at jeg klandrer deg, heller tvert i mot!

 

Håper i anstendighetens navn at du vinner frem med kravet om nytt kamera, eller i det minste en skriftlig beklagelse og en skriftlig bekreftelse på at du fortsatt har gyldig garanti.

Lenke til kommentar

Ja det er i orden, fordi du har reparert det selv.....

 

Det finnes sikkert en eller annen klausul i de horrible garantibestemmelsene du refererer til om at garantien bortfaller om du gjør "inngrep" i kameraet selv. Og det har du jo forsåvidt gjort når du har reparert kameraet selv. Ikke at jeg klandrer deg, heller tvert i mot!

 

Håper i anstendighetens navn at du vinner frem med kravet om nytt kamera, eller i det minste en skriftlig beklagelse og en skriftlig bekreftelse på at du fortsatt har gyldig garanti.

 

Ja det kan nok hende, men pytt pytt. Nå har jeg fått beskjed om at det er uten garanti, så det får nå være.

 

Jeg har blitt veldig glad i dette utmerkede kamera som har vært med meg i skog og fjell om ikke hver dag så nesten siden jeg kjøpte det og det ser ut til at det tåler å brukes mye og ofte i all slags vær om en bruker fornuft.

Så får en håpe at andre også kan bruke hue til å tenke med og ikke som lommebok..

Lenke til kommentar

Virkelig imponerende at Serviceproffen ikke engang sjekker de vanligste grunnene for at blitzen ikke fungerer, for deretter å prøve å lure deg for nesten fire tusen for å bytte hele toppen. Strengt tatt er det også imponerende at Canon ikke har endret den patenten, de har hatt det slik lenge og det har trolig vært et problem like lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En kan jo bli bekymret om dette er noe serviceproffen gjør til vanlig og da kan en jo tenke at dette er en ganske lønnsom svindel for dem. Nå får jeg håpe det er mulighet for oss med Canon og be om et annet verksted når det er noe som må repareres.

 

Nå er saken gått videre til forbrukerrådet, men har ikke opplyst JP om at jeg har reparert mitt selv og at det var denne helt vanlige feilen. Jeg syntes mitt siste svar fra dem var så arrogant og ufyselig at jeg blåser i det.

 

Nå har nå både sjefen for JP og en kar fra Canon fått linken til denne tråden, så det er vel mulig de har sett den.

 

Nå er jo garantibestemmelsene til Canon det viktigste i denne saken, at verkstedet til Jp benytter seg av dette på denne måten får bli en annen skål, men det blir nok ikke siste ord om det heller..

 

Jeg vil nå uansett avvente hva svaret fra JP til forbrukerrådet blir før jeg gjør noe mer..

Lenke til kommentar

Nå er saken gått videre til forbrukerrådet, men har ikke opplyst JP om at jeg har reparert mitt selv og at det var denne helt vanlige feilen. Jeg syntes mitt siste svar fra dem var så arrogant og ufyselig at jeg blåser i det.

Dumt for deg at mange fra JP leser denne mailen da. Ettersom det JP du må ta saken mot...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er saken gått videre til forbrukerrådet, men har ikke opplyst JP om at jeg har reparert mitt selv og at det var denne helt vanlige feilen. Jeg syntes mitt siste svar fra dem var så arrogant og ufyselig at jeg blåser i det.

Dumt for deg at mange fra JP leser denne mailen da. Ettersom det JP du må ta saken mot...

 

Jeg har jo selv gitt JP link til denne tråden, så skulle de finne noe å bruke mot meg her, så vel da gjør de vel det da.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har det skjedd noe nytt ?

 

Jau :)

 

Da har jeg fått et nytt 7d. Etter at forbrukerrådet sendte klagen, så ble det vist en avklaring der Canon skulle erstatte mitt kamera med et nytt. Beskjeden FB fikk den 23/12-11 var at importøren skulle ta hånd om saken og at det mest sannsynlig ble ombytte i dette tilfelle.

 

Jeg fikk denne beskjeden for ca en uke siden av FB og kontaktet da JP. Fikk da svar at de trodde saken var ordnet, men skulle kontakte Canon og skulle det gå tregt skulle de ordne det selv. I går fikk jeg mail fra jp om at jeg kunne hente i Porsgrunn eller sende mitt til hovedkontoret, så skulle de sende nytt. Nå har jeg ikke så god erfaring med å sende noe i denne saken, så jeg kjørte til Porsgrunn i dag og byttet.

 

Før jeg kjørte til Porsgrunn så fant jeg frem alt som fulgte med mitt gamle og pakket det ned i esken. Når jeg kom frem så kom de med det nye i plasten det er pakket inn i og dett var dett. Ja ja tenkte jeg, jeg gidder ikke krangle om noe papp og fikk kvittering på det nye og gikk. Hun håpet at jeg ikke var like uheldig med dette som med det gamle da ekspeditøren..

