Gå til innhold

– Neste konsollgenerasjon kommer i 2012 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror vi vil ha konsoller i overskuelig fremtid, fordi nettbrett og mobil mangler fysisk hardware i form av analogstikke og annet stash som er helt nødvendig for mange spillsjangere.

 

Når det gjelder forholdet mellom PC og konsoll har det ikke skjedd noen som helst utvikling de siste 15 årene som skulle tilsi at konsoll er mindre relevant enn før. PC har alltid vært kraftigere, (kanskje med unntak av det første året etter at PS3 kom.). Opplevd forskjell i grafikk mellom PC og konsoll var mye, mye større før. I 1995 fantes PC-spill med ekte 3D, teksturer, dynamisk lys og partikkeleffekter (Descent). Konsollspillene drev fortsatt med 2D og enkle, animerte sprites.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Tipper på at PS4 får GTX 680 eller 690 Spesialchip og Xbox 3 får en Spesialchip som kanskje tilsvarer HD 7970 eller HD 7990.

 

De graifikkortene i Xbox 360 og PS3 var noe av de råeste den gang. De er spesialbygget.

Det er ikke til å tro men jeg tror ikke de blir billigere en 6000-7000 tusen i starten og det med at selskapene selger med stort tap slik som forrige gang.

akkuratt som en ny Iphone vil man selge dyrt i starten for å få interessen for produktet til folk opp.

Men som alltid vil vel folk klage igjen om 7 år etter de nye konsollene har kommet.

 

Avventer mer informasjon men jeg tror de neste konsollene blir en real snakkis uansett og dette er bra for PC spill grafikken ja siden det er så mange multiplatform spill.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Like morsomt å se folk klage på prisen til konsoller etter/før hver utgivelse. SNES var ikke billig den heller når den kom ut. 200USD ($200.00 i 1991 = $327.62 i 2011 + frakt, toll etc.) var prisen i Amerika når den ble utgitt i 91. Leste i et gammelt gamer blad fra 90 tallet, noen av konsollene der kostet ca 5000kr når de ble utgitt, mange av de var bare flopper som ingen husker navnet på i dag.

Lenke til kommentar
200USD ($200.00 i 1991 = $327.62 i 2011 + frakt, toll etc.) var prisen i Amerika når den ble utgitt i 91.
Jo, men hva kostet PS3 når den kom til USA? FIVENINETYNINE US DOLLARS. Konsoller idag er forefordelig dyrt i starten. MEN, når en iphone koster 5000(og andre toppmodeller like over 4000) så syntes jeg egentig ikke at det er så gal. Egentlig
Lenke til kommentar

Lekkasjene sier at neste XBox blir liten og billig. Jeg tror fortsatt ikke den vil matche de beste grafikk-kortene for PC.

 

"Custom GPU" betyr ikke "verdens kraftigste GPU", bare at den er spesialtilpasset en konsoll. Jeg gjetter at man tar forrige generasjon GPU og tilpasser til 32nm teknologi for å redusere kjølebehovet. I tillegg kommer sikkert litt annen hokuspokus.

 

Uansett blir det helt sikkert et gigantsteg i ytelse i forhold til 360, så jeg synes folk skal slappe av og glede seg. Det blir bra.

Lenke til kommentar

Tipper på at PS4 får GTX 680 eller 690 Spesialchip og Xbox 3 får en Spesialchip som kanskje tilsvarer HD 7970 eller HD 7990.De graifikkortene i Xbox 360 og PS3 var noe av de råeste den gang. De er spesialbygget.Det er ikke til å tro men jeg tror ikke de blir billigere en 6000-7000 tusen i starten og det med at selskapene selger med stort tap slik som forrige gang.akkuratt som en ny Iphone vil man selge dyrt i starten for å få interessen for produktet til folk opp.Men som alltid vil vel folk klage igjen om 7 år etter de nye konsollene har kommet.Avventer mer informasjon men jeg tror de neste konsollene blir en real snakkis uansett og dette er bra for PC spill grafikken ja siden det er så mange multiplatform spill.

Tviler sterkt. Når Playstation 3 ble lasert var allerde arkitekturen over et år gammel (Nvidia GeForce 7800).

