Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenta plutselig sååå kald mot meg, Fortsettelsen, uff


Anbefalte innlegg

Må bare kommentere dette: Hoppe av i svingen? Har du ikke fått seksualundervisning på skolen? Vær ansvarlig for sæden din, den kan skape liv. Hvorfor ta sjansen hvis du ikke er klar for barn?

Hun har ikke begynt på p-piller da, og det eksploderte hos begge to der og da. Det er noe annet å diskutere rett og galt ja, men er ikke det som er fokuset her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vanskeligheter for å tro at dette bare er virkningene fra hormonene i angrepillen. Jeg har selv tatt angrepille to ganger og har ikke merket noe på humøret i det hele tatt. Dette er nok ganske forskjellig fra person til person, men tror likevel det må ligge noe mer bak oppførselen hennes..

Enn hvis hun har mensen? Kan det være så ille da? Jeg har en viss grunn til å mistenke menstruasjon rundt denne tiden her nå, basert på alt vi snakket med henne om før.

Lenke til kommentar

Enn hvis hun har mensen? Kan det være så ille da? Jeg har en viss grunn til å mistenke menstruasjon rundt denne tiden her nå, basert på alt vi snakket med henne om før.

 

Fult mulig.

Kona mi kan bli utrolig vrang når hun får mensen og det er ikke snakk om mye kos nei. Om hun har vondt i hodet + mensen samtidlig så kan du ikke forvente så mye kos akkurat da.

 

Er nok trygt å vente et par dager og se hvordan ting utvikler seg.

 

 

Lenke til kommentar

det er nok slutt mellom dere.. Vær forberedt på det. Har kommet så langt i livet at jeg har funnet ut kjærlighetsproblemer er noe av det som ødelegger mest her i livet men jeg har også vært så heldig at jeg har fått alle mine drømmer oppfylt og det har ført til at jeg har fått min indre styrke tilbake. Kjærlighetsproblemer spiser opp din indre styrke. Jeg gidder ikke å tilføye mer.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg lest hele tråden men vil gi deg et svar likevel.

 

Det første som slår meg er at du fremstår som veldig trengende. Du bør vise at du bryr deg men ikke vær alt for klengete, spesielt ikke i starten. At det har noe med mens eller angrepille å gjøre tror jeg absolutt ikke, slike ting er bare en dum unskyldning fra vår side.

 

Kanskje du har gjort noe for å fornærme henne, det kan være en veldig liten ting du kanskje ikke forstår. Enten det eller at hun mistet interessen hvis du har vært veldig innpåsliten. Alle jenter liker menn som spiller hard to get. Som sagt, vis henne at du bryr deg, men vis henne også at hun ikke er ALT i livet ditt. Gå ut med venner, ikke ring eller send henne masse meldinger, vent heller på at hun tar kontakt.

 

Hvis hun har mistet interessen allerede, må du nesten ta ut fiskestangen og prøve forskjellige kroker til hun biter på ;-)

Lenke til kommentar

det er nok slutt mellom dere.. Vær forberedt på det. Har kommet så langt i livet at jeg har funnet ut kjærlighetsproblemer er noe av det som ødelegger mest her i livet men jeg har også vært så heldig at jeg har fått alle mine drømmer oppfylt og det har ført til at jeg har fått min indre styrke tilbake. Kjærlighetsproblemer spiser opp din indre styrke. Jeg gidder ikke å tilføye mer.

 

Du har et utrolig bra poeng her. Akkurat dette her er min nye "religion". Koser meg over andres problemer på denne fronten. Det er utelukkende dette som har motivert meg til å jakte på en karriere fremfor "familiefar" opplegget. Karrieren er det viktigste. Hvem du stikker tissen inni er så utrolig likegyldig at det er nesten vanskelig å beskrive med ord. Tenk hvor ubetydelig det egentlig er. Sammenliknet mot en lang flott karriere med drøyt over millionen i lønn.

 

(man kan ha begge deler, sier bare at man ikke bør la karrieren gå i vasken over noe tull med en partner. Altfor mange gjør det mistenker jeg. Det er ikke lite smerte som kommer ut av samlivsbrudd og utroskap og generelt faenskap på dette området. Er ikke rart drap selvdrap er vanlig).

Endret av medisinOmsider
Lenke til kommentar

Maldavo: ditt svar er betryggende. Håper det er slik.

