Gå til innhold

Åpen diskusjon rundt Google+. ?


Mindwheeel

Anbefalte innlegg

Hvem her bruker google+? Jeg har blitt ganske hekta, det er så sinnsykt mye bra som deles der av både bilder, artikler og linker til alt du måtte være interessert i.

 

Hvor ofte bruker du Google+? Hva bruker du det til? Hvem foretrekker du å ha i sirklene dine? bruker du det bare til å motta informasjon eller produserer du ting aktivt selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker det som et mer visuelt twitter, basicly. Et veldig lite fåtall av vennene mine har brukere der, men de bruker det ikke. Mest fordi det ikke skjer noe der om du kun circler bekjente. Men jeg har en drøss med fotografer, it bloggere, spillentusiaster, kjendiser og mer som jeg følger. Men må ærlig talt innrømme at facebook begynner å bli brukt til det formålet og, samtidig som det funker som.... vel, facebook.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bruker det hver dag. Elsker det, og spesielt av 3 grunner:

 

1. Mamma ( :p ) sier jeg ikke får lov til å ha FaceBook. Google+ derimot vet hun ikke en gang hva er...

2. Mamma er ikke der, så hun kan ikke overvåke :D

3. God blanding av FaceBook og Twitter, men synes det mangler noen småting. F.eks en funksjon á la FaceBooks "post på andres vegg". Utenom det er G+ perfekt for min del.

Lenke til kommentar

Bruker det hver dag. Elsker det, og spesielt av 3 grunner:

 

1. Mamma ( :p ) sier jeg ikke får lov til å ha FaceBook. Google+ derimot vet hun ikke en gang hva er...

2. Mamma er ikke der, så hun kan ikke overvåke :D

3. God blanding av FaceBook og Twitter, men synes det mangler noen småting. F.eks en funksjon á la FaceBooks "post på andres vegg". Utenom det er G+ perfekt for min del.

Du er 15, men får ikke lov?

 

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAAHHAHAHAHAHA.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Stemmer det.

Egentlig har jeg ikke spesielt lyst på FaceBook heller etter alt det media sier. Den diskusjonen hører dog til en annen tråd :)

Det er det beste jeg har hørt.

 

 

 

Ser linker til drømmebilen din.

 

Din mor vil la deg kjøpe en sliten Toyota som du kommer til å skade deg på?

 

HAHAHAHAHAAHHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, for det er jo MYE tryggere enn Facebook.

Lenke til kommentar

vi kan vell droppe barnslighetene?

Ro ned du.

 

 

Prøver bare å få enda flere +poeng.

Jeg er ikke typen som bryr meg om dette, men jeg vil nesten kalle det du gjorde der for et personangrep.

HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA.

 

 

 

 

Gå å lek med fotballen din du :)

Lenke til kommentar

vi kan vell droppe barnslighetene?

Ro ned du.

 

 

Prøver bare å få enda flere +poeng.

Jeg er ikke typen som bryr meg om dette, men jeg vil nesten kalle det du gjorde der for et personangrep.

HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA.

 

 

 

 

Gå å lek med fotballen din du :)

Jeg følte meg ikke støtt av det og det er tydeligvis mye du ikke har fått med deg, men ikke gjør dette til en diskusjonstråd om hvor vidt jeg burde kjøpe en Toyota eller ikke, heh? Ønsker du å kritisere mer, kan du ta det på PM.

Jeg skulle tydeligvis ikke skrevet det jeg gjorde i første posten.

Endret av Spritty
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding Tilbake til topic


Enkelte poster har begynt å gå langt utenfor topic nå. Jeg tror ikke det trengs noen nermere utdypning av hva jeg mener. Vennligst kom tilbake til temaet i denne diskusjonen, eller la være å poste.

Videre poster som åpenbart ikke følger trådstarters tema vil bli betraktet som oftopic, og behandles deretter.
Vennligst ikke kommenter dette innlegget!

