Gå til innhold

Når kommer Skyrim-anmeldelsen på Gamer.no? (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd Skyrim ett par timer og må si jeg foreløpig ikke er spesiellt imponert.

En blog på Gamasutra beskriver brorparten av hvorfor:

Skyrim, or How Not to Make a PC Game - http://www.gamasutra.com/blogs/EricSchwarz/20111111/8866/Skyrim_or_How_Not_to_Make_a_PC_Game.php

 

Forhåpentligvis vokser det på meg når patcher og mods kommer.

Han har noen poenger. At musen ikke fungerer på alle valg du skal gjøre, selv om du venner deg til hvor og når. Det blir antagelig fikset.

 

Når det gjelder optimaliseringen er jeg mer usikker. Det ser ut som det virker bra hos noen, men ikke så bra hos andre. På min iMac under Bootcamp foreslo det Ultra settings, og det virket strålende. Ingen problemer med verken lyd eller bildekvalitet.

 

Så er det selvsagt noen bugs. Klatrer du i fjellene der ingen ville tro at du kunne klatre hender det at du detter gjennom fjellveggen. Men jeg har ikke satt meg fast enda.

 

Litt av bloggerens problem er nok at han har startet med å modde spillet før han spilte. Endre taste-oppsett og så videre. Og så blir han irritert når det ikke virker. Jeg merker meg at det han påstår er standard ikke er det samme som hos meg, så kanskje er han litt forvirret med hvordan de skulle virke...

 

On topic: Synes det er helt greit at det tar litt tid med anmeldelsen. Førsteinntrykket har jeg fått alt. Og de som skal kjøpre det senere fortjener en skikkelig anmeldelse.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

når anmeldelsen ikke kommer på lanseringsdagen så kan dere like godt droppe den....når dere endelig får den ferdig så har alle kjøpt spillet og gjort opp sin egen mening, så da vil anmeldelsen være bortkastet

Det er nok veldig feil du.

 

javel. spurte ikke om din mening jeg.

Når du skriver på et diskusjonsforum må du regne med at du får høre andres mening. Akkurat som at du må regne med å høre en annens mening når du leser en anmeldelse. Vil du ikke høre meningen, er begge deler dårlige livsvalg for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

når anmeldelsen ikke kommer på lanseringsdagen så kan dere like godt droppe den....når dere endelig får den ferdig så har alle kjøpt spillet og gjort opp sin egen mening, så da vil anmeldelsen være bortkastet

Det er nok veldig feil du.

 

javel. spurte ikke om din mening jeg.

Når du skriver på et diskusjonsforum må du regne med at du får høre andres mening. Akkurat som at du må regne med å høre en annens mening når du leser en anmeldelse. Vil du ikke høre meningen, er begge deler dårlige livsvalg for deg.

 

ja whatever. min mening er i hvertfall at en anmeldelse som kommer flere uker er bortkastet, siden man har lest anmeldelser andre steder og mest sansynlig kjøpt spillet eller bestemt seg for å ikke kjøpe det.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd Skyrim ett par timer og må si jeg foreløpig ikke er spesiellt imponert.

En blog på Gamasutra beskriver brorparten av hvorfor:

Skyrim, or How Not to Make a PC Game - http://www.gamasutra.com/blogs/EricSchwarz/20111111/8866/Skyrim_or_How_Not_to_Make_a_PC_Game.php

 

Forhåpentligvis vokser det på meg når patcher og mods kommer.

Han har noen poenger. At musen ikke fungerer på alle valg du skal gjøre, selv om du venner deg til hvor og når. Det blir antagelig fikset.

 

Når det gjelder optimaliseringen er jeg mer usikker. Det ser ut som det virker bra hos noen, men ikke så bra hos andre. På min iMac under Bootcamp foreslo det Ultra settings, og det virket strålende. Ingen problemer med verken lyd eller bildekvalitet.

 

Så er det selvsagt noen bugs. Klatrer du i fjellene der ingen ville tro at du kunne klatre hender det at du detter gjennom fjellveggen. Men jeg har ikke satt meg fast enda.

 

Litt av bloggerens problem er nok at han har startet med å modde spillet før han spilte. Endre taste-oppsett og så videre. Og så blir han irritert når det ikke virker. Jeg merker meg at det han påstår er standard ikke er det samme som hos meg, så kanskje er han litt forvirret med hvordan de skulle virke...

 

On topic: Synes det er helt greit at det tar litt tid med anmeldelsen. Førsteinntrykket har jeg fått alt. Og de som skal kjøpre det senere fortjener en skikkelig anmeldelse.

 

Mye i den bloggen som var direkte løgn, ikke akkurat noe som gjorde at jeg hadde lyst å lese mer. Det er derimot mye han har rett i, GUI'en er grusom på PC. Hverken konsistent eller god oversikt.

 

Håper det kommer patch eller en mod for dette, selv om jeg kjenner jeg begynner å bli lei av at moddere må redde spillene til Bethesda gang etter gang...