 

Trespiser: er også dypt inne i meg enig med deg, men håper det er ikke sant. Jeg prøver å forberede meg til det, men så dypt forelsket som jeg er, så går det bare ikke å forberede seg lenger...det går bare ikke...blir vondt uansett om det skjer :(

 

Rumpelstiltskin: Vil si både til deg og andre lesere her at hun påpekte i etterkant for 2 mnd siden at jeg var for treig med å "make a move on her" de forrige 2 år (plus at det var andre grunner til at vi ikke ble sammen). Derfor prøver jeg kanskje delvis på grunn av forelskelse, delvis for å ikke skuffe henne med å "være treig" som hun sier å kjøre på for fullt med oppmerksomhet. Spillte jo myye hard to get før, og det kommenterte hun som "treeeeeeig", lol.

Lenke til kommentar

Rumpelstiltskin: Vil si både til deg og andre lesere her at hun påpekte i etterkant for 2 mnd siden at jeg var for treig med å "make a move on her" de forrige 2 år (plus at det var andre grunner til at vi ikke ble sammen). Derfor prøver jeg kanskje delvis på grunn av forelskelse, delvis for å ikke skuffe henne med å "være treig" som hun sier å kjøre på for fullt med oppmerksomhet. Spillte jo myye hard to get før, og det kommenterte hun som "treeeeeeig", lol.

 

Nei, det skal ikke være lett!

Vet du hva, nå har jeg lest hele tråden og hvis jeg var deg ville jeg nok vært veldig direkte med henne. Spør henne rett ut hvorfor hun er avvisende, vil hun være noe mer enn venner. Jeg kjenner ikke hun så det er vanskelig å si hvordan hun vil takle det hvis du hadde konfrontert henne på den måten, men da slipper du i alle fall å beskymre deg i uvitenhet.

Lenke til kommentar

det er nok slutt mellom dere.. Vær forberedt på det. Har kommet så langt i livet at jeg har funnet ut kjærlighetsproblemer er noe av det som ødelegger mest her i livet men jeg har også vært så heldig at jeg har fått alle mine drømmer oppfylt og det har ført til at jeg har fått min indre styrke tilbake. Kjærlighetsproblemer spiser opp din indre styrke. Jeg gidder ikke å tilføye mer.

 

Du har et utrolig bra poeng her. Akkurat dette her er min nye "religion". Koser meg over andres problemer på denne fronten. Det er utelukkende dette som har motivert meg til å jakte på en karriere fremfor "familiefar" opplegget. Karrieren er det viktigste. Hvem du stikker tissen inni er så utrolig likegyldig at det er nesten vanskelig å beskrive med ord. Tenk hvor ubetydelig det egentlig er. Sammenliknet mot en lang flott karriere med drøyt over millionen i lønn.

 

(man kan ha begge deler, sier bare at man ikke bør la karrieren gå i vasken over noe tull med en partner. Altfor mange gjør det mistenker jeg. Det er ikke lite smerte som kommer ut av samlivsbrudd og utroskap og generelt faenskap på dette området. Er ikke rart drap selvdrap er vanlig).

Hehe, jeg ser den, men hva folk prioriterer er forskjellig. For meg er det å tilbringe livet med en jeg stortrives meg viktigere enn penger, penger kommer etterhvert uansett. Kjenner mange som har slitt ræva for å tjene de millionene, for så å finne ut at: oi, jeg er 50 og har ingen bortsett fra disse pengene. Så dra til Thailand og fikse seg en jalla kone med tegnspråk forhold uten følelser. Men alle er forskjellige.

 

Denne jenta er verdt å kjempe for....og karrieren fikser jeg uansett

Lenke til kommentar

Jeg går frem og tilbake om jeg skal konfrontere henne før hun legger seg i kveld.

 

På den ene siden kan jeg virke slem hvis det er noe annet som er i veien, enn mangel på følelser (følelsene borte på et øyeblikk? wtf)

 

På den andre siden så fortjener jeg ikke å få en så kald skulder uten noe solid grunn.

 

Den turen til Danmark i neste uke kan bli veeeeldig Awkward, kanskje ikke noe av i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Jenter burde hatt en beskrivelse på ryggen så vi gutter vet hvordan vi skal behandle dem!

De er så "all over the place" noe som gjør det vanskelig for oss å skjønne jentenes tankegang iblant..

 

Men husk! Det er MEGA viktig med god kommunikasjon i et forhold. Konfronter henne, ikke nøl..

