Gå til innhold

Call of Duty setter nok en utrolig salgsrekord (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig de ikke Kom med stort nytt denne gangen. og det er ikke noe revolusjonerende med det. men spillet er da ikke dårlig, de fleste som kjøper spillet vet hva spillet dreier seg om, altså fast phased skyting. og det er noe Folket liker. man kan slappe av og løpe rundt å skyte folk, akkuratt som CS . selv om BF3 er ett bedre spill, så er det kanskje ikke like brukervennlig og ett spill for alle som CoD er?

 

Forøvrig har jeg kjøpt BF3 CoD:WW3 og Skyrim. alle er bra spill! men blitt helt hekta på Skyrim.

tar og spiller CoD når jeg trenger pause fra skyrim.

 

en annen ting jeg tenker er at skyrim er ett spill du blir hekta på når du først spiller det, så "runder" du spillet og da blir det ikke noe mer spilling av det på 1 år eller 2. mens CoD er ett spill du kan spille hele tiden. du blir kanskje ikke like hekta, men du spiller det over flere år, eller til en ny utgave kommer. kanskje derfor de selger så bra.

 

Jeg liker fast-paced jeg, men jeg liker ikke når man sitter med følelsen av å være en melekku, og utviklerene ikke gidder å fikse problemer med spillet.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Det er skuffende at ikke det beste spillet skal vinne salgstallene, men utifra det jeg leser mange steder er det temlig likt det jeg leser over her: bomkjøp.

 

Ja, og så var vi tilbake ved start.

Hva er det "beste", og hvordan definerer du det? Smak og behag gir ulike opplevelser.

Jeg kan ikke se noen god grunn til av fanboys fra noen av leirene skal få tre sine meninger nedover hodet mitt, jeg har kjøpt begge spillene og spilt igjennom single-playeren på begge. Min mening er at storyen i COD3:MW3 er bedre enn BF3 sin, men jeg sier ikke at BF3 er et dårlig spill. Så får andre gjøre seg opp sin egen mening.

 

Er det ingen som fatter at begge spillene kan være bra, både i MP og SP?

 

Jeg for min del synes hele krangelen minner om ATI vs Nvidia. Jeg synes sitert skribent sin mangel på respekt for øvrige gamere er fantastisk; alle andre enn ham tar tydeligvis feil, alle som har kjøpt spillet COD:MW3 tar feil. De burde ha kjøpt BF3. Heh, yessir, we are all idiots, and you are the only bright candle amongst us.

 

Massene tar aldri feil. Money talks, i dette tilfellet COD:MW3

 

Asken legger seg vel snart i disse trådene også.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Det er skuffende at ikke det beste spillet skal vinne salgstallene, men utifra det jeg leser mange steder er det temlig likt det jeg leser over her: bomkjøp.

 

Ja, og så var vi tilbake ved start.

Hva er det "beste", og hvordan definerer du det? Smak og behag gir ulike opplevelser.

Jeg kan ikke se noen god grunn til av fanboys fra noen av leirene skal få tre sine meninger nedover hodet mitt, jeg har kjøpt begge spillene og spilt igjennom single-playeren på begge. Min mening er at storyen i COD3:MW3 er bedre enn BF3 sin, men jeg sier ikke at BF3 er et dårlig spill. Så får andre gjøre seg opp sin egen mening.

 

Er det ingen som fatter at begge spillene kan være bra, både i MP og SP?

 

Jeg for min del synes hele krangelen minner om ATI vs Nvidia. Jeg synes sitert skribent sin mangel på respekt for øvrige gamere er fantastisk; alle andre enn ham tar tydeligvis feil, alle som har kjøpt spillet COD:MW3 tar feil. De burde ha kjøpt BF3. Heh, yessir, we are all idiots, and you are the only bright candle amongst us.

 

Massene tar aldri feil. Money talks, i dette tilfellet COD:MW3

 

Asken legger seg vel snart i disse trådene også.

 

Kan godt være singleplayern i MW3 er bedre enn BF3 sin, og mindre kunnet jeg ikke brydd meg om singeplayer, for "Been there, done that" kan ikke sies nok om COD sin elementære, statiske singeplayer som jeg har vært igjennom millioner av ganger før. Multiplayer er alt som gjelder for min, og mange andres del.

 

 

Salgstall er viktige, men så spørs det hvor mange som faktisk spiller spillet også. Steam sin statestikk viser at det er dårlig få brukere som spiller MW3 nå.

 

I salgstallene må man jo ta med konsollfansboysa også som nok tar det største delen av kaka, de ble sikkert skuffa over alt PC-pratet med BF3 og kjøpte sikkert heller MW3 som er på "deres nivå".

