Gå til innhold

Forventninger til GTA V?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av de mange tingene jeg håper på, er at de gamle juksekodene kommer tilbake. De som lot biler fly og folk som fulgte etter deg og sånn :)

 

Dette hadde jeg helt glemt, de var jo helt fraværende i spillet på konsoll. Kodene gir deg uendelig mange timer ekstra spilling når du har fullført det. Noe som gjør at GTA er så bra som det er, er at man kan drive så sykt mye bøll, exploite ting og lage kaos. Koder hjelper def på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av de mange tingene jeg håper på, er at de gamle juksekodene kommer tilbake. De som lot biler fly og folk som fulgte etter deg og sånn :)

 

Dette hadde jeg helt glemt, de var jo helt fraværende i spillet på konsoll. Kodene gir deg uendelig mange timer ekstra spilling når du har fullført det. Noe som gjør at GTA er så bra som det er, er at man kan drive så sykt mye bøll, exploite ting og lage kaos. Koder hjelper def på.

Syns jeg husker de kodene var der på konsoll også. Hvertfall San Andreas på PS2

Lenke til kommentar

En av de mange tingene jeg håper på, er at de gamle juksekodene kommer tilbake. De som lot biler fly og folk som fulgte etter deg og sånn :)

 

Dette hadde jeg helt glemt, de var jo helt fraværende i spillet på konsoll. Kodene gir deg uendelig mange timer ekstra spilling når du har fullført det. Noe som gjør at GTA er så bra som det er, er at man kan drive så sykt mye bøll, exploite ting og lage kaos. Koder hjelper def på.

Syns jeg husker de kodene var der på konsoll også. Hvertfall San Andreas på PS2

 

Skulle vært mer presis, mente Gta 4

Lenke til kommentar

I GTA 4 imponerte de meste med at det klarte å lage en "levende", detaljert og veldig god verden. Spesielt grafikken og fysikken gjorde spillet morsomt.

 

Nå som de vil bruke samme motor i GTA V og vi ikke vil se noen forbedringer på den fronten, forventer jeg et spill med haugevis av innhold og større maps, nærmere det vi fikk se i San Andreas.

 

Helt siden mitt første møte med GTA 2, har serien blitt bedre og bedre for hver eneste gang. Rockstar har aldri skuffet, selvom GTA 4 både ble en nedgradring og oppgradring samtidig fra de forrige spillene.

 

Til en spillserie og et selskap som aldri skuffer, blir forventningene derfor ekstremt høye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har egentlig fint lite forhåpninger til GTA5. GTA3 var svært bra da det kom, men det har kommet veldig mange verdige konkurrenter med årene. Saint's Row er nok den mest like konkurrenten, men det er veldig mange andre sandkassespill verdt å nevne. GTA5 har med andre ord veldig mye å leve opp til for å heve seg over konkurrentene og innta tronen igjen. Bare fordi GTA3 var først betyr det ikke at GTA bestandig vil være best. Personlig foretrekker jeg Saint's Row fremfor GTA, spesielt etter flausen GTAIV. Maken til kjedelig spill skal man lete lenge etter. Hvor ble det av humoren, Rockstar?

 

ingen kan nekte på at fysikken i GTA4 slår saints Row sin fysikk!

 

 

Bra fysikk betyr ikke automatisk at det blir et bra spill. Fysikken i Saint's Row 3 er for øvirg svært bra.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Har egentlig fint lite forhåpninger til GTA5. GTA3 var svært bra da det kom, men det har kommet veldig mange verdige konkurrenter med årene. Saint's Row er nok den mest like konkurrenten, men det er veldig mange andre sandkassespill verdt å nevne. GTA5 har med andre ord veldig mye å leve opp til for å heve seg over konkurrentene og innta tronen igjen. Bare fordi GTA3 var først betyr det ikke at GTA bestandig vil være best. Personlig foretrekker jeg Saint's Row fremfor GTA, spesielt etter flausen GTAIV. Maken til kjedelig spill skal man lete lenge etter. Hvor ble det av humoren, Rockstar?

 

ingen kan nekte på at fysikken i GTA4 slår saints Row sin fysikk!

 

 

Bra fysikk betyr ikke automatisk at det blir et bra spill. Fysikken i Saint's Row 3 er for øvirg svært bra.

 

SR sin fysikk er langt nær like bra som GTA, ingen har sagt at fysikk gjør et spill autmatisk bra, men såklart det gjør et spill bedre.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du babler om at GTA3 var først, de andre spillene har ingenting med det å gjøre. Det faktum at abselutt alle GTA spill noensinne utgitt, ihvertfall etter GTA2, er alle hver for seg blant de beste spillene noensinne utgitt og kritikerroste spillene noensinne, selv GTA IV som du synes er kjedlig, men som 97% av resten av verden synes er fantastisk.

