Gå til innhold

Leter etter programmerer.


Anbefalte innlegg

Jeg lar demoscene mijøet ta seg av jobben jeg. Tenker jeg tar kontakt der. De jobber hvertfall for luftpenger :p Så kan dere høyrepolitikere sitte på pengene deres å føle dere "gode" :)

 

Nå føler jeg meg så dårlig respektert som oppfinner at jeg må briefe med min høytidligste ide, som jeg er hundre prosent ingen har vært i nærheten av noen gang. Jeg vet sveits er inne på noe av det samme som meg, en tunnel hvor de er på leting etter det minste partikkelet som finnes. Jeg håper ikke de finner noe mindre enn atomene, da kan det bli problematisk for min revulusjonerende oppfinnelse:

 

Det er snakk om en lasertunnel. En tunnel full av lasere som er på størrelse med et atom. Ja, jeg vet et atom er lite, men det har vært mulig å se dem, å finne ut at det er protoner og nøytroner som spinner hurtig rundt, dermed skulle det også være mulig å lage en laser på størrelse med et atom. Den skal kunne flytte, og bryte atomparbindinger fra hverandre, og sette de sammen igjen til nye atomparbindinger. Dermed kan du putte en sten inn på den ene siden av tunnellen og få f.eks en flaske vin ut på andre siden. Da er all materealisme løst.

 

Min programmerbar-musikk-ide er forresten ikke dum den heller. Selv om demoscenemiljøet er inne på noe av det samme, kan jeg tenke meg at et wysiwyg-program som kan kjøre ut en program-musikk-filtype virkelig kan slå an. Publikum vil tenke slik: Vi hører først på sporet slik det er, så lager programmet resten i en evighet. Hvorfor ikke?

 

kgun: Du virker som rette mannen til å lage noe sånt. Det trenger nødvendigvis ikke bli så veldig avansert. Du kunne sikkert fått laget musikk som er like bra som fraktalene du viser. Lyst til å begynne på noe sånt? Kanskje innovasjon norge kan gi oss 800.000 for det? Og du kan få prosenter og om du vil. Så lenge overskuddet går til f.eks diplomati, røde kors, leger uten grenser osv. Kanskje lønnen kan bli 30.000 pr mnd. Alle plateselskaper må jo ha et sånt program. Tror dere vi kan selge programmet for 200.000 stk? I starten skulle det vel ihvertfall være mulig med den prisen med tanke på at det første plateselskapet med et slikt program vil få mye oppmerksomhet.

 

Dere kan bare ikke nekte for at vi må ha evigvarende musikk vel? Når ideen først er her må den jo gjennomføres og, må den ikke?

Endret av N*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har vi typisk grûnderproblemet.

Mange gode ideer har gått til spille pga gründere må slite for å få ideer i gjennom.

 

Dette kan jeg ekstremt mye om.

 

Norge VIL rett og slett ikke ha nye ideer. Heter det ikke jordbruk eller olje, så må du gjøre alt selv.

 

Men gründere vil aldri klare seg alene. Og man MÅ dele mulighet for oppturen, selv om man har en god idé.

 

Selv har jeg en oppfinnelse som sparer 46% av verdens energi. Og selv DET er et problem å få gjennom i Norge!! Enda "alle" roper etter "SPARE STRØM" - "DYR STRØM" osv...

 

Mitt råd er: Man må gi for å få...

Ingen gidder å jobbe for luftpenger for å se andre tjener på det...

Lenke til kommentar

Han kan få prosenter, så lenge vi har en klar avtale på at alt av overskudd går til fattige land osv. 25-30.000 mnd kan gå. Det er kanskje litt mye men :p

 

Å fytti for en ide! Kan jeg få høre den? :D Jeg kan tenke meg at problemet med å få den igjennom er at det sitter pengemenn som tjener voldsomme penger på sin strømide. Og de er nok mot deg. Du må rett og slett være brutal og gi dem juling ellerno. Overtale dem kanskje? Stemme Rødt? :D Men husk at hvis du skulle bli rik blir du en mygg eller en flue i ditt neste liv. Trist men sant (Hilsen Elkøp). Og fluer kan virkelig det å klage altså! Hehe.

 

Du kan få låne min voldsomme utganging. Eller du kan begynne å kjøre evigheter i evigheter, og strekke det ut i en evighet. Eller gange det oppover i ultraganger osv.

 

Mja, det er vel ikke helt sant det der med at gryndere må slite med å få ideer gjennom. Innovasjon Norge er veldig glad i nye oppfinnelser og nyvinninger. Så lenge det er Norges stat skulle det funke for deg og. Bare ikke gå til kapitalistene. Husk at det fortsatt er AP som regjerer, og de er jo røde og fine da...

