Gå til innhold

Enchanting og smithing-tråden


Anbefalte innlegg

 

Fiender scaler ikke med lvl så vidt jeg vet. Jeg gjorde det uten problemer. Men det tar både tid og penger og spamme iron daggers også

 

Både utstyr og fiender skalerer i Skyrim, men ikke i samme grad som i Oblivion. F.eks. så skalerer huler o.l. til det nivået du er på når du går inn i den for første gang. Ganske sikker på at mainquesten skalerer på en måte også, slik at det skal kunne gå an å ta den i forskjellige levler.

 

Så jo det er litt risky å powerlevle non-combat skills, men det spørs helt på hvordan build du har ellers, hvilke vansklighetsgrad du spiller på osv.

 

Pga. skaleringen er det heller ikke nødvendigvis lurt å fortsette å levle etter at du har fått 100 i skillsene du bruker mest. For når du har fått 100 vil jo ikke skillen kunne bli noe bedre, men fiendene vil fortsette å bli bedre hvis du fortsetter å levle. Særlig risikabelt er det hvis du bruker destruction, da det ikke går an å boose dmg. til denne skillen med enchants (fortify destruction gir deg kun billigere spells).

 

Hvor mange perks må man putte inn for å åpne smithingen opp til Dragon\Daedric? Regner med at dette er det absolutt beste og at dragon scales\bones brukes til dette?

 

 

Det er bare å se på perks stjernetegnet til smithing så vil du se hvilke skill level du må være på for å kunne lage de forskjellige typene. For å lage dragon armor må du vel ha 100 i smithing, deadric er sikkert 75 eller 80.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvor mange perks må man putte inn for å åpne smithingen opp til Dragon\Daedric? Regner med at dette er det absolutt beste og at dragon scales\bones brukes til dette?

 

 

Det er bare å se på perks stjernetegnet til smithing så vil du se hvilke skill level du må være på for å kunne lage de forskjellige typene. For å lage dragon armor må du vel ha 100 i smithing, deadric er sikkert 75 eller 80.

 

Aha, vil det da si at man ikke trenger å perke seg oppover i stjernetegnet, bare vente til man har den skillen som er required? Man må vel perke seg vei oppover uansett? mmmm.. hmm trur jeg må slutte å spille når jeg er trøtt som en dupp... ha ha kanskje en får med seg noe også :lol:

Lenke til kommentar

 

Aha, vil det da si at man ikke trenger å perke seg oppover i stjernetegnet, bare vente til man har den skillen som er required? Man må vel perke seg vei oppover uansett? mmmm.. hmm trur jeg må slutte å spille når jeg er trøtt som en dupp... ha ha kanskje en får med seg noe også :lol:

 

Nei, du må nok gå hele veien og ta alle perksene som fører opp mot deadric og dragon. Jeg leste spørsmålet ditt feil, jeg trodde du spurte om hvor mange skill levels du må ha for å lage dragon, men det du egentlig spurte om var jo hvor mange perks poeng du trenger å bruke xD.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Godt tips, før man skal enchante stuff, drikk potions som gjør enchants mere effektivt. Har ikke funnet items/enchant som gjør det enda, men det fins kanskje. Jeg gjorde i alle fall det og mekket meg deretter fullt sett (hansker, chest, ring, neck) med +% til smithing, deretter ned og improve utstyr (her også med potion som increaser smithing). ca 330 armor med light armorset (3 dragon pieces og en maske), med bare 1 perk i light armor og 1 perk i 25% mere armor for bare light på alle slots. Med ytterligere perks der dinger man _lett_ 500 vil jeg påstå.

 

Vel, for å komme med guiden:

100 skill i alchemy, 5x enchanter, physician, benefactor.

100 skill i enchanting, med 5x enchanter, insightful enchanter, corpus enchanter og extra effekt.

+Blacksmithing Enchantment

+Alchemy Enchantment

Notched Pickaxe (Finner den på "Top of the World" toppen sammen med 3 mines. Gir +Smithing skill i weapon slot.

+Smithing og +Alchemy potion ingredients.

 

Ingredients liste her: http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Ingredients

 

Mekk +Alchemy Gear, og lag +enchanting potion.

Bruk +enchanting potion til å lage nytt +alchemy gear.

Lag nye og sterkere +enchanting potions, og fortsett slik til du merker at gearet ditt ikke blir noe bedre lengre. Etter det så lager du ett siste sett med +smithing gear.

 

Så trenger du 100 Smithing, og gå for heavy armor linjen uansett om du skal bruke light eller heavy armor. Fordi du vil ha Daedric weapons uansett.

 

Så bruker du +smithing gear og +smithing potions til å lage legendary quality gear \ våpen.

 

Så mekker du armor med +lightarmor\heavyarmor skill i tillegg til +damage, kansje litt magic resist og. And voila, du ender opp med ca 1200ish armor i lightarmor og 2000+ armor i heavyarmor og 5-600 damage per hit med bow \ 1hander \ 2hander. Men desverre så virker ikke enchantments på Daggers, samme med potions. (Aka don't use daggers =\) Så du ender opp med å gjøre en 165ish damage per hit med top dagger mens top sword gjør 500ish per hit.. Alt for stor forskjell til at det er verdt det

Endret av GBBerg
Lenke til kommentar

Hvordan kan man recharge våpen, der "kraften" er blitt borte. Snakker om Mace of Molag Bal BTW.

 

Beste er å skaffe Black Star of Azura, hver gang du dreper ett human og tar sjelen (noe du kun kan gjøre med black gems) så får du en "Grand Soul" uansett om det er level 1 bandit eller level 40 monster. Black Star er en reusable soul gem, så du kan bruke den til uendelig mange enchants eller våpen.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man recharge våpen, der "kraften" er blitt borte. Snakker om Mace of Molag Bal BTW.