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

]Jeg liker fast-paced jeg, men jeg liker ikke når man sitter med følelsen av å være en melekku, og utviklerene ikke gidder å fikse problemer med spillet.AtW

 

Nei ser den. de kommer med for lite nytenking innenfor serien. liker godt serien men at de siste 3 spillene er veldig like er jo litt kjipt!

Lenke til kommentar

Mye av forklaringen til MW3 salgene er nok konsoll(tror jeg).

 

Hadde gjort det samme selv, ville aldri kjøpt BF3 på konsoll. Ville blitt MW3, men har jo MW2 så ville uansett droppet det.

 

 

Edit: Ja, nå googlet jeg litt. Ser ut til at BF3 har solgt mye mer enn MW3 til PC.

 

MW3 solgte bare 5% av spillene til PC. Resten gikk til PS3 og 360 første dagen.

 

post-231698-0-45406900-1321271270_thumb.jpg

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Jeg klarer personlig ikke å se hvorfor dette er et så populært spill.

 

Men er som folk sier, folk er forskjellige og jeg tilhører vel den mindre gruppen som liker mer taktikkbasert skytespill iform av BF3, men enda mer glad i å ha rundebasert, sosiale elementer tilrettelagt iform av lobby,chat, stor frihet i hva som settes opp og "hardcore" taktikk som man finner ypperlig velgjort i tidligere Socom spill. Forholdsvis socom 1 og 2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Edit:

 

Svaret er venner. Call Of Duty er blitt så poplært for det er så hyggelig å spille med venner og nok av ting å ta av. men ellers er det jo ganske likt de andre spillene. MAnge som spiller Call Of Duty er heller ikke interresert i store baner som Battlefield har fordi mange kan være tidligere Counter Strieke tilhengere. Men det er vel en blanding tipper jeg.

 

 

 

Men slutt og syte, FIFA har jo laget minst ti fotballspill som så like ut og kom ut hvert år.

 

Call Of Duty kommer ut annenhvert år, fra to ulike spillstudioer.

 

Noe som gir ett spill hvert år ja, men hvert call of duty spill er utviklet i to år.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Svaret er venner. MW3 er blitt så poplært for det er så hyggelig å spille med venner og nok av ting å ta av. men ellers er det jo ganske likt de andre spillene

 

Men slutt og syte FIFA har jo laget minst ti fotballspill som så like ut og kom ut hvert år.

 

Call Of Duty kommer ut annenhvert år fra to selskaper.

 

Noe som gir ett spill hvert år ja, men hvert call of duty spill er utviklet i to år.

Enda mer grunn til å kritisere copy/paste utviklingen, når du har 2 år på deg, wouldn't you agree?

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Er vel enig med deg et det skulle vært mer kreativitet.

 

Derfor tror jeg det neste spillet fra Treyarch kommer til å foregå i fremmtiden. Selv utviklere må gå lei av velbrukte konsepter.

 

Call Of Duty Future Wars eller noe i den duren.

Hadde vært et friskt pust.

 

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Kan godt være singleplayern i MW3 er bedre enn BF3 sin, og mindre kunnet jeg ikke brydd meg om singeplayer, for "Been there, done that" kan ikke sies nok om COD sin elementære, statiske singeplayer som jeg har vært igjennom millioner av ganger før. Multiplayer er alt som gjelder for min, og mange andres del.

 

 

Salgstall er viktige, men så spørs det hvor mange som faktisk spiller spillet også. Steam sin statestikk viser at det er dårlig få brukere som spiller MW3 nå.

 

I salgstallene må man jo ta med konsollfansboysa også som nok tar det største delen av kaka, de ble sikkert skuffa over alt PC-pratet med BF3 og kjøpte sikkert heller MW3 som er på "deres nivå".

 

Du har et veldig godt poeng med SP, men jeg tror ikke BF3 sin SP er mindre scriptet eller mindre statisk enn MW3, jeg var ikke imponert av noen av de der. De kunne godt ha laget bedre AI på fi begge to. SP er viktig for meg da jeg ikke alltid kan være online og noen ganger må jeg gå ifra spillet på sekundet pga RL; det er ikke populært i coop, eller for statsene dine. Så, SP er viktig for meg. Meget synd at de ikke klarte å få samme humor i BF3 som de hadde i Bad Company-spillene, den var jo helt fantastisk.

