Gå til innhold

TESV: Skyrim - FAQ - 14.11.11 - Utdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan bruker man spells? Jeg klarer fint å tilknytte det til høyre eller venstre hånd, men når jeg skal bruke det så skjer det ingen ting..

 

(sikkert et teit noob-spørsmål, men alikevel kjekt å vite :-)

 

hvilken spell er det snakk om? med de fleste spells så bare holder du inne knappen du har spellen på så går de av gårde

Lenke til kommentar

Hvordan bruker man spells? Jeg klarer fint å tilknytte det til høyre eller venstre hånd, men når jeg skal bruke det så skjer det ingen ting..

 

(sikkert et teit noob-spørsmål, men alikevel kjekt å vite :-)

 

hvilken spell er det snakk om? med de fleste spells så bare holder du inne knappen du har spellen på så går de av gårde

 

Takker for tipset. Mulig jeg ikke holder knappen inne lenge nok. Jeg husker ikke hva de kalles, men den ene kan man "lamme" fiender med for et viss antall sekunder. Jeg får prøve på nytt å se hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Hvordan bruker man spells? Jeg klarer fint å tilknytte det til høyre eller venstre hånd, men når jeg skal bruke det så skjer det ingen ting..

 

(sikkert et teit noob-spørsmål, men alikevel kjekt å vite :-)

 

hvilken spell er det snakk om? med de fleste spells så bare holder du inne knappen du har spellen på så går de av gårde

 

Takker for tipset. Mulig jeg ikke holder knappen inne lenge nok. Jeg husker ikke hva de kalles, men den ene kan man "lamme" fiender med for et viss antall sekunder. Jeg får prøve på nytt å se hvordan det går :)

 

Leste på wiki her at paralyze har høg fail meter i low lvls du må lvle alteration magic så blir den bedre etter hvert.

Lenke til kommentar

Hvordan bruker man spells? Jeg klarer fint å tilknytte det til høyre eller venstre hånd, men når jeg skal bruke det så skjer det ingen ting..

 

(sikkert et teit noob-spørsmål, men alikevel kjekt å vite :-)

 

hvilken spell er det snakk om? med de fleste spells så bare holder du inne knappen du har spellen på så går de av gårde

 

Takker for tipset. Mulig jeg ikke holder knappen inne lenge nok. Jeg husker ikke hva de kalles, men den ene kan man "lamme" fiender med for et viss antall sekunder. Jeg får prøve på nytt å se hvordan det går :)

 

Leste på wiki her at paralyze har høg fail meter i low lvls du må lvle alteration magic så blir den bedre etter hvert.

 

 

Ahh, da er det jo ikke rart jeg plundrer. Øving gjør mester :thumbup:

Lenke til kommentar

Fix for ctd: I launcher, klikk på Data Files, og marker Load Loose Files. Hvis Data Files er grå og ikke kan velges, skyrimprefs.ini:

[Launcher]

bEnableFileSelection=1

 

Musfix, skyrim.ini:

[Controls]

fMouseHeadingYScale=0.0200

fMouseHeadingXScale=0.0200

 

 

Hvis man vil leke seg med følgende, e.l. som HD teksturer når den tid kommer, skyrim.ini:

uInterior Cell Buffer=12

uExterior Cell Buffer=64

uGridsToLoad=9

(Merk at høye verdier her krever Raptor, SSD e.l. for å hindre ctd)

 

Så anbefales det at dette legges til i Skyrim.ini sammen med fix av 2gb limit på minne med f.eks. CFF explorer:

[Papyrus]

iMinMemoryPageSize=100000

iMaxMemoryPageSize=5000000

iMaxAllocatedMemoryBytes=1800000000

 

 

Utover det, lek med LOD og drawdistance.

Lenke til kommentar

Det påstås på andre forum at avkobling av Vsynch fører til bugs som har å gjøre med tid, angivelig en uting som kan kødde med quests. Veit ikke om denne informasjonen har noe for seg.

Det kan nok skje på fps-verdier som er over 80-100. Fysikken blir påvirket, så hvorfor ikke tid også. Det løses dog ganske enkelt med:

iFPSClamp=60

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Det påstås på andre forum at avkobling av Vsynch fører til bugs som har å gjøre med tid, angivelig en uting som kan kødde med quests. Veit ikke om denne informasjonen har noe for seg.

Det kan nok skje på fps-verdier som er over 80-100. Fysikken blir påvirket, så hvorfor ikke tid også. Det løses dog ganske enkelt med:

iFPSClamp=60

Skriver du det i konsollen, eller i en .ini? Jeg lasta ned en FPS-limiter mod, men det trengs kanskje ikke?

 

Edit: Slengte den inn i prefs ini-fila, men det gjorde ingenting.

 

Fra det offisielle forumet:

 

If you're having trouble running Skyrim after today's small Steam patch, please try the following:

 

1. Right click on the game in the Steam library and select Properties

2. Navigate to the "Local Files" tab

3. Click "Verify integrity of game cache"

 

Also note that verifying your game cache will reset your SkyrimPrefs.ini file. If you are manually editing settings in that file, create a backup prior to verifying the cache.

 

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1284821-trouble-launching-the-game-post-patch/

 

DAMMIT! Jeg hadde ikke tatt backup av .ini-filen, så nå må jeg prøve å huske alt jeg har forandret...

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Har ikkje prøvd FPSClamp-variabelen, men eg kan stadfeste at spelet gjer rare ting med framerates fra 70-80 og oppover (til dømes går fysikkmotoren bananas, sånn at alle lause gjenstandar i eit rom vert slent veggimellom kvar gang frameraten er høg). FPS Limiter-modden fungerte godt for meg, men eg kan gjerne prøve å bruke ini-tweaken i staden for.

 

For å få orden på musen måtte eg og legge heading på y-aksa lågare enn på x, så det ser ca. sånn ut hos meg:

 

[Controls]

fMouseHeadingYScale=0.0135

fMouseHeadingXScale=0.0200

 

Har ikkje fått patcha, men eg er heller ikkje særleg nøgd med at dei no har pakka sjølve .exe-filen i Steam òg - ikkje berre fordi ein må flagge prosessen som LAA på nytt, men fordi det burde vere mogleg å starte spelet med så lite hassle som mogleg når eg har kjøpt det - dette er eit spel kor modding og tweaking kjem til å medføre myke restarting.

 

Denne skal fungere post-patch (port av LAA-tool til FNV): http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Det er dei i Dokumenter/My Games, oftast SkyrimPrefs.

 

Den i Skyrim/Skyrim trur eg er der for at spelet skal ha eit ini-sett å falle tilbake på om det skulle skje eit eller anna.

 

Takk for svar Zealuu :) , har tukla med den andre også jeg hehe. Skulle det skjære seg kan jeg vel bare ta en validetssjekk i Steam og få orginalfila tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

SIden guiden er utdatert og eg ikkje er så opptatt med Skyrim for tida, har eg avstickyet tråden. Om nokon vil bruke den som template for ein ny guide, eller skrive ein ny frå botn, er det berre å sette i gong - sticky vert behørig utlevert! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...