Mvh. r2d290
-Forumveileder

Endret av r2d290 waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprettet selv en Google Plus konto for en tid tilbake. Men hvis Facebook kan kalles en jungel ble Google Plus mer som en ørken for min del. Var jo nærmest ingen kjente å finne der....

 

Google+ handler jo ikke om å finne kjente, det handler om å finne folk som skriver om ting du interesserer deg for.

Lenke til kommentar

Opprettet selv en Google Plus konto for en tid tilbake. Men hvis Facebook kan kalles en jungel ble Google Plus mer som en ørken for min del. Var jo nærmest ingen kjente å finne der....

 

Google+ handler jo ikke om å finne kjente, det handler om å finne folk som skriver om ting du interesserer deg for.

 

Personlig er jeg mest interessert i hva folk jeg kjenner skriver og deler av informasjon. Hvis det er folk jeg ikke kjenner vet jeg ikke hvem jeg skal lete etter :hmm:

Lenke til kommentar

Opprettet selv en Google Plus konto for en tid tilbake. Men hvis Facebook kan kalles en jungel ble Google Plus mer som en ørken for min del. Var jo nærmest ingen kjente å finne der....

 

Google+ handler jo ikke om å finne kjente, det handler om å finne folk som skriver om ting du interesserer deg for.

 

Personlig er jeg mest interessert i hva folk jeg kjenner skriver og deler av informasjon. Hvis det er folk jeg ikke kjenner vet jeg ikke hvem jeg skal lete etter :hmm:

 

Skjønner hva du mener, og dette er nok den første bøygen mange møter på google+ som gjør at de ikke kommer igang. Likevel er det ikke noe stort problem å komme over:

 

- Finn ut hvilke temaer du er interessert i

- Søk dette på google + og du vil finne masse innlegg skrevet om dette temaet.

- Når du finner noen du ser skriver bra ting, legger du dem til i en sirkel som du kaller hva du vil - utfra hvilken kategori du syns vedkommende passer innenfor. Er du for eksempel usikker kan du godt lage en sirkel som heter "usikker", ved siden av at du kan legge alle i så mange sirkler du vil.

- Finner du noen som skriver om flere ting du virkelig er interessert i og du føler at dette er noen med god dømmekraft, kan du se hvem vedkommende har sirklet inn, og du kan legge disse i en sirkel.

- er du i tvil, legg folk i en sirkel, ihvertfall i starten. Du kan når som helst "unsircle" hvis du finner ut at vedkommende skriver piss eller om ting som ikke interesserer deg.

 

Utover dette finnes det massevis av komplette sirkler innenfor ulike kategorier som deles. Er du interessert i fotografi kan du for eksempel bare søke "photography circles" og du får opp en haug med sirkler på flere hundre individer som du kan legge inn i egen following med et par tastetrykk. samme gjelder journalister, bloggere, IT-tech folk osv osv osv...

 

Bottom line er egentlig bare å starte et sted og legge til massevis av folk i sirkler, leke deg litt og surfe rundt og legge inn de som virker mest interessante i egne sirkler (for eksempel kan du kalle den "favoritter") og fjerne de som ikke virker interessante. Det er bare fordeler med å lage flere sirkler i utallige kategorier, fordi da kan du når som helst gå inn i akkurat denne for å finne det siste som er publisert om det aktuelle tema eller av de aktuelle personene du har puttet i denne sirkelen.

 

Det tar litt tid å bygge opp skikkelig gode sirkler, men det er tid da du finner masse interessant underveis som kan sammenlignes med random nettsurfing (bortsett fra at kvaliteten på det som postes på google+ jevnt over er MYE bedre enn hva jeg har funnet andre steder på nettet).

 

Vær advart dog: når du kommer inn i google+ systemet så er det lett å bli avhengig og at du plutselig har sittet oppe hele natta og surfet mellom masse spennende artikler og videoer om et eller annet emne du tidligere trodde du var den eneste som hadde interesse for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...