Gå til innhold

[Løst] Innbrudd, what to do..?


soulless

Anbefalte innlegg

OK, så kom jeg hjem til en politibil stående utfor huset, en gråtende kone og et endevendt hus.

 

Noen jævler hadde knust verandadøren og kommet seg inn i huset mitt. Jævla svin.

 

De tok med seg følgende:

 

Laptop, netbook med tilhørende backup

Kamera Nikon D40 med telelinse og minnekort

Smykker, ringer, kontanter og en meget spesiell ring, ca 150 år gammel med to svære diamanter (verdi rundt 40k)

Videokamera

Parfymer (hva faen de skulle med de små restene som var igjen i mange av flaskene forstår jeg ikke)

Vesker/lommebøker

 

Pluss sikkert en del jeg ikke har sett enda..

 

Så, spørsmålet mitt er; gode tips til hvordan jeg kan øke sjansene mine til å få noe av dette tilbake..? Politiet hadde lite å gå på, jævlene brukte sikkert hansker..

 

Det viktigste er ringen, laptop/netbook kamera og videokamera + minnekort, her ligger omtrent 90% av alle minner fra mine barns første år her på jorden. Alt annet får jeg tilbake på forsikring, men dette er mer eller mindre uerstattelig.

 

Tenkte å følge litt med på finn, men finnes kanskje andre måter også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipt.

Kameraet ville jeg fortalt folka på fotoforumet om. Mange der som følger med. Tipper vel egentlig dette er profesjonelle, hjerteløse svin som tar med seg sakene pokkerivold, men med litt flaks kunne kanskje en appell i lokalavisen gjort susen. Det er jo ikke sikkert de gidder å formatere sakene før de selger videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skaden er allerede skjedd for deg, men du kan jo også minne dine venner og sosiale krets om at de burde legge opp bilder på FTPserver eller lignende så de ikke forsvinner om man mister de fysiske diskene.

 

Du får vel ha lykke til med å få tatt innbruddstyvene. Vet ikke hvor mange sånne saker som blir oppklart, men burde vel være et par

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar det ja, men så ikke noe selv på selve døren og det gjorde heller ikke patruljen som var her.

 

Men nå er de her snart, så da får de forhåpentligvis DNA samt et fotavtrykk som de tok tidligere.

 

Har ikke stort håp likevel, men jeg skal hvertfall gjøre hva jeg kan ved å tråle nettet..

 

Kjipe greier. Det er i slike stunder man angrer på at man ikke har alarm!

Takk for å minne meg på akkurat det, captain douchebag :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva skjedde med blodflekken?

 

Triste saker..

 

Politiet kom og tok prøver for DNA analyse, skulle visstnok sjekke om de fikk noen treff - men har ikke altfor høye forhåpninger om jeg skal være ærlig..

 

Vi hadde innbrudd for 3 år siden. Nå har vi innstallert alarm og sikkerhetsutstyr som uler og tar bilder bare man fiser litt for høyt. Gjerningsmannen/-mennene ble aldri tatt da.

 

Bestilt, men i mitt stille sinn har jeg et større ønske om å sitte på et mørkt rom neste gang de kommer inn døra med en saltladet børse og en skitten dokost for le coup de grâce.

 

-------------

 

I går fikk jeg en liten overraskelse, kom hjem med kidsa fra barnehage, skal til å slenge på fiskebollene jeg hadde handlet, så ser jeg at svina hadde stjålet faen meg fiskebollene og.. Det finnes liksom ingen grenser.. Fiskeboller liksom..?

 

Så ser jeg i dag, etter mitt daglige søk på de stjålne sakene mine på finn, at det er andre her i verden som ser ut til å selge stjålne saker.

 

Kom over en artikkel som så litt rar ut (for lav pris for en høykvalitets muttertrekker), og etter litt google-fu kunne jeg se at vedkommende selger en del andre ting av interesse (etter sigende på vegne av andre osv..)

 

Google søk på mistenkelige tlf numre på finn.no

 

Får faktisk litt lyst å besøke vedkommende, om ikke annet for å se om han kan produsere kvitteringer for noen av artiklene, ev. notere meg serienummer osv..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ingenting annet en magefølelse å gå på, og politiet prioriterer vanligvis ikke slike saker.

 

Dersom jeg får tak i et serienummer, eller et nummer fra påhengsmotoren som blir solgt av samme kar, så har politiet faktisk noe de kan sjekke.

 

Dette kan jo faktisk dreie seg om en helt ærlig kar og bare rare tilfeldigheter..

 

Men for all del, om du er uenig, så ring 02800 selv :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Vil anbefale folk å legge til side 60 dollar i året for et abonnement på Carbonite...online backuptjeneste som i slike tilfeller som det her hvor de rapper med både laptop og backup gir deg tilbake alle filene uansett hva som skjer med hardwaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...