(hint - "hva skjer? Du har vært litt annerledes i det siste, du vet du kan snakke til meg hvis det er noe")

Spørsmålet "hva skjer?" må du stille til rett person, ikke et forum, men jenta! ;)

 

Hvis hun blir veldig fornærmet og/eller takler det dårlig, er hun nok ikke den rette for deg. Det vil si at du da må ut på nye eventyr og "find yourself a new chick" Lykke til!

Endret av Slettet-awWb2dC
Lenke til kommentar

Hehe, jeg ser den, men hva folk prioriterer er forskjellig. For meg er det å tilbringe livet med en jeg stortrives meg viktigere enn penger, penger kommer etterhvert uansett. Kjenner mange som har slitt ræva for å tjene de millionene, for så å finne ut at: oi, jeg er 50 og har ingen bortsett fra disse pengene. Så dra til Thailand og fikse seg en jalla kone med tegnspråk forhold uten følelser. Men alle er forskjellige.

 

Denne jenta er verdt å kjempe for....og karrieren fikser jeg uansett

 

Merk deg at folk flest har en hel del forhold igjennom livet, noen mer vellykket enn andre. Og de føler akkurat like mye for alle og enhver. Forhold for meg virker litt overflødig, det bare er der fordi det er noe samfunnet forventer av deg. For mange har det sine fordeler. For meg er det i det store og det hele bortkastet tid. Jeg blir nok å ha noen flørter med tiden, men det blir seinere. Etter jeg er sterilisert og karrieren er i boks. Det ene forholdet jeg har bak meg krevde det som tilsvarer x10 normale forhold. :p

 

Jeg skulle ønske jeg var foruten de erfaringene jeg har gjort meg.

 

Lykke til med jenta og karrieren.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg ser den, men hva folk prioriterer er forskjellig. For meg er det å tilbringe livet med en jeg stortrives meg viktigere enn penger, penger kommer etterhvert uansett. Kjenner mange som har slitt ræva for å tjene de millionene, for så å finne ut at: oi, jeg er 50 og har ingen bortsett fra disse pengene. Så dra til Thailand og fikse seg en jalla kone med tegnspråk forhold uten følelser. Men alle er forskjellige.

 

Denne jenta er verdt å kjempe for....og karrieren fikser jeg uansett

 

Merk deg at folk flest har en hel del forhold igjennom livet, noen mer vellykket enn andre. Og de føler akkurat like mye for alle og enhver. Forhold for meg virker litt overflødig, det bare er der fordi det er noe samfunnet forventer av deg. For mange har det sine fordeler. For meg er det i det store og det hele bortkastet tid. Jeg blir nok å ha noen flørter med tiden, men det blir seinere. Etter jeg er sterilisert og karrieren er i boks. Det ene forholdet jeg har bak meg krevde det som tilsvarer x10 normale forhold. :p

 

Jeg skulle ønske jeg var foruten de erfaringene jeg har gjort meg.

 

Lykke til med jenta og karrieren.

Jo takk. Jeg forstår godt din holdning, men sånn er jeg bare ikke :)

Lenke til kommentar

Maldavo: ditt svar er betryggende. Håper det er slik.

 

Trespiser: er også dypt inne i meg enig med deg, men håper det er ikke sant. Jeg prøver å forberede meg til det, men så dypt forelsket som jeg er, så går det bare ikke å forberede seg lenger...det går bare ikke...blir vondt uansett om det skjer :(

 

Rumpelstiltskin: Vil si både til deg og andre lesere her at hun påpekte i etterkant for 2 mnd siden at jeg var for treig med å "make a move on her" de forrige 2 år (plus at det var andre grunner til at vi ikke ble sammen). Derfor prøver jeg kanskje delvis på grunn av forelskelse, delvis for å ikke skuffe henne med å "være treig" som hun sier å kjøre på for fullt med oppmerksomhet. Spillte jo myye hard to get før, og det kommenterte hun som "treeeeeeig", lol.

Jeg kan gi deg tips på veien. Det du trenger for å helbrede deg seg selv på en effektiv måte dersom forholdet tar slutt er å reise bort og bli borte. Reis til en storby du liker godt hvor ingen kjenner deg og lev på å samle flasker, hjelpe turister osv. Eller så kan du ta deg en tur langt ut i skogen med telt og sovepose og leve på fisk og bær.