 

På vei hjem, så sitter en jo og tenker når en kjører 8 mil og jeg tenkte at fy flate for et firma. Hva skulle de med esken? Det ligger vel på finn i kveld da tenkte jeg batteri, lader og reim til 7d billig.. Vil understreke at dette var noe jeg tenkte på veien hjem.. Det kan vel også være slik at de vil kvitte seg med meg som kunde. Nå har jo selvsagt jeg dette pent nedpakket i esken til kamera jeg leverte, så jeg mangler ingenting, men syntes dette var skikkelig kjipt..

 

Nå har jeg spurt om jeg kan få tilbake det gamle når de har undersøkt det og sett at jeg snakket sant, men det spørsmålet har jeg ikke fått svar på. Har jo blitt noen timer og utgifter på dette nå, bare kjøringen opp og ned til Porsgrunn er 9 timer og 50 mil.. Veldig greit i alle fall med et reservekamera om det nye må til reparasjon noen måneder.

 

Legger vel ikke inn noen god søknad om å få mitt gamle tilbake når jeg skriver her, men får jeg det ikke på grunn av det, så hadde jeg nok ikke fått det uansett.. Skal jeg bli en fornøyd kunde, så er det nok det som skal til i alle fall..

 

Nå kan det vel hende jeg er kravstor da jeg fikk et nytt mot et brukt, men mitt gamle er vel ikke mye verdt, så det ville vel ikke kostet dem stort for å få en fornøyd kunde og saken ute av verden for godt..

 

Nå er jeg ikke sikker på hvem som er eier av mitt gamle, JP eller Canon. Det er jeg for så vidt usikker på når det gjelder mitt nye og eventuelt reklamasjon også, men den tid den sorg..

 

Vel det var nå det så langt, jeg fikk et nytt kamera som erstatning for et gamlere som var helt i orden. Hvorfor har jeg ikke hørt noe om, men får håpe at rutiner når det gjelder sjekk av kamera og vann er skjerpet inn og at tiden slikt tar også bedrer seg i fremtiden.

 

Hvem jeg anbefaler til dem som spør heretter, hmm me fær sjå :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke sikker på hvem som er eier av mitt gamle, JP eller Canon. Det er jeg for så vidt usikker på når det gjelder mitt nye og eventuelt reklamasjon også, men den tid den sorg..

 

Vel det var nå det så langt, jeg fikk et nytt kamera som erstatning for et gamlere som var helt i orden. Hvorfor har jeg ikke hørt noe om, men får håpe at rutiner når det gjelder sjekk av kamera og vann er skjerpet inn og at tiden slikt tar også bedrer seg i fremtiden.

 

Siden Canon/JP ga seg før saken gikk videre viser bare at du hadde en sterk sak i utgangspunktet, i følge forbrukrettighetene skal du ha dekket erstatning for de faktiske utgifter du har hatt som en følge av mangelen.

 

Er nok Canon Norge som påtar seg det økonomiske ved selve kamerabyttet, utgiftene rundt byttet blir nok JP og bekoste.

 

Rutinene er nok allerede fastsatt på likt nivå med alle typer butikker, unngå utgifter for nesten enhver pris :)

 

Edit: fint at det ordnet seg til slutt da :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

FLOTT. Skulle da bare mangle at du ikke fikk nytt kamera når Canons eget verksted roter med deler og slikt, slik at det mangler både en og annen ting når det kommer tilbake. De fant nok ut at det er best å dysse det ned slik at ikke hele verden får vite at Canon sine reperatører ikke kan jobben sin. Altså i tillegg til at de ikke fant feilen, så klarte de jo ikke å skru kameraet sammen riktig igjen.

 

Dette er vel det andre Canonkameraet (Tor Vidle?) man hører om som kommer halveis sammenskrudd tilbake fra Seviceproffen.

Lenke til kommentar

På vei hjem, så sitter en jo og tenker når en kjører 8 mil og jeg tenkte at fy flate for et firma. Hva skulle de med esken? Det ligger vel på finn i kveld da tenkte jeg batteri, lader og reim til 7d billig.. Vil understreke at dette var noe jeg tenkte på veien hjem.. Det kan vel også være slik at de vil kvitte seg med meg som kunde. Nå har jo selvsagt jeg dette pent nedpakket i esken til kamera jeg leverte, så jeg mangler ingenting, men syntes dette var skikkelig kjipt..

Dette er standard rutine ved innbytte defekte/mangelfulle varer. Du får ikke alt sammen nytt, men bare det som var defekt.

 

edit: Uansett, bra det løste seg! Synd du måtte trekke inn forbrukerrådet og whatnot for å få en løsning på det...

Endret av azathosk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...