Gå til innhold

Kresen på spill : Noen flere spill alla feks Monkey Island?


Anbefalte innlegg

Om du vil ha samme sjanger som MI, så er det jo oppfølgerene å velge mellom.

 

 

Andre i ca samme stil, A Vampyre Story - laget av det gamle Lucas Arts teamet som stakk da de sluttet med slike spill, Runaway: A Road Adventure 1 og 2.

 

Om du ikke har noe i mot eldre spill så kan du jo og sjekke Den lengste reisen og drømmefall (enten på norsk eller engelsk, velg selv), de fleste lucas arts spillene fra ca 15 år siden, Day of the tentacle, full throttle med mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uncharted-serien har mye humor hvis man har PS3.

 

Ellers vil jeg anbefale Planescape: Torment som har endel humør, men også den beste historien i et spill noensinne.

Stemningen er også bedre enn feks Grim Fandango spør du meg!

 

Ingen som leser første post her? Hvis jeg har lyst på en kul tråsykkel så anbefaler du meg ikke sykkel med motor i vel?

 

Her er første setning: Er det laget eller lages det for tiden nye spill i samme sjanger som Grim Fandango og Monkey Island?

 

Uncharted og RDR er IKKE slike spill...

 

PuTs

Lenke til kommentar

Er det laget eller lages det for tiden nye spill i samme sjanger som Grim Fandango og Monkey Island?

 

Jeg synes first person shooters som CoD, Crysis osv. er kjedelige og uinteressante. Sportsspill likeså. Jeg vil ha spill som får meg til å le og føle med hovedpersonene i handlingen. Grim Fandango er virkelig tidenes beste spill i så måte.

Det er deilig å se at det ikke bare er meg som elsker grim fandango og Monkey Island.. På den tiden disse var aktuelle likte jeg også Riven. Jeg synes The curse of Monkey Island var det beste spillet i serien.. Jeg har lest flere overskrifter opp gjennom tidene som "Skaperne bak monkey island jobber med nytt spill" Men så har man ikke hørt mer.. Men jeg er enig med deg, selvom jeg spiller alt av spill så er favorittene Grim og Monkey... Det finnes ingen andre spill som setter en bedre stemning. Men hvis du finner noen spill som ligner! Værsåsnill og send meg en melding om det! :)

 

 

Edit: jeg fant dette; http://www.ebay.com/itm/LUCASARTS-ENTERTAINMENT-PACK-PC-grim-fandango-sam-max-dig-throttle-/120796003704?pt=UK_PC_Video_Games_Video_Games_JS&hash=item1c2000bd78#ht_500wt_1413

 

Her er en Lucas Arts pakke med 3 spill jeg ikke har spilt før, det virker jo litt som at de er i samme sjanger

Endret av TeddyBakesHer
Lenke til kommentar

Broken Sword serien sklir glatt inn som klassikere i point & click adventure kategorien. Broken sword har også i senere tid blitt relansert. Disse bør du få med deg :)

 

Du kan også se om du får tak i de gamle Indiana Jones spillene som også er i samme sjanger. 2 Stk om jeg ikke husker feil. I tillegg kan du se om du får tak i Flight of the Amazon Queen som også er en udødelig klassiker.

 

Black Mirror serien er også ganske bra, men disse har ikke så mye humor som MI og Broken Sword.

Endret av Raggz1967
Lenke til kommentar

 

Middels historie? Spillet har jo nettopp blitt skrytt spesielt for å ha en episk historie. Uinteressante karakterer? Rockstar-spill er generelt kjent for å ha interessante karakterer og dette er intet unntak. Tvert i mot vil jeg si at flere av karakterene her er mye mer interessante enn f.eks GTA serien. Det er også gamer.no-s anmelder enig i: "Å skape unike personligheter med de underligste særtrekk er en av Rockstars mange spesialiteter, og i Red Dead Redemption finner du noen av deres aller beste"

Du setter spørsmålstegn ved humor? Det er veldig mye humor i Red Dead Redemption, mye på grunn av de spesielle personlighetene.