 

Det som skjer med deg er at du blir så sliten at du ikke kan tenke på noe annet enn å skaffe deg mest mulig mat og få gjort det du må for å ha det best mulig. Du vil bli overrasket over hvor mye kroppen tåler og hva du er i stand til å gjøre.

 

Når den prosessen er over og du er hjemme igjen så er du så sliten at du bare gjør det du liker best og sakte men sikkert så vil du finne tilbake til deg selv.

 

Jeg har utført både bytur og skogstur på denne måten men jeg vil ikke anbefale deg å gjøre det men det er en ekstrem måte å rive seg løs fra det vonde på for så å bygge seg opp på nytt og finne sin egen styrke igjen og du bør vite hva du skal ta med deg. Jeg hadde kun en sekk med et pledd, pute og så mange sokker som mulig, noen småting som lighter, tobakkspipe(bare hvis du røyker), penn og papir til å ta notater, kamera, lader til mobil, mobilen skal bare brukes hvis du må.

 

Ellers så er fysisk aktivitet svært viktig for å kvitte seg meg mentale lidelser.

 

Men løsningen for deg kan godt være noe annet selv om det kan kanskje hjelpe deg også. Jeg var selv dypt forelsket og ga alt og så på den som min største kjærlighet noen sinne og synes det var vanskelig.

 

Jeg vet du har mye å glede deg til i livet. Du er fortsatt ung.

 

Håper det ordner seg og lykke til!

Lenke til kommentar

Maldavo: ditt svar er betryggende. Håper det er slik.

 

Trespiser: er også dypt inne i meg enig med deg, men håper det er ikke sant. Jeg prøver å forberede meg til det, men så dypt forelsket som jeg er, så går det bare ikke å forberede seg lenger...det går bare ikke...blir vondt uansett om det skjer :(

 

Rumpelstiltskin: Vil si både til deg og andre lesere her at hun påpekte i etterkant for 2 mnd siden at jeg var for treig med å "make a move on her" de forrige 2 år (plus at det var andre grunner til at vi ikke ble sammen). Derfor prøver jeg kanskje delvis på grunn av forelskelse, delvis for å ikke skuffe henne med å "være treig" som hun sier å kjøre på for fullt med oppmerksomhet. Spillte jo myye hard to get før, og det kommenterte hun som "treeeeeeig", lol.

Jeg kan gi deg tips på veien. Det du trenger for å helbrede deg seg selv på en effektiv måte dersom forholdet tar slutt er å reise bort og bli borte. Reis til en storby du liker godt hvor ingen kjenner deg og lev på å samle flasker, hjelpe turister osv. Eller så kan du ta deg en tur langt ut i skogen med telt og sovepose og leve på fisk og bær.

 

Det som skjer med deg er at du blir så sliten at du ikke kan tenke på noe annet enn å skaffe deg mest mulig mat og få gjort det du må for å ha det best mulig. Du vil bli overrasket over hvor mye kroppen tåler og hva du er i stand til å gjøre.

 

Når den prosessen er over og du er hjemme igjen så er du så sliten at du bare gjør det du liker best og sakte men sikkert så vil du finne tilbake til deg selv.

 

Jeg har utført både bytur og skogstur på denne måten men jeg vil ikke anbefale deg å gjøre det men det er en ekstrem måte å rive seg løs fra det vonde på for så å bygge seg opp på nytt og finne sin egen styrke igjen og du bør vite hva du skal ta med deg. Jeg hadde kun en sekk med et pledd, pute og så mange sokker som mulig, noen småting som lighter, tobakkspipe(bare hvis du røyker), penn og papir til å ta notater, kamera, lader til mobil, mobilen skal bare brukes hvis du må.

 

Ellers så er fysisk aktivitet svært viktig for å kvitte seg meg mentale lidelser.

 

Men løsningen for deg kan godt være noe annet selv om det kan kanskje hjelpe deg også. Jeg var selv dypt forelsket og ga alt og så på den som min største kjærlighet noen sinne og synes det var vanskelig.

 

Jeg vet du har mye å glede deg til i livet. Du er fortsatt ung.

 

Håper det ordner seg og lykke til!

Takk for tips, jeg har idrett og dagsturer ut som kur, prøver å slite meg ut på samme måte, men om det skjer, blir det vondt uansett og det lenge.

 

Kanskje dommen er ikke langt unna, venter og gruer meg her. Tankene løper kaotisk overalt, tenker på hva jeg kunne ha gjort galt veldig mye.