Endret av N*
Lenke til kommentar

Noe sier meg at oppfinnerne i denne tråden kanskje burde røyke litt mindre hasj og lese litt mer fysikk og økonomi.

 

25-30.000 mnd kan gå. Det er kanskje litt mye men :p

 

En erfaren programmerer har gjerne minst 50-60000 i månedslønn.

 

Oppfinnere leser ikke, de gjør.. Hvis de bare leste, ville ikke noe bli gjort.

Lenke til kommentar

Oppfinnere leser ikke, de gjør.. Hvis de bare leste, ville ikke noe bli gjort.

Det er korrekt.

Er vi så enige om at oppfinnere faktisk gjør noe, dvs. i det minste lager en prototype av en idé?

Og at mennesker som kun prater om det, og aldri har laget noe ikke er oppfinnere?

 

Nettopp. Derfor er det sjeldent at gründere kommer seg noe sted uten at flere er involvert. Økonomer og selgere ikke minst.

Som jeg nevnte: Man må gi for å få.

Og: Det er bedre å eie litt av mye, enn 100 % av ingenting.

Lenke til kommentar

Nå føler jeg meg så dårlig respektert som oppfinner at jeg må briefe med min høytidligste ide, som jeg er hundre prosent ingen har vært i nærheten av noen gang. Jeg vet sveits er inne på noe av det samme som meg, en tunnel hvor de er på leting etter det minste partikkelet som finnes. Jeg håper ikke de finner noe mindre enn atomene, da kan det bli problematisk for min revulusjonerende oppfinnelse:

 

Det er snakk om en lasertunnel. En tunnel full av lasere som er på størrelse med et atom. Ja, jeg vet et atom er lite, men det har vært mulig å se dem, å finne ut at det er protoner og nøytroner som spinner hurtig rundt, dermed skulle det også være mulig å lage en laser på størrelse med et atom. Den skal kunne flytte, og bryte atomparbindinger fra hverandre, og sette de sammen igjen til nye atomparbindinger. Dermed kan du putte en sten inn på den ene siden av tunnellen og få f.eks en flaske vin ut på andre siden. Da er all materealisme løst.

 

Sorry å si det her.. Men enten så er du ute og troller, eller så er du batshit crazy.

 

Det er litt i samme kategori som å si "Jeg har en ide om en bil som kan gå i lysets hastighet, gå i vann, luft og på bakken, koste under 100 kr å produsere, og bruker koseklemmer som drivstoff!" - og kanskje fortsette med "nå har jeg kommet med den geniale ideen, hvis du bare fikser de praktiske detaljene så kan du få kanskje 10% av inntektene!"

 

Publikum vil tenke slik: Vi hører først på sporet slik det er, så lager programmet resten i en evighet. Hvorfor ikke?

 

Har du noen konkrete ideer til hvordan det skal gjøres? Ikke at det skal gjøres, men hvordan? Detaljene? Hvordan programmet skal generere evig musikk? Hint: Datamaskiner er ikke magiske. De er raske kalkulatorer med control flow logikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er faktisk mulig å lage lasertunnellen. For 30 år siden var det nok ikke noen som hadde noe tro på at datamaskinen kunne bli oppfunnet heller. Problemet ligger i å lage noe som er så smått som et atom, og hvordan det skal overvåkes osv. Det er en ufattelig vanskelig ide å lage, det er jeg fullt klar over. Men det er ikke umulig å lage den. Det er jeg 100% sikker på. Hvis jeg lager en maskin som er helt hundre prosent stødig (påvirkes ikke av bevegelser i luften og bakken) skulle det være mulig med den maskinen å lage noe som er så smått som et atom. Men bare den maskinen blir vanskelig å lage.

 

Jeg vet hvordan det kan lages ja. Vi må forske på hvordan et turntable fungerer. Programmere et turntable med andre ord. Det er en genial effekt på turntablet mitt som heter "Beatmasher". Den lager nye beats ut av en beat, omplasserer musikken på forskjellige måter, lager ny musikk ut av musikk som finnes. Hvis en randomizer kunne "skrudd knappene frem og tilbake", da har vi allerede kommet ganske langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler om et omfattende wysiwyg-program til å lage musikk på en ny måte med. Et nytt filformat. Og muligens etterhvert en chip som revulusjonerer slik cd-er fungerer i dag.

Det nærmeste jeg kommer til det er fraktaler med fraktal musikk produsert med enkle matematiske formler:

 

http://www.fractal-recursions.com/files/anim/anim.html

 

Dette http://www.wevideo.com/ norske firmaet fikk jo kontrakt med YouTube så vidt jeg vet.

