Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i en som har kjæreste


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er håpløst forelsket i en kollega, og vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg tenker på hun hele tiden. På grunn av dette sover jeg dårlig om natten, og er veldig lite effektiv på jobb. Hun har kjæreste og jeg vet av hele mitt hjerte at jeg bare burde holde meg unna, men det går altså ikke.

 

Vi småflørter av og til litt på jobb og det virker som hun liker meg og. Det gjør dagen min mye bedre helt til jeg kommer hjem og ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Jeg vet jeg fremstår som desperat og det er jeg vel også.

 

Jeg tror jeg har bestemt meg for å gå mot all skjønn og orden, og fortelle henne at jeg er forelsket i henne.

 

Hvordan gjør jeg det? Vil hun bli skremt og kanskje unngå meg i fremtiden dersom jeg sier det?

 

Dette er andre gangen i livet jeg er forelsket, første gangen gjorde jeg ikke noe med det. Men denne gang har jeg bestemt at jeg ikke skal gjemme bort følelsene mine og komme inn i en depressiv tankegang som skjedde sist.

 

Slik jeg ser det har jeg ingenting å tape. Dersom jeg får en reject midt i fleisen har jeg hvertfall prøvd. Og da vet at det ikke kan bli no så jeg kan komme meg videre.

 

Noen tips?

 

:)

 

Postet av anonym: 6ccdb930479f8e506fe018993b9783db

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg ville nok forsøkt å holde meg unna. Men du er jo i en ganske vanskelig moralsk situasjon. Du kan jo spørre deg selv hvordan det ville vært om hun ble din, men endte opp med å forlate deg til fordel for en annen kollega? Det hadde jo vært temmelig kjipt. På en annen side kan det være dumt å ikke gå for det du vil, og å begrense deg selv, det kan jo tross alt ende godt.

Lenke til kommentar

Jeg vil si du har mye å tape, mtp at dette er en kollega av deg som du må møte hver dag på jobben. Hvor pinlig og ubehagelig vil det ikke bli når dere treffer på hverandre?

 

Du må heller ikke forveksle å være hyggelig med at dere småflørter.

 

Jeg har en klar mening om å prøve seg på en kollega og det er nei. Litt kynisk men men.

Lenke til kommentar

Om du først skal prøve noe, så har jeg hørt at julebord er en god anledning. Bare ikke gå for hardt ut slik at du ikke klarer å møte øynene hennes etterpå dersom det blir avslag.

 

Ellers er det muligens litt dårlig gjort mot han som da faktisk er sammen med henne, og du bør vurdere dine egne moralske skrupler forbundet med dette. Jeg ville nok i utgangspunktet holdt meg unna, for jeg hadde ikke satt pris på om rollene var snudd om.

Lenke til kommentar

Jeg vil si du har mye å tape, mtp at dette er en kollega av deg som du må møte hver dag på jobben. Hvor pinlig og ubehagelig vil det ikke bli når dere treffer på hverandre?

 

Du må heller ikke forveksle å være hyggelig med at dere småflørter.

 

Jeg har en klar mening om å prøve seg på en kollega og det er nei. Litt kynisk men men.

Hvorfor mener du at man ikke skal prøve seg på kollegaer? Sidestiller du det med skole?

Lenke til kommentar

Jeg vil si du har mye å tape, mtp at dette er en kollega av deg som du må møte hver dag på jobben. Hvor pinlig og ubehagelig vil det ikke bli når dere treffer på hverandre?

 

Du må heller ikke forveksle å være hyggelig med at dere småflørter.

 

Jeg har en klar mening om å prøve seg på en kollega og det er nei. Litt kynisk men men.

Hvorfor mener du at man ikke skal prøve seg på kollegaer? Sidestiller du det med skole?

Som sagt, kanskje litt kynisk av meg, men sjangsen er vel "stor" for at hun ikke vil reagere på en slik måte at tiden etterpå vil være awkward.

Og at hun allerede er i et forhold er ikke akkurat et positivt innvirkning mtp at han skal si at han liker henne?.

 

Jeg ville heller ikke ha prøvd meg på en jeg gikk i klasse med, om det var et av spm du kom med.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Som sagt, kanskje litt kynisk av meg, men sjangsen er vel "stor" for at hun ikke vil reagere på en slik måte at tiden etterpå vil være awkward.