 

Rockstar er et av de få spillselskaper der omtrent alt de har utgitt har blitt en gigasuksess og fått enormt bra kritikk. Ingenting tyder på at GTA V blir dårlig, men at den resterende sære gruppen ikke skal like spillet er godt mulig, og jeg kunne fint ærlig heller ikke brydd meg mindre, da for dere heller kose dere med SR!

 

Når vi snakker om konkurrenter er vel strengt talt SR den eneste "verdige" konkurrenten GTA har hatt, bortsett fra Mafia, men det baserer seg ikke på en fri verden i like stor grad.

 

SR og GTA er bra på hver sin måte, GTA er mer realistisk og føles mer virkelighetsnær, mens SR er alt annet og består av en fri verden med "hjernedøde" mennesker.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar
SR sin fysikk er langt nær like bra som GTA, ingen har sagt at fysikk gjør et spill autmatisk bra, men såklart det gjør et spill bedre.

 

En av grunnene til hvorfor jeg droppet GTA4 var fordi fysikken på bilene var så ræva at jeg ikke klarte å kjøre raskere enn i gangfart. Å svinge uten å treffe veggen var nesten umulig. Selv Mercenaries 2 hadde bedre fysikk på bilene, og det sier litt. :p

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du babler om at GTA3 var først, de andre spillene har ingenting med det å gjøre. Det faktum at abselutt alle GTA spill noensinne utgitt, ihvertfall etter GTA2, er alle hver for seg blant de beste spillene noensinne utgitt og kritikerroste spillene noensinne, selv GTA IV som du synes er kjedlig, men som 97% av resten av verden synes er fantastisk.

 

Jeg sier ikke at GTA4 var dårlig. Jeg sier bare at det var vanvittig seriøst og manglet humor totalt. Kan du motbevise det?

 

Rockstar er et av de få spillselskaper der omtrent alt de har utgitt har blitt en gigasuksess og fått enormt bra kritikk. Ingenting tyder på at GTA V blir dårlig, men at den resterende sære gruppen ikke skal like spillet er godt mulig, og jeg kunne fint ærlig heller ikke brydd meg mindre, da for dere heller kose dere med SR!

 

Ingenting tyder på at GTA5 blir dårlig? Du har rett i det, men strengt tatt er det ingenting som tyder på at det blir bra heller. Alt vi har fått er en trailer som ikke sier oss noe som helst om selve spillet.

 

Når vi snakker om konkurrenter er vel strengt talt SR den eneste "verdige" konkurrenten GTA har hatt, bortsett fra Mafia, men det baserer seg ikke på en fri verden i like stor grad.

 

Med konkurrent mener jeg sandkassespill. Der har vi hatt alt fra Batman og Spider-man til inFamous til Mercenaries. Men vil du ha vanlige folk i en vanlig by som i GTA, hva med True Crime? (gah! Vet det er et annet, men klarer ikke å komme på hva det heter i farten.)

 

SR og GTA er bra på hver sin måte, GTA er mer realistisk og føles mer virkelighetsnær, mens SR er alt annet og består av en fri verden med "hjernedøde" mennesker.

 

Problemet er at GTA opprinnelig hadde veldig mye humor, helt opp til San Andreas. Men i GTAIV ble det alt for seriøst. Det gjør at GTAV også risikerer å bli svært seriøst, spesielt for å skille det fra Saint's Row. Jeg sier ikke at det dermed blir dårlig, men jeg kommer ikke til å like det like mye som de gamle. Når var sist du sprengte en politistasjon i GTA? Jeg gjorde det allerede i det første. Saint's Row 1 hadde også en del humor, men det var mye mer seriøst enn de to neste. Faktisk var det ikke så veldig annerledes enn GTA: San Andreas på mange måter, helt ned til hele gangsta-miljøet. SR2 ble mer useriøst for å skille det fra GTA, men selv det ble ganske likt. Derfor har SR3 tatt den helt ut og fokuserer mye mer på humor og mindre på historien. Men selv om jeg elsker det blir det vel litt feil å fokusere på humor for å skille det fra et spill som fokuserte mye på humor i utgangspunktet?

 

 

 

Lenke til kommentar

En av grunnene til hvorfor jeg droppet GTA4 var fordi fysikken på bilene var så ræva at jeg ikke klarte å kjøre raskere enn i gangfart. Å svinge uten å treffe veggen var nesten umulig. Selv Mercenaries 2 hadde bedre fysikk på bilene, og det sier litt. :p

Det sier vel egentlig mest om dine kjøreskills... Kjørefysikken i IV var det lite i veien med. Største forskjellen fra tidligere gtaspill var at man ikke lenger kunne plante gassen i bånn og la den bli der selv inn i hårnålsvinger. Selv jeg som langtfra er noen hardcore ganer lærte fort hvordan man kom seg raskt rundt svinger, eller seilte sidelengs gjennom i en herlig sladd. Dog, noen biler, som den muskelbilen med hoodscoop (dukes?) var i overkant tailhappy for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...