 

Det er da ingen problemer med å publisere et patent. Patentet er der for å beskytte forretningsideen din.

 

Du kan få kjøpe et eksemplar av min hovedoppgave på 285 sider som forklarer fraktaler og har en rekke kildehenvisninger. :roll:

 

Nei, forresten siden du innrømmer at du er en nisse skal du få den gratis om du kommer og henter den. Du skal endog få en kopp kaffe om du drikker det.

Hmm.. Ja jeg kunne jo lært meg å programmere osv. Men jeg har så mange andre prosjekter. Kunne du tenke deg å lage den hvis du rett og slett får hele ideen da? Mot at vi skriver en kontrakt på at overskuddet skal gå til gode formål. Hvor mye penger trenger du?

 

Det virker på deg som du studerer, kunne ikke deg og klassekameratene dine gått sammen om å lage ideen kanskje? På skolen? Hvis jeg får overbevist deg om at det er en god ide, og dere får overbevist klasseforstanderen om at det er en god ide? :)

 

Noe jeg kunne bidratt med er jo interfacedesignet på programmet. Jeg er en helt ok designer.

 

For 30 år siden var datamaskinen gammelt nytt. :p

60 år da! :D

Endret av N*
Lenke til kommentar

snipp.

 

Sorry å si det her.. Men enten så er du ute og troller, eller så er du batshit crazy.

 

Det er litt i samme kategori som å si "Jeg har en ide om en bil som kan gå i lysets hastighet, gå i vann, luft og på bakken, koste under 100 kr å produsere, og bruker koseklemmer som drivstoff!" - og kanskje fortsette med "nå har jeg kommet med den geniale ideen, hvis du bare fikser de praktiske detaljene så kan du få kanskje 10% av inntektene!"

 

Publikum vil tenke slik: Vi hører først på sporet slik det er, så lager programmet resten i en evighet. Hvorfor ikke?

 

Har du noen konkrete ideer til hvordan det skal gjøres? Ikke at det skal gjøres, men hvordan? Detaljene? Hvordan programmet skal generere evig musikk? Hint: Datamaskiner er ikke magiske. De er raske kalkulatorer med control flow logikk.

Den bilen kan jo lett kjøres ut av tunnelen min da! HOHO! :D

En vakker dag i fremtiden.

Målet mitt, som jeg kanskje kan klare å oppnå i dette liv, er å klare en velykket atom-omdirigering. Videre derfra må ideen utvikles mot en tunnel som styres av en hjernebølgemanipulator. Dermed kan du bare ta på deg en hjelm, ønske deg noe, så kommer det ut av tunnellen. Jeg har til og med dyrket frem noe på hvordan det kan kjøres ut uten noe materialer (luft er ikke luft).

Lenke til kommentar

Den bilen kan jo lett kjøres ut av tunnelen min da! HOHO! :D

En vakker dag i fremtiden.

Målet mitt, som jeg kanskje kan klare å oppnå i dette liv, er å klare en velykket atom-omdirigering. Videre derfra må ideen utvikles mot en tunnel som styres av en hjernebølgemanipulator. Dermed kan du bare ta på deg en hjelm, ønske deg noe, så kommer det ut av tunnellen. Jeg har til og med dyrket frem noe på hvordan det kan kjøres ut uten noe materialer (luft er ikke luft).

Sorry, men jeg har faktisk allerede laget en sånn tunnell. Er ikke så interessert i å dele den med verden, men den er en veldig grei ting å ha her hjemme. Hjernehjelmen fungerer også utmerket til andre ting - hvordan tror du jeg skriver dette kanskje?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For 30 år siden var det nok ikke noen som hadde noe tro på at datamaskinen kunne bli oppfunnet heller

 

Veldig treffende at google doodle pekte i går på Robert Noyce. Konrad Zuse, hvis fungerende (!) verk kan beskues på teknisk museum i Berlin ville også ha vært overrasket over "30". Men hei, hva visste _de_ om datamaskiner?

Lenke til kommentar

De jobber hvertfall for luftpenger :p

"Jobbe for luftpenger" er sannsynligvis det eneste korrekte du har sagt gjennom hele tråden. Gratulerer.

 

 

Nå føler jeg meg så dårlig respektert som oppfinner at jeg må briefe med min høytidligste ide, som jeg er hundre prosent ingen har vært i nærheten av noen gang. Jeg vet sveits er inne på noe av det samme som meg, en tunnel hvor de er på leting etter det minste partikkelet som finnes. Jeg håper ikke de finner noe mindre enn atomene, da kan det bli problematisk for min revulusjonerende oppfinnelse:

Hahahahahaha! Lurt tips: Ta i det minste 2FY før du begynner å uttale deg om noe i nærheten av partikkelfysikk. Det er over hundre år siden man fant ut at atomer ikke er den minste byggestenen. Så det blir nok problematisk for din "revulusjonerende" oppfinnelse.

