Gå til innhold

[Løst] Kjøp av ny gaming PC, maks 9k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv om du klarer å lirke Komplett Gamer - BF3 Edition inn i budsjettet ditt. Hvis du har en harddisk fra før du kan bruke, så er det kjempeflott. Harddisker er grisedyre om dagen. På dette oppsettet ville jeg byttet kabinettet til Fractal Design Define R3, SSD til Crucial m4 64GB og valgt vekk harddisk for å få ned prisen. Hvis du ikke MÅ ha BF3 kan du også få ned prisen med et par hundrelapper. Sluttsummen nærmer seg likevel 10 lapper, men da har du en maskin som vil være med deg en stund lenger, hovedsaklig på grunn av skjermkortet.

Lenke til kommentar

Prøv om du klarer å lirke Komplett Gamer - BF3 Edition inn i budsjettet ditt. Hvis du har en harddisk fra før du kan bruke, så er det kjempeflott. Harddisker er grisedyre om dagen. På dette oppsettet ville jeg byttet kabinettet til Fractal Design Define R3, SSD til Crucial m4 64GB og valgt vekk harddisk for å få ned prisen. Hvis du ikke MÅ ha BF3 kan du også få ned prisen med et par hundrelapper. Sluttsummen nærmer seg likevel 10 lapper, men da har du en maskin som vil være med deg en stund lenger, hovedsaklig på grunn av skjermkortet.

 

 

Hvordan er kabinettet og strømforsyning med tanke på oppgraderinger i framtiden?

 

Takk for kjempeflott svar btw!

 

Ser og at kabinettet du nevnte, ikke lenger er tilgjengelig hos komplett når eg trykker på info. er det andre gode alternativer?

Endret av Kellu
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er de delene som ser ut til å ikke være tilgjengelige bare til PC-Bygger greiene, men sikker er jeg ikke. Står kabinettet på lista så får du det nok hvis du velger det.

 

Strømmen burde holde ganske lenge med tanke på at strømbruken til skjermkort og CPU's er på vei ned i forhold til ytelse, så du trenger mindre strøm for en kraftigere komponent.

Lenke til kommentar

Prøv om du klarer å lirke Komplett Gamer - BF3 Edition inn i budsjettet ditt. Hvis du har en harddisk fra før du kan bruke, så er det kjempeflott. Harddisker er grisedyre om dagen. På dette oppsettet ville jeg byttet kabinettet til Fractal Design Define R3, SSD til Crucial m4 64GB og valgt vekk harddisk for å få ned prisen. Hvis du ikke MÅ ha BF3 kan du også få ned prisen med et par hundrelapper. Sluttsummen nærmer seg likevel 10 lapper, men da har du en maskin som vil være med deg en stund lenger, hovedsaklig på grunn av skjermkortet.

 

 

Hvordan er kabinettet og strømforsyning med tanke på oppgraderinger i framtiden?

 

Takk for kjempeflott svar btw!

 

Ser og at kabinettet du nevnte, ikke lenger er tilgjengelig hos komplett når eg trykker på info. er det andre gode alternativer?

 

Tror de bruker egne varenummer for pc-bygger eller noe sånt. Kabinettet finnes her. Så lenge du ikke kjører flere skjermkort bør strømforsyningen holde greit.

Lenke til kommentar

Og bygge PC er dritt lett! Og mye billigere.

 

Bullshit. Du sparer rundt 200 kroner ved å bygge selv. Jeg har sjekket det opp med flere av Komplett.nos ferdigbygde PCer.

 

Du kan ikke ignorere det faktum at PC-bygging er gøy, uansett. Lærerikt er det også, med tanke på fremtidige kjøp og lignende. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det skal jeg ikke nekte for. Men argumentet om at det er billig har dessverre forsvunnet.

 

Derimot gir ferdigbygde PCer deg fordelen ved at hvis noe ved PCen slutter å fungere, må du ikke feilsøke den selv, men kan sende hele (eller de delene man tror er defekte) inn til Komplett.no, gratis. I 5 år. :)

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Mye morsomere å bygge selv, trenger egentlig ikke ha så mye peiling. Følger med instruksjonsbøker som forteller deg hvilken plugg som skal hvor.

Bortsett fra det er det jo plug and play.

Veldig åpenbart hvordan du setter inn et skjermkort, lydkort osv.

 

Eneste jeg syns var noe herk når jeg bygde min første PC var å vite hvilke komponeneter som passet bra sammen å det er jeg helt sikker på at du får hjelp til her på forumet hvis det er ønskelig.

 

Så er det jo veldig stas å slenge inn masse dritt man ikke trenger som led lys ol bare for å få PC'n til å se awesome ut :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...