 

Apropos konsoll; jeg ble så søkklei Origin at jeg kjøpte BF3 på PS3 i tillegg til PC, bare for å unngå Origin. Jeg er ikke konsollfan av den grunn, og lurer litt på hva du mener når du skriver "deres nivå" uten at det behøver å bli en flamewar av det. Eneste grunnen til at jeg bruker både Xbox360, PS3 og PC er at jeg vil ha tilgang til alle spill, jeg liker veldig dårlig at mulighetene mine til å spille et spill skal være begrenset av plattform-ekslusive utgivelser.

 

Skal prøve litt mer på MP på BF3, men blir jo slaktet av spillere som etter språket å dømme er kiddies - må vel trene litt mer så jeg blir bedre. Akkurat nå er jeg så lei hele BF3 vs MW3 diskusjonen at jeg spiller Uncharted 3 i stedet. Er jo litt single-player FPS der også :D

 

Det jeg ikke forstår er de 2 ulike leirenes manglende forståelse for at noe annet enn det de selv tilber kan være bra i andre sine øyne. De burde jo egentlig være musestille om sitt eget spill, så de ikke vekker interessen hos de som "er mindre begavet og spiller det andre spillet så de ikke blir fristet til å prøve" ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

og at CoD er for fjortiser og BF3 for de som har vokst opp og skjønt ting her i livet.

Har spilt BF3(pc) og MW3(xbox) siden release av begge.

 

Mengden med fjortiser som gauler over voice comm. under spilling er skremmende i MW3.

 

Har vel sett 2 diskusjoner om "pappaen min er bedre enn din" i chatten på BF3. Og der har jeg 6 ganger lengre playtime.

 

Jeg ser absolutt hvor "fordommene" kommer fra.

Lenke til kommentar

Kan godt være singleplayern i MW3 er bedre enn BF3 sin, og mindre kunnet jeg ikke brydd meg om singeplayer, for "Been there, done that" kan ikke sies nok om COD sin elementære, statiske singeplayer som jeg har vært igjennom millioner av ganger før. Multiplayer er alt som gjelder for min, og mange andres del.

 

 

Salgstall er viktige, men så spørs det hvor mange som faktisk spiller spillet også. Steam sin statestikk viser at det er dårlig få brukere som spiller MW3 nå.

 

I salgstallene må man jo ta med konsollfansboysa også som nok tar det største delen av kaka, de ble sikkert skuffa over alt PC-pratet med BF3 og kjøpte sikkert heller MW3 som er på "deres nivå".

 

Du har et veldig godt poeng med SP, men jeg tror ikke BF3 sin SP er mindre scriptet eller mindre statisk enn MW3, jeg var ikke imponert av noen av de der. De kunne godt ha laget bedre AI på fi begge to. SP er viktig for meg da jeg ikke alltid kan være online og noen ganger må jeg gå ifra spillet på sekundet pga RL; det er ikke populært i coop, eller for statsene dine. Så, SP er viktig for meg. Meget synd at de ikke klarte å få samme humor i BF3 som de hadde i Bad Company-spillene, den var jo helt fantastisk.

 

Apropos konsoll; jeg ble så søkklei Origin at jeg kjøpte BF3 på PS3 i tillegg til PC, bare for å unngå Origin. Jeg er ikke konsollfan av den grunn, og lurer litt på hva du mener når du skriver "deres nivå" uten at det behøver å bli en flamewar av det. Eneste grunnen til at jeg bruker både Xbox360, PS3 og PC er at jeg vil ha tilgang til alle spill, jeg liker veldig dårlig at mulighetene mine til å spille et spill skal være begrenset av plattform-ekslusive utgivelser.

 

Skal prøve litt mer på MP på BF3, men blir jo slaktet av spillere som etter språket å dømme er kiddies - må vel trene litt mer så jeg blir bedre. Akkurat nå er jeg så lei hele BF3 vs MW3 diskusjonen at jeg spiller Uncharted 3 i stedet. Er jo litt single-player FPS der også :D

 

Det jeg ikke forstår er de 2 ulike leirenes manglende forståelse for at noe annet enn det de selv tilber kan være bra i andre sine øyne. De burde jo egentlig være musestille om sitt eget spill, så de ikke vekker interessen hos de som "er mindre begavet og spiller det andre spillet så de ikke blir fristet til å prøve" ;)

 

På SP fronten trenger CoD ny motor med da selvfølgelig bedre grafikk, bedre animasjoner og ødeleggelse. Settingen i CoD sin SP er jo grei, så det er det lite å si på, men det hjelper ikke når alt annet er utdatert.

 

-----

 

Med "deres nivå" mener jeg et spill laget på en utdatert grafikkmotor, og et spill som drar spillverden et steg tilbake istedenfor et steg fremover. Dette er tilsynlatende det eneste konsollboysa trenger, og vi PC-spillere forventer et bedre spill en noe som kjører på samme nivå som en konsoll fra 2006.