 

 

Min programmerbar-musikk-ide er forresten ikke dum den heller.

Vel... Jo.

 

 

Tror dere vi kan selge programmet for 200.000 stk?

Nei, det tror jeg ikke. Men først må du jo ha noe å selge.

 

 

...

Sorry å si det her.. Men enten så er du ute og troller, eller så er du batshit crazy.

Jeg stemmer for batshit crazy.

 

 

Hmm.. Ja jeg kunne jo lært meg å programmere osv.

Det tror jeg ikke før jeg får se det. Begynn der, du, gutten min.

 

 

Men jeg har så mange andre prosjekter.

Hvis alle er like substansielle som dette har du nok mye fritid :)

 

 

Jeg har til og med dyrket frem noe på hvordan det kan kjøres ut uten noe materialer (luft er ikke luft).

Du mener at du skal lage noe fra ingenting? Eller misforstår jeg deg nå?

 

 

 

Seriøst, gi opp. Få beina på jorda igjen, og få LITT kontakt med virkeligheten. Det du skriver er helt på trynet og helt på jordet. Frem til du har noe som helst håndfast å vise til, utover de "fantastisk" ideene dine, vil du få null respekt her. Du skrøt av at du kan lære deg å programmere: Bevis det. De høytsvevende ideene dine betyr som sagt ikke en dritt - forhold deg til virkeligheten or gtfo.

Lenke til kommentar

Jeg lar demoscene mijøet ta seg av jobben jeg. Tenker jeg tar kontakt der. De jobber hvertfall for luftpenger :p Så kan dere høyrepolitikere sitte på pengene deres å føle dere "gode" :)

Bra tenkt!

 

Nå føler jeg meg så dårlig respektert som oppfinner at jeg må briefe med min høytidligste ide, som jeg er hundre prosent ingen har vært i nærheten av noen gang.

Ikke verst!

 

Jeg vet sveits er inne på noe av det samme som meg, en tunnel hvor de er på leting etter det minste partikkelet som finnes. Jeg håper ikke de finner noe mindre enn atomene, da kan det bli problematisk for min revulusjonerende oppfinnelse:

Huff, det var leit. :(

 

http://en.wikipedia....atomic_particle

 

 

Det er snakk om en lasertunnel. En tunnel full av lasere som er på størrelse med et atom. Ja, jeg vet et atom er lite, men det har vært mulig å se dem, å finne ut at det er protoner og nøytroner som spinner hurtig rundt, dermed skulle det også være mulig å lage en laser på størrelse med et atom. Den skal kunne flytte, og bryte atomparbindinger fra hverandre, og sette de sammen igjen til nye atomparbindinger. Dermed kan du putte en sten inn på den ene siden av tunnellen og få f.eks en flaske vin ut på andre siden. Da er all materealisme løst.

Fysikk-kunnskapene blir ingen hindring hvertfall, for der har du tydeligvis stålkontroll!

 

Min programmerbar-musikk-ide er forresten ikke dum den heller. Selv om demoscenemiljøet er inne på noe av det samme, kan jeg tenke meg at et wysiwyg-program som kan kjøre ut en program-musikk-filtype virkelig kan slå an. Publikum vil tenke slik: Vi hører først på sporet slik det er, så lager programmet resten i en evighet. Hvorfor ikke?

Okei.

 

kgun: Du virker som rette mannen til å lage noe sånt. Det trenger nødvendigvis ikke bli så veldig avansert. Du kunne sikkert fått laget musikk som er like bra som fraktalene du viser. Lyst til å begynne på noe sånt? Kanskje innovasjon norge kan gi oss 800.000 for det? Og du kan få prosenter og om du vil. Så lenge overskuddet går til f.eks diplomati, røde kors, leger uten grenser osv. Kanskje lønnen kan bli 30.000 pr mnd. Alle plateselskaper må jo ha et sånt program. Tror dere vi kan selge programmet for 200.000 stk? I starten skulle det vel ihvertfall være mulig med den prisen med tanke på at det første plateselskapet med et slikt program vil få mye oppmerksomhet.

Ååååå, her har vi starten på noe flott! :love:

 

Dere kan bare ikke nekte for at vi må ha evigvarende musikk vel? Når ideen først er her må den jo gjennomføres og, må den ikke?

 

Ja, jo, du har nok rett. Vi må ha evigvarende musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...