Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Læreren sperrer nettet


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting. Læreren vår ha begynt å sperre internettet i klasserommet vårt når vi har timer. Hele skolen er koblet opp på et felles nettverk, men det er bare vårt som blir sperret. Vet noen om noe mulighet for å ta bort denne sperringen? Eller vet dere hvordan hun gjør det? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en ting. Læreren vår ha begynt å sperre internettet i klasserommet vårt når vi har timer. Hele skolen er koblet opp på et felles nettverk, men det er bare vårt som blir sperret. Vet noen om noe mulighet for å ta bort denne sperringen? Eller vet dere hvordan hun gjør det? :)

 

Hva med og logge in på en annen bruker?

Det er jo bruker blockert. Regner jeg med. Så....

Du kan jo google eller finne ut åssen du endrer bruker. (Ikke lage en ny osv...)

Men endrer din nå-værende.

 

Bare en tanke :)

Lenke til kommentar

Du har ikke tenkt på at det faktisk er en grunn til at de sperrer internett-tilgangen i timene?

Mange steder blir tilgangen validert med domenebrukeren, det vil si at det ikke blir enkelt å komme seg rundt, med mindre du går inn på en annen persons bruker, men dette er heller ikke tillatt, selv om den andre brukeren godtar det.

Følg reglene, og rettningslinjene. Det er en grunn til at de finnes.

 

- Mortis

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Læreren vår ha begynt å sperre internettet i klasserommet vårt når vi har timer. Hele skolen er koblet opp på et felles nettverk, men det er bare vårt som blir sperret. Vet noen om noe mulighet for å ta bort denne sperringen? Eller vet dere hvordan hun gjør det? :)

 

Hva med og logge in på en annen bruker?

Det er jo bruker blockert. Regner jeg med. Så....

Du kan jo google eller finne ut åssen du endrer bruker. (Ikke lage en ny osv...)

Men endrer din nå-værende.

 

Bare en tanke :)

 

smaart ;)

Lenke til kommentar

Du har ikke tenkt på at det faktisk er en grunn til at de sperrer internett-tilgangen i timene?

Mange steder blir tilgangen validert med domenebrukeren, det vil si at det ikke blir enkelt å komme seg rundt, med mindre du går inn på en annen persons bruker, men dette er heller ikke tillatt, selv om den andre brukeren godtar det.

Følg reglene, og rettningslinjene. Det er en grunn til at de finnes.

 

- Mortis

 

Det er nok en god grunn til at de gjør det i timene, men i friminuttene bør vi(som alle andre) få lov å gjøre hva vi vil på pc'ene våre. Om ikke det, så burde reglene ihvertfall vært like for alle, ikke bare regler for vår klasse.

Lenke til kommentar

Hun går inn på en IP, der hun så må logge seg på med et spesielt brukernavn og passord. (Sånn er det i hvert fall her).

For å komme deg unna må du da vite IP, brukernavn, og passord, logge deg på, og åpne Internett for deg alene, eller hele klassen.

 

Følg heller med i timen :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Bare dumt av lærere å blokkere internett tilgang i timene, med tanke på at internett skal brukes som et hjelpemiddel i skolen. I tillegg så har elever selv ansvar for læring, noe som gjør dette unødvendig.

 

Det er like vell deres egen feil; om dere sitter og stirrer ned i PCen hele skoledagen, og læreren ikke får litt oppmerksomhet engang kan jeg godt si meg enig med læreren.

 

Tips(om du er desperat og ikke vil lære): Spør en venn om koden hans/hennes, og ikke del den med noen andre.

Lenke til kommentar

Hun går inn på en IP, der hun så må logge seg på med et spesielt brukernavn og passord. (Sånn er det i hvert fall her).

For å komme deg unna må du da vite IP, brukernavn, og passord, logge deg på, og åpne Internett for deg alene, eller hele klassen.

 

Følg heller med i timen :)

 

takk :))

Lenke til kommentar

Kan vel også bemerke dere at flere av de som styrer slike stengeløsninger følger med på slike fora som dette, som igjen forbedrer systemene. ;)

 

- Mortis

 

Egentlig mest interessert i hvordan hun gjør det, ikke hvordan jeg kan komme meg inn på egen hånd.. Bare bra om de forbedrer det, er vist allerede mange elever her som allerede har knekt koden (;

Lenke til kommentar

Bare dumt av lærere å blokkere internett tilgang i timene, med tanke på at internett skal brukes som et hjelpemiddel i skolen. I tillegg så har elever selv ansvar for læring, noe som gjør dette unødvendig.

 

Det er like vell deres egen feil; om dere sitter og stirrer ned i PCen hele skoledagen, og læreren ikke får litt oppmerksomhet engang kan jeg godt si meg enig med læreren.

 

Tips(om du er desperat og ikke vil lære): Spør en venn om koden hans/hennes, og ikke del den med noen andre.

 

Er mange som bruker nettet som noe annet enn bare et hjelpemiddel gitt, men som du sier så har man ansvar for egen læring ;) Jeg har lyst til å lære jeg altså, har faktisk 5,4 i snitt... *skryte skryte* hihi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...