Blir nok heller den genrasjonen vi har nå.

Lenke til kommentar

Kjempeflott! Denne generasjonen har vart rimelig lenge satt opp mot tidligere, og spesielt i høstens titler begynner det å bli veldig tydelig at konsollene er pushet rimelig langt og synger på siste verset rent grafisk. Spill som Battlefield 3 begynner jo også for alvor å vise at den jevne PC drar fra konsollene.

 

Når det er sagt, så er det vel ikke umulig at Microsoft/Sony tar samme vei som Nintendo og holder seg på dagens nivå men prøver seg på noe nyskapende/gimmicky. Blir spennende å se!

Lenke til kommentar

Tviler sterkt. Når Playstation 3 ble lasert var allerde arkitekturen over et år gammel (Nvidia GeForce 7800).

Blir nok heller den genrasjonen vi har nå.

Det var dog ikke tilfelle med Xenos (Xbox 360 GPU'en). Unified shader architecture, tessellator, funksjonalitet som overgikk DX9 SM3.0 og høyere shader ytelse enn dengang PC skjermkort.

Xbox360 ble dog lansert et år før PS3.

 

Det er vel ingen spill som egentlig klarer å makse ut nåverende generasjon kort? utenom dårlig optimiserte spill da.

Det kommer ann på hvilken oppløsning og AA man kjører på.

Lenke til kommentar

GTX 580 takler ivertfall 1080p. Håper jo at neste konsollgenerasjon takler dette. Og neste der igjen 4K.

 

Gjorde nå 2 serien og 4 serien også og generasjonen før det. Spilt på 1920x1080 siste 3 årene.

 

Kan heller ikke sammenligne konsollspec mot PC da PC'er har ca 30 prosesser kjørende i bakgrunnen og et operativsystem som krever sitt. Se på PS3 og Uncharted 3, hvilke spill på PC kan matche grafikken der ? Ingen som jeg vet om. Råeste vi har er Metro 2033 men det er dårlig i forhold til Uncharted 3. Sier litt om hvor skalerbar konsollene egentlig er kontra PC.

 

Uncharted-3.jpg

Endret av Laohn
Lenke til kommentar

Morsomt at ps3 ikke ble den samme suksessen som ps2 :!:

 

For et nedelag for sony :whistle: mens ms har virkelig hatt en salgs boost denne gen :thumbup:

 

Du elsker å rippe opp hvor elendig Sony er. Ja fordi alle har glemt feilratio på X360 som var 40% og jeg vedder MS brukte de maskinene de leverte ut til kundene som shipped og solgt.

Skal vi se denne gangen om Microsoft klarer å lage bedre grafikk i dems eksklusiver mot Sony.

 

Det MS mangler har Sony, nemlig fantastiske 1-party studioer som presser det de kan. Jeg personlig har ikke sett et eneste spill X360 slår PS3 på det grafiske på eksklusiver, og her teller jeg ikke med DLC eller multiplattform.

 

Ender nok opp med alle neste konsollene, men forundrer meg ikke om Sony gjør det igjen, ha best grafikk på samtlige eksklusiver.

Men viss jeg skal ha alle så må det en haug med eksklusiver til samtlige og flotte multiplatts, ellers så ender jeg vel opp med en PC som er sterkere en de nye maskinene fra dag 1 når de kommer ut.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

blir nok mindre og mindre first party games framover for kostanden blir høyere og høyere med å lage spill :ph34r:

 

sony har ikke levd opp til siste gen salgs tall ms har hatt en massive boost :thumbup: og rrod mot ylod? finnes vel knapt en 60 gig ps3 igjen som funker nå :ohmy:

Endret av samco
Lenke til kommentar

Ser for meg de nye konsollene slå PC på grafikk slik den er nå, over tid. Er så mye bedre når spillprodusentene må holde seg til en type hardware. Se f.eks på xbox 360 spillene som kom når konsollen kom ut og nå. Er vanvittig stor forskjell. På PC har de lett for å være late og tilogmed de kraftigste maskinene kan slite litt. Er så mye bedre når de har en grense de MÅ holde. Er slik de finner opp nye "programmerings triks" når de lager spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...