 

Dice har skjønt det, og fortjener all credz for å lage et FPS slik det bør være i 2011, enten det er grafikk, animasjoner eller gameplay.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er morsomt :).Skjønner ikke hvorfor folk skal flame CoD med at det ikke er realistisk etc og at CoD er for fjortiser og BF3 for de som har vokst opp og skjønt ting her i livet.Vi spilte da alle Quake? Det er gøy fordi det er fast paced action; dør du så kan du drepe en annen igjen innen 5 sekunder, pluss at du ikke trenger å tenke så all verdens på "realistiske" ting som rekyl etc.Spiller selv BF3, og spilte MW2 i et par år.

 

Helt enig. hvis man vil ha noe realistisk så kan men vel like godt gå ut :3. det er ikke realisme som skaper et bra spill. MW3 fikk en sykt lav Metascore men solgte alikevel alt for mye

Lenke til kommentar

Det hadde jeg faktisk ikke trodd. De fleste av de jeg kjenner (ink meg selv) som ville vært selvsagt til å kjøpe siste COD-tittel. Har glatt droppa MW3 for BF3 og Skyrim. Men det finnes vel fortsatt mye kidz her i verden :)

 

Finner det ironisk at en person som fortsatt skriver "kidz" ser på seg selv som voksen når han spiller BF3 :) Er rart hva ett "mindre" mainstream spill kan gjøre med folk. Er det samme med musikksmak :)

kidz != barn i min uforklarte bruk av ordet "kidz".

med "Kidz" mener jeg xbox kiddies. Dette er folk som ukritisk kjøper hypa produkter. (De behøver ikke spille på xbox eller være kiddies(barn), men gjør og er det ofte)

 

Om du kan kan vise til at demografien i BF er yngre enn MW skal jeg endre "kidz" til "adultz". (Betydningen blir den samme)

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar

Enig de ikke Kom med stort nytt denne gangen. og det er ikke noe revolusjonerende med det. men spillet er da ikke dårlig, de fleste som kjøper spillet vet hva spillet dreier seg om, altså fast phased skyting. og det er noe Folket liker. man kan slappe av og løpe rundt å skyte folk, akkuratt som CS . selv om BF3 er ett bedre spill, så er det kanskje ikke like brukervennlig og ett spill for alle som CoD er?

 

Forøvrig har jeg kjøpt BF3 CoD:WW3 og Skyrim. alle er bra spill! men blitt helt hekta på Skyrim.

tar og spiller CoD når jeg trenger pause fra skyrim.

 

en annen ting jeg tenker er at skyrim er ett spill du blir hekta på når du først spiller det, så "runder" du spillet og da blir det ikke noe mer spilling av det på 1 år eller 2. mens CoD er ett spill du kan spille hele tiden. du blir kanskje ikke like hekta, men du spiller det over flere år, eller til en ny utgave kommer. kanskje derfor de selger så bra.

 

Jeg liker fast-paced jeg, men jeg liker ikke når man sitter med følelsen av å være en melekku, og utviklerene ikke gidder å fikse problemer med spillet.

 

AtW

 

Men spill som Nintendo spyr ut det er greit eller? Det er jo verdens største melkeku.

Lenke til kommentar

Enig de ikke Kom med stort nytt denne gangen. og det er ikke noe revolusjonerende med det. men spillet er da ikke dårlig, de fleste som kjøper spillet vet hva spillet dreier seg om, altså fast phased skyting. og det er noe Folket liker. man kan slappe av og løpe rundt å skyte folk, akkuratt som CS . selv om BF3 er ett bedre spill, så er det kanskje ikke like brukervennlig og ett spill for alle som CoD er?

 

Forøvrig har jeg kjøpt BF3 CoD:WW3 og Skyrim. alle er bra spill! men blitt helt hekta på Skyrim.

tar og spiller CoD når jeg trenger pause fra skyrim.

 

en annen ting jeg tenker er at skyrim er ett spill du blir hekta på når du først spiller det, så "runder" du spillet og da blir det ikke noe mer spilling av det på 1 år eller 2. mens CoD er ett spill du kan spille hele tiden. du blir kanskje ikke like hekta, men du spiller det over flere år, eller til en ny utgave kommer. kanskje derfor de selger så bra.

 

Jeg liker fast-paced jeg, men jeg liker ikke når man sitter med følelsen av å være en melekku, og utviklerene ikke gidder å fikse problemer med spillet.

 

AtW

 

Men spill som Nintendo spyr ut det er greit eller? Det er jo verdens største melkeku.

 

Er Nintendo et spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...