 

Beste er å skaffe Black Star of Azura, hver gang du dreper ett human og tar sjelen (noe du kun kan gjøre med black gems) så får du en "Grand Soul" uansett om det er level 1 bandit eller level 40 monster. Black Star er en reusable soul gem, så du kan bruke den til uendelig mange enchants eller våpen.

 

Hvordan bruker man Black start of Azura i fight? Har ikke denne selv, men har vært på temple of Azura og fått questen nå. Prøvde meg med "soul tap" for å fylle gems , men der fail`a jeg hardt, hehe

Lenke til kommentar

Hvor mange perks må man putte inn for å åpne smithingen opp til Dragon\Daedric? Regner med at dette er det absolutt beste og at dragon scales\bones brukes til dette?

Det er bare å se på perks stjernetegnet til smithing så vil du se hvilke skill level du må være på for å kunne lage de forskjellige typene. For å lage dragon armor må du vel ha 100 i smithing, deadric er sikkert 75 eller 80.

Daedric trenger 90 smithing og er det beste utstyret i spillet. Det eneste dragon er bedre på er light armor, men ettersom light armor er ubrukelig vil det ikke ha mye å si.

Lenke til kommentar

Hvordan bruker man Black start of Azura i fight? Har ikke denne selv, men har vært på temple of Azura og fått questen nå. Prøvde meg med "soul tap" for å fylle gems , men der fail`a jeg hardt, hehe

Soul trap fungerer slik. Først må du spellen/effekten treffe noe levende, og så må monsteret, dyret, personen osv bli drept mens spellen er aktiv. Sjeler kommer i forskjellig størrelser, så du må ha stor en stor nok soul gem til å lagre sjelen i. Regner med at Black star of Azura er stor nok til alt, har akkurat fått den selv, men ikke fått tatt den i bruk enda.

 

Er flere måter å aktivere en soul trap. Man kan kaste en spell, ha våpen med soul trap egenskap, eller bruke bound weapons med Soul Stealer perken. Den siste er praktisk da du slipper å tenke på å fylle opp våpnene igjen, men krever tre perks i conjuration treet.

Lenke til kommentar

Takker for svar Crowly, jeg går nok for våpen med soul trap på, da det høres ut som det er mye lettere. Funker det slik at man slår 1 gang med evnt. 1H sverd, soul trap aktiveres på "monsteret", så må man sløye det fort, så blir automatisk soul gemmene man har på seg fylt opp? Og i hvem rekkefølge? Fra top til bunn i inv? ;) Som sagt, jeg har Zero peilig på effektiv enchantment atm :p

 

Hvor kan man finne et slikt våpen for å lære seg enchanten? Eller rett og slett bare bruke våpenet?

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
Og i hvem hvilken rekkefølge

Hvem brukes om personer! :no:

 

Våpen med soul trap egenskap har noen ganger også en tekst som sier hvor lenge soul trap varer (regner jeg med). Har sett i mellom 3 og 15 sekunder. Monsteret får ett lilla aktig lys når soul trap er aktiv. Men som med alle eller de fleste enchanted våpnene, så har de ladninger, og man trenger å bruke fulle soul gems til å fylle dem opp med. Jeg har valgt Soul Stealer perken og syntes den er veldig praktisk. Ikke noe våpen å lade opp eller å huske på å kaste soul trap, og alle sjelene jeg fanger kan jeg bruke til andre ting enn å fange nye ;)

 

Hvilken rekkefølge soul gems blir fylt opp i vet jeg ikke, men store sjeler vil selvfølgelig gå inn der det er plass. Men de minste sjelene vil få plass over alt, slik at man kan risikere å kaste bort en grand soul gem ved at en mye mindre sjel havner der, siden man får effekten av sjelen som i inni og ikke størrelsen på gem'en.

 

Du finner våpen med soul trap egenskaper rundt om. Du kan disenchante utstyr/våpen for å lære egenskapene (regner med at dette gjelder for soul trap også), slik at du kan enchante det på nytt utstyr du lager. Når du skal enchante noe, så må du ha en soul gem (med sjel), utstyr/våpen uten enchantment og ha lært en enchantment som kan gå på det utstyret. Er ganske selvforklarende når du aktiverer ett enchantment bord, er f.eks. ett i Dragosreach i Whiterun.

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enchanting øker også når man bruker soul gems til å fylle opp charges på våpen eller staver. Jeg har med meg Lydia, og hun har tilgang på noen staver, bl.a. en ice storm og noe lightning greier fra en Lich. Hun tømmer til tide disse ganske raskt, og å fylle disse opp igjen (og igjen) har gitt meg en del ekstra i enchantment.

 

Ellers så ser jeg for meg at det vil koste en del å kjøpe soul gems, i alle fall de større.

Lenke til kommentar

Ang. Enchanting. Øker enchant stats man har lært seg gradvis med skillpoints, eller kun ved perks 20-40-60-80-100% perkene?

 

Skill points gir gradvis bedre enchants. Feks vil Turn Undead være rundt 3 sekunder maks på 15-20 skill mens den blir til 4 sekunder på 60ish skill når du setter den til minimalt med charges og maksimal power.

Lenke til kommentar

Ja, skill points gjelder. Hadde 98 enchanting og gadd ikke å kjøre enda ett til run med iron daggers, så jeg enchanta gearet mitt der og da. da fikk jeg 44% på enchanten min. Senere når jeg lagte gearet mitt pånytt og hadde fått enchanting til 100, så fikk jeg 45%. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...