Lenke til kommentar

når anmeldelsen ikke kommer på lanseringsdagen så kan dere like godt droppe den....når dere endelig får den ferdig så har alle kjøpt spillet og gjort opp sin egen mening, så da vil anmeldelsen være bortkastet

Det er nok veldig feil du.

 

javel. spurte ikke om din mening jeg.

Når du skriver på et diskusjonsforum må du regne med at du får høre andres mening. Akkurat som at du må regne med å høre en annens mening når du leser en anmeldelse. Vil du ikke høre meningen, er begge deler dårlige livsvalg for deg.

 

ja whatever. min mening er i hvertfall at en anmeldelse som kommer flere uker er bortkastet, siden man har lest anmeldelser andre steder og mest sansynlig kjøpt spillet eller bestemt seg for å ikke kjøpe det.

Personlig venter jeg hvertfall på Gamer.no sin anmeldelse(og jeg vet mange andre gjør det også), fordi jeg synes de har de beste og mest velbegrunnete anmeldelsene rundt om. Selv om et spill får 6\10 så får Gamer fram hva som er bra og hvem som eventuelt kan ha glede av spillet. Siden folk er veldig forskjellige i preferanser, så er det greit at man sier hva som er bra og hva som er dårlig på en saklig måte, noe som er mangelvare andre steder, sånn at man får et inntrykk av spillet og ikke bare en karakter, som ikke sier noe om et spill. Tror de fleste som kjøpte det på relaseday/dagen etter hadde bestemt seg uansett og da er jo en anmeldelse da like bortkastet som en anmeldelse som kommer 2 uker etter.

Lenke til kommentar

ja whatever. min mening er i hvertfall at en anmeldelse som kommer flere uker er bortkastet, siden man har lest anmeldelser andre steder og mest sansynlig kjøpt spillet eller bestemt seg for å ikke kjøpe det.

 

Men du skjønner vel det at så lenge noen mener noe annet enn deg, er din mening fullstendig irrelevant? Såpass burde være fullstendig åpenbart. Gamer.no skriver for leserne, ikke for dine antakelser.

Lenke til kommentar

ja whatever. min mening er i hvertfall at en anmeldelse som kommer flere uker er bortkastet, siden man har lest anmeldelser andre steder og mest sansynlig kjøpt spillet eller bestemt seg for å ikke kjøpe det.

 

Hei!

 

Jeg har ikke kjøpt spillet enda, jeg har ikke lest anmeldelser andre steder (Gamer sin leses alltid først hos meg), og jeg har ikke bestemt meg for ikke å kjøpe det.

 

Sett i forhold til ditt utsagn, betyr det da at jeg ikke eksisterer? :)

 

 

-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja whatever. min mening er i hvertfall at en anmeldelse som kommer flere uker er bortkastet, siden man har lest anmeldelser andre steder og mest sansynlig kjøpt spillet eller bestemt seg for å ikke kjøpe det.

 

Men du skjønner vel det at så lenge noen mener noe annet enn deg, er din mening fullstendig irrelevant? Såpass burde være fullstendig åpenbart. Gamer.no skriver for leserne, ikke for dine antakelser.

 

som sagt så skrev jeg min mening. du kan godt få lov til å mene noe annet. om min mening er irrelevant for deg har ikke noe med saken å gjøre. at du ikke er enig med meg er helt greit. dette er jo et diskusjons forum der man diskuterer forskjellige meninger. folk her inne blir så fort sure og gretne :p

Lenke til kommentar

Blir spennende å se denne anmeldelsen. Metacritic score på 95% (PC) er bare helt tøvete og reflekterer meningen til Demonickon over her om at "ALLE vet at dette er et godt spill". Når det kommer drøssevis av anmeldelser på utgivelsesdato er det lett å se at hype og sauementalitet fører til høye poengsummer, akkurat slik som med Oblivion.

 

Nå skal det sies at det virker som om Skyrim er milevis bedre enn Oblivion, og om det ikke fortjener 9 eller 8 er det ihvertfall en 7'er. Oblivion var nok nærmere 5'ern. (Snakker om PC-versjonene her nå, mulig disse spillene gjør seg bedre på konsoll)

 

Det er rett og slett noen store grove mangler ved måten spillet er laget på som ikke kan rettferdiggjøre toppscore. Kunne gjengitt en liste her, men det blir litt off-topic. Bare håper på en grundig og rasjonell anmeldelse, upåvirket av hype og forventninger.

Lenke til kommentar

Er på level 45 nå og har avinstallert spillet. Ble rett og slett kjedelig. Masse cash, dragene er blant de enkleste motstanderne, spesiellt nå etter att de fleste andre har fått glass armor og våpen eller ville spells. Det føles mer og mer som grinding uansett hvilke oppdrag jeg gjør. Så nå blir det pause til SWTOR og fokus på eksamener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...