 

Folk som ikke har spesielt bred horisont angående spill mener nok at det er en episk historie. Sammenligner man med Gears of War og andre "konsollklassikere", så skjønner jeg jo det ganske godt. Rockstar-spill er vel generelt kjent for å kunne gå rundt i en stor verden og skyte folk. At det har mer interessante karakterer enn GTA er jeg helt enig i, men det er fordi karakterene i GTA-serien er noen av de dårligste jeg noensinne har sett. Hva Gamer mener er forøvrig irrelevant. Grim Fandango hadde knapt blitt anmeldt av noen hadde det kommet ut i dag.

 

Dessuten har spillet ingen verdens ting til felles med Grim Fandango eller Monkey Island, noe som kanskje er det viktigste.

 

Det er deilig å se at det ikke bare er meg som elsker grim fandango og Monkey Island.. På den tiden disse var aktuelle likte jeg også Riven. Jeg synes The curse of Monkey Island var det beste spillet i serien.. Jeg har lest flere overskrifter opp gjennom tidene som "Skaperne bak monkey island jobber med nytt spill" Men så har man ikke hørt mer.. Men jeg er enig med deg, selvom jeg spiller alt av spill så er favorittene Grim og Monkey... Det finnes ingen andre spill som setter en bedre stemning. Men hvis du finner noen spill som ligner! Værsåsnill og send meg en melding om det! :)

 

 

Edit: jeg fant dette; http://www.ebay.com/itm/LUCASARTS-ENTERTAINMENT-PACK-PC-grim-fandango-sam-max-dig-throttle-/120796003704?pt=UK_PC_Video_Games_Video_Games_JS&hash=item1c2000bd78#ht_500wt_1413

 

Her er en Lucas Arts pakke med 3 spill jeg ikke har spilt før, det virker jo litt som at de er i samme sjanger

 

Skjønner godt at Curse of Monkey Island er favoritten, men min favoritt er LeChuck's Revenge. Monkey Island er for meg et mye mørkere univers enn det som blir presentert i Curse of Monkey Island, og LeChuck's Revenge var så bra at jeg ikke helt klarte å forelske meg på samme måte i det mye lysere universet som oppstod i Curse of Monkey Island. (Samme stemningen som man fikk tilbake i episode 4 & 5 av Tales of Monkey Island, hurra!)

 

Sam & Max og Full Throttle er klassikere de også. Jeg elsket The Dig, men det er et veldig seriøst spill, helt annerledes enn de andre LucasArts-spillene, og ekstremt vanskelig. Mange likte ikke det spesielt godt. En del klagde også på grafikken (Ja, de fantes allerede den gangen), etter den fantastiske grafikken i Full Throttle.

 

Jeg regnet med at trådstarter allerede har spilt alle LucasArts-klassikerne, siden han dro fram Grim Fandango, som var det minst populære av dem, så jeg gadd ikke ramse opp gullrekka. Dessuten ville trådstarter ha nye spill, så da gadd jeg ikke dra fram Broken Sword. :p

 

Edit:

Andre i ca samme stil, A Vampyre Story - laget av det gamle Lucas Arts teamet som stakk da de sluttet med slike spill, Runaway: A Road Adventure 1 og 2.

 

Det er vel ikke heeeeelt sant, men ja, det er en av animatørene fra Curse of Monkey Island som står bak, ja. :p Grafikken er også helt fantastisk, men humoren er platt.....

 

Telltale er det selskapet som har flest Ex-LucasArts-folk, som fremdeles lager eventyrspill. Dave Grossmann var en av tre som skrev Secret of Monkey Island og LeChuck's Revenge blandt annet. Virker dessverre som Telltale er litt vel hissig på å tjene raske penger for tiden, med å lage spill basert på diverse kjente lisenser, som begynner å nærme seg grensen av casual.

Endret av radiohodet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det nærmeste du kommer et spill som ligner gudommelige Grim Fandango er etter min mening Discworld Noir. Dette spillet har en lignende noir-stemning. Humoren er mørkere, men det er til tyder hysterisk morsomt. Produksjonsverdien er ikke på nivå med Grim Fandango, men det er bare å innse det med en gang: det finnes ingen spill med like god produksjonsverdi som verdens beste spill.

