Gå til innhold

Skaper bruken av internett et mere utrygt og voldelig samfunn?


Skaper bruken av internett et mere utrygt og voldelig samfunn?  

6 stemmer

  1. 1. Er det mulig med et samfunn uten internett?

    • Ja
    • Nei
    • Vet ikke, er usikker.
      0


Anbefalte innlegg

Etter at internett ble lettere tilgjengelig og vanlig siden 90 tallet, så har samfunnet blitt mye mere voldelig og utrygt.Internett fører til at ulike grupper lettere organiserer seg på godt og vondt. Spesielt de kriminelle gruppene bekymrer meg.De kan lettere organisere seg og avtale kriminelle handlinger ved hjelp av email og internett.

 

Er det noen av dere brukere i dette forumet som har noen synspunkter omkring dette?

 

Hadde vi unngått den situasjonen vi fikk 22 juli om vi ikke hadde hatt tilgang til internett?

Endret av Beena
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at internett ble lettere tilgjengelig og vanlig siden 90 tallet, så har samfunnet blitt mye mere voldelig og utrygt.Internett fører til at ulike grupper lettere organiserer seg på godt og vondt. Spesielt de kriminelle gruppene bekymrer meg.De kan lettere organisere seg og avtale kriminelle handlinger ved hjelp av email og internett.

 

Er det noen av dere brukere i dette forumet som har noen synspunkter omkring dette?

 

Hadde vi unngått den situasjonen vi fikk 22 juli om vi ikke hadde hatt tilgang til internett?

 

Jeg tror det er en litt for enkel konklusjon å dra. Det er flere andre faktorer jeg tror har hatt større innvirkning, som fks. innvanrding.

 

Kanskje hadde vi ikke fått 22. Juli, men samtidig kunne vi sett andre tilsvarende aksjoner, men folk med ekstreme meninger har en tendens til å søke sammen, det tror jeg de ville gjort uansett, men kanskje ikke kommet like frem i lyset.

Lenke til kommentar

Men på internett finner man mye fælt, alt fra ulovlig sex (bilder,filmer,salg av personer osv.), salg av narkotika og andre forbudte ting.

 

Til tross for at det finnes metoder for å kvitte seg med sånt fra internett, så blir ikke dette gjort.

 

En annen ting er at det er mye feilinformasjon å finne, uten at det er mulig for den som ser feilen å rette dette opp.

Lenke til kommentar

Det er ingen forskjell egentlig. Den eneste forskjellen er at vi i dag har teknologien til å ha portable praktiske kamera, og muligheten til å dele dem på nettet. Politivolden, bestaliteten og "snuff filmer" har alltid sirkulert i en eller annen form.

Forskjellen er bare at det i dag har blitt mye mer synlig, selv om mengden kanskje tilogmed har minket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...