Endret av Vod kaNockers
Lenke til kommentar

Hadde formulert et langt svar, men klarte å lukke fanen. Så dette ble litt raskere formulert enn det svaret jeg opprinnelig skrev.

 

Påstanden om mensen som årsak har jeg vansker for å tro på. Men om tilfelle, tror jeg årsaken like så godt kan være flauhet over å måtte trekke inn dette såpass tidlig i «forholdet» (en forklaring på hvorfor hun unngår nærkontakt).

 

Men skal jeg være helt ærlig tror jeg det er usikkerhet som er årsaken. Dere har vært venner i tre år, og nå kan dette forandre seg til noe annet. Slik jeg ser det er det ganske sannsynlig at hun er usikker på om hun vil ha deg som kjæreste, fremfor som en god venn.

 

Alt dette blir riktignok bare teorier og synsing. Det er kun denne jenta som kan gi deg svaret. Og da tror jeg du vil gjøre lurt i å ta kontroll over situasjonen, la den gå litt på dine premisser. Hvilket det å oppsøke nærkontakt når hun er avvisende, ikke akkurat gir...

 

Personlig hadde jeg så langt som overhode mulig forsøkt å unngå å spørre dama mi helt direkte om hva som er galt i en slik situasjon. Det blir omtrent som å spørre: hvorfor er du så sur? Når noen spør meg om det, blir ihvertfall jeg jævlig forbanna. Men du kan fremprovosere det, få henne til å snakke om det som foregår oppi hodet hennes, uten å spørre direkte (dvs med ord) "hva skjer?". Da virker du ikke like innpåsliten. Plasser deg i samme rom som henne, ikke si noe, men vis tydelig at du lurer på hva faen som hender, (uten å virke usikker). Da skal svært mye til for at dama også klarer å sitte der uten å også si noe (om hva som foregår). edit1. (dvs et rom hvor kun dere er i).

 

Edit2. Men: om hun velger å ikke si noe, selv om du forsøker å fremprovosere det, må du selvfølgelig spørre henne. Om du ikke gjør det er du fortsatt bare han tafatte fyren som aldri tar initiativet til at dette skal bli noe. Selv om dette innebærer at du ofrer vennskapet i forsøket på noe mer.

 

Edit3. Vektla antakelig alt for lite det faktum at dere var uforsiktige, og hadde sex uten kondom. Nå vet ikke jeg så mye om bivirkninger ved angrepille. Men det kan også være at hun ganske enkelt er helt sinnssykt nervøs for å bli gravid (forståelig nok). Da har hun også en grunn til å være litt avvisende mot deg, ettersom du ikke klarte å trekke deg ut før du kom.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg så langt som overhode mulig forsøkt å unngå å spørre dama mi helt direkte om hva som er galt i en slik situasjon. Det blir omtrent som å spørre: hvorfor er du så sur? Når noen spør meg om det, blir ihvertfall jeg jævlig forbanna. Men du kan fremprovosere det, få henne til å snakke om det som foregår oppi hodet hennes, uten å spørre direkte (dvs med ord) "hva skjer?". Da virker du ikke like innpåsliten. Plasser deg i samme rom som henne, ikke si noe, men vis tydelig at du lurer på hva faen som hender, (uten å virke usikker). Da skal svært mye til for at dama også klarer å sitte der uten å også si noe (om hva som foregår).

Det er helt riktig og det er jeg også med på å anbefale men tviler på at det så mange som forstår akkurat det. Eller?

Lenke til kommentar

Takk for tips, jeg har idrett og dagsturer ut som kur, prøver å slite meg ut på samme måte, men om det skjer, blir det vondt uansett og det lenge.

 

Kanskje dommen er ikke langt unna, venter og gruer meg her. Tankene løper kaotisk overalt, tenker på hva jeg kunne ha gjort galt veldig mye.

 

Skulle bare mangle så ikke noe å takke for. Du bør glede deg til fremtiden din. Det er alltid en opptur etter en nedtur uansett hvor ille du syns det er.

 

Men ikke vær pågående. Kanskje hun trenger litt tid på seg. Kanskje hun rett og slett har blitt deprimert?

 

Det er en lidelse som kan forekomme etter en slik episode. Det er en lidelse som kan ligge i underbevisstheten lenge før man plutselig en dag merker det. Det er jo på en måte som å ta abort og etter en abort så er det dessverre mange jenter som får problemer som igjen fører til samlivsbrudd.

Endret av trespiser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...