 

Ellers er det jo nevnt mye fint her, de tidlige Gabriel Knight-spillene er fantastiske, det samme er Discworld 1, 2 og nevnte Noir, pluss at nesten alt fra LucasArts er gull. Er ikke så glad i Telltale-spillene, men akkurat Puzzle Agent likte jeg godt.

 

Stemmer også i Broken Sword: The Shadow of Templars, som er overlegent best i serien. Humoren er litt tørr, men samtidig koselig, og det er etter min mening et av tidenes beste spill. Dette er nylig relansert i Directors Cut, så det må jo nesten kvalifisere som et nytt spill? :thumbup:

 

Dette er mine anbefalinger, helt til mitt eget point and click-spill kommer ut da :cool:

Endret av akyel
Lenke til kommentar

Det er vel ikke heeeeelt sant, men ja, det er en av animatørene fra Curse of Monkey Island som står bak, ja. :p Grafikken er også helt fantastisk, men humoren er platt.....

 

Telltale er det selskapet som har flest Ex-LucasArts-folk, som fremdeles lager eventyrspill. Dave Grossmann var en av tre som skrev Secret of Monkey Island og LeChuck's Revenge blandt annet. Virker dessverre som Telltale er litt vel hissig på å tjene raske penger for tiden, med å lage spill basert på diverse kjente lisenser, som begynner å nærme seg grensen av casual.

 

Enig angående Telltale. Har mest tro på Double Fine og Schaefer :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg vet ikke om noen konkrete titler som er under utvikling i samme kategori som MI, DOTT, og andre lekne spill fra Lucasarts - håper virkelig de kommer med noen nye gode spill. Et nytt Indiana Jones-spill hadde virkelig gitt meg blodtrykksstigning :)

 

Av litt eldre dato, men med samme humor, er jo

"Simon the sorcerer"-serien. "Flight of the amazon queen" er også point-and-click, men gammelt.

 

Nyere av dato er "Trine" som har nydelig grafikk og god stemning, men det er et plattformspill uten humoren.

 

"Back to the future"-serien kan jeg anbefale :thumbup:

 

Hm, ble nostalgisk her nå, tror nok det blir "Monty on the run" på C64 eller "Beast" på Amiga når jeg kommer hjem....

Lenke til kommentar

Kan alltids ta en titt her og se om det er noe som virker interessant:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_graphic_adventure_games

 

Sett bort ifra tidligere anbefalinger, anbefaler eg selv Tex Murphy serien;

 

Er litt annen grafikkstil, i og med at det er full-motion video 1st person adventure, men har genial historie og humor.

 

Ellers, så anbefaler eg Beneath a Steel Sky på det høyeste. Det er ett av de beste adventure spillene eg har spilt, dog er det mer seriøst enn humoristisk.

 

The Neverhood er og et spill med god humor som eg vil anbefale.

Lenke til kommentar

Utrolig artig å se hvor stor interessen er for denne type spill i denne tråden. Trodde det bare var et fåtall av oss, men her er det jo mange.

 

Kan forresten anbefale Edna & Harvey: The Breakout. Et spill jeg koste meg veldig med og som har god humor (ihvertfall synes jeg det). Kaptain Brawe: A Brawe New World er også et spill jeg kan anbefale. Det minner litt om Monkey Island, men det skal sies at det ikke er stemmer i spillet, noe som kanskje skremmer vekk en del folk.

Lenke til kommentar

Siden det gikk så dårlig kommersielt med Psychonauts, så spørs det om han får lov å lage noen bra spill igjen. :(

 

Fint brukernavn forøvrig. :p

 

Jeg leste en artikkel om et mulig samarbeid mellom Schaefer og Gilbert igjen. Her er klipp og lim fra Wikipedia:

 

On September 27, 2010, it was revealed through Kotaku that Gilbert had been hired by fellow former LucasArts game designer Tim Schafer, to work at Schafer's own Double Fine Productions. While it has not yet been announced what game Gilbert is working on, he has said that it will be "an entirely new concept" and that "fans of those old adventure games will like it".

 

Dette høres jo helt fantastisk spennende ut!

 

Glottis er selvsagt sjef :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...