Gå til innhold

Ny skjerm, 27" søkes. dell ultrasharp?


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arni:

Alltid verdifult med innspill. U2711 er jo en forholdsvis gammel skjerm også nå. Er det litt over 2 år siden jeg kjøpte min nå tro :hmm:. Skulle jeg kjøpt Dell skjerm i dag hadde jeg kanskje heller valgt U3011 som er 16:10 fremfor 16:9 men U2711 kommer så vidt bedre ut på TFTCentral.

 

Leifeinar:

Sendte deg pm :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Arni:

Alltid verdifult med innspill. U2711 er jo en forholdsvis gammel skjerm også nå. Er det litt over 2 år siden jeg kjøpte min nå tro :hmm:. Skulle jeg kjøpt Dell skjerm i dag hadde jeg kanskje heller valgt U3011 men U2711 kommer så vidt bedre ut på TFTCentral.

 

Leifeinar:

Sendte deg pm :)

 

Gammel har jo ingenting å si >.>

Lenke til kommentar

Neida, ikke alderen slik sett men at det stadig kommer bedre produkter var vel mitt poeng :). 2-3 år er forholdsvis lang tid i teknologibransjen. Selv venter jeg på OLED skjermene før jeg gjør neste bytte.

 

Hva mener du med at det er mildt AG på U2711? Min samboer har en slik og det er helt uakseptabelt for meg med denne korningen på lyse sider. IPS panel på Dellen er forøvrig ypperlig men det det er en deal breaker for meg. Og i følge det jeg har lest så skal vistnok Samsung ikke ha dette da de har et semi glossy belegg.

Kan vel bare bekrefte at denne svake korningen er tilstede ja. Det har ikke vært noen dealbreaker for meg da skjermen ellers er strålende men ser at det kan være et viktig argument for mange.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjøpte like greit U2711, så når det kommer en 120hz, med god oppløsning, led baklys eller oled med gode farger og suverent sortnivå så får jeg heller oppgradere da.

 

men hvordan funker det med dual dvi? er det en spessiell dvi kabel med alle pinnene?? eller er det 2 kabler? leser litt forskjellig om HDMI og oppløsninger over 1920x1200. har vel hdmi 1,4

 

DVI slik som denne?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/File:DVI_Connector_Types.svg

Lenke til kommentar
det er helt uakseptabelt for meg med denne korningen på lyse sider

 

som i mosquito støy?? eller mauring? som amn kan se på enkelte blu ray filmer?

 

Nei det er ikke noe teknisk støy i bilde. Bilde er helt utmerket til f.eks. all multimedia. Men det er lagt på en anti refleksjons belegg som gjør at det ser ut som det er små statiske sandkorn over bilde på lyse sider som f.eks nettsider og tekstdokumenter.

Lenke til kommentar
det er helt uakseptabelt for meg med denne korningen på lyse sider

 

Fått skjermen og den nevnte korningen oppleves som ganske spesiell. minner mye om mosquito støy som står i ro :) men tror jeg kan fint leve med det.

 

ellers er skjermen sykt fin, den har et enormt punsh i bilde for dere som vet hva det betyr. gode farger og et godt sortnivå. skal søke opp noe gode intstillinger senere og få kalibrert litt .

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Satte opp et dual screen med U2711 og min gamle benq24. har noen meget fine national geographic naturbilder som går slideshow på desktop. hatt oppe litt word osv.

 

NÅ FØRST skjønner jeg hvor bra denne dell skjermen er. helt enormt. mengden lys den klarer å produsere uten at det går utover farger og sortnivå er imponerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...