Og at hun allerede er i et forhold er ikke akkurat et positivt innvirkning mtp at han skal si at han liker henne?.

 

Jeg ville heller ikke ha prøvd meg på en jeg gikk i klasse med, om det var et av spm du kom med.

Jeg er med på første delen, men det var ikke egentlig det jeg lurte på. Mulig jeg ikke helt forsto meninga med innlegget ditt, men mener du at man ikke bør prøve seg på kollegaer uansett om de er single, og isåfall, gjelder det samme en klassekamerat/veninne?
Lenke til kommentar

Som sagt, kanskje litt kynisk av meg, men sjangsen er vel "stor" for at hun ikke vil reagere på en slik måte at tiden etterpå vil være awkward.

Og at hun allerede er i et forhold er ikke akkurat et positivt innvirkning mtp at han skal si at han liker henne?.

 

Jeg ville heller ikke ha prøvd meg på en jeg gikk i klasse med, om det var et av spm du kom med.

Jeg er med på første delen, men det var ikke egentlig det jeg lurte på. Mulig jeg ikke helt forsto meninga med innlegget ditt, men mener du at man ikke bør prøve seg på kollegaer uansett om de er single, og isåfall, gjelder det samme en klassekamerat/veninne?

 

Samme klasse eller kollega, om de er single eller ei. De holder jeg meg unna.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Jeg vil si du har mye å tape, mtp at dette er en kollega av deg som du må møte hver dag på jobben. Hvor pinlig og ubehagelig vil det ikke bli når dere treffer på hverandre?

 

Du må heller ikke forveksle å være hyggelig med at dere småflørter.

 

Jeg har en klar mening om å prøve seg på en kollega og det er nei. Litt kynisk men men.

Hvorfor mener du at man ikke skal prøve seg på kollegaer? Sidestiller du det med skole?

Nå kan jeg kun svare for meg selv.

 

For min del kan jeg inngå et forhold til ei på jobben, men det gjelder kun den deltidsjobben jeg har nå ved siden av studiet. Den jobben "bryr jeg meg ikke tilstrekkelig godt nok om" til å ikke ønske at et forhold kan inngås.

 

Men.

 

Jeg er til sommeren ferdig utdannet med sivil-tittel og derav mastergrad til sommeren, og det er riv, ruskende, fullstendig utelukket for meg å inngå et forhold med ei i den bedriften jeg allerede har signert arbeidskontrakt for. Selvfølgelig, det er vanskelig å si nå, jeg begynner ikke før neste høst - men jeg tror jeg kommer til å følge dette prinsippet likevel. Altså, som jeg skrev i min første post i denne tråden; kan jobben defineres under min karriere, så er forhold no-go.

 

Hvorfor? Jo, det skal jeg si deg

1. Jeg ønsker å skille jobb og privatliv

2. Bedriften er en kunnskapsbedrift, der det i prinsippet er 8-16 arbeidstid. Derimot er det svært vanlig med overtid alt etter oppdrag og årstid, hvilket betyr at jeg vil tilbringe svært, svært, svært mye tid med mine kollegaer. Dette impliserer følgende

A) Jeg må ha et godt, vennskapelig forhold til alle mine kollegaer

B) Jeg må kunne stole fult ut på mine kollegaer

C) Jeg må kunne føre en konstruktiv diskusjon uten innblanding fra privatlivet med mine kollegaer

 

Summa summarum: et forhold vil kludre dette til. Både dersom det fungerer, og dersom det går skeis.

 

Fungerer det, så vil jobb og privatliv blandes skikkelig. Konstruktive kollegiale diskusjoner blir vanskeligere og spørsmål om tillit reises.

 

Går det skeis vil det påvirke direkte de menneskene jeg har mulighet til å kunne jobbe sammen med, i verste fall medføre at en av oss må ta beslutningen om å forlate bedriften. Det er ikke til gunst for noen av partene.

 

 

Anywho; jeg får feelingen av at "du", August S og TS, kanskje ikke har de samme forutsetningene for å vurdere forhold og jobb opp mot hverandre som meg per dags dato. Forøvrig trenger jeg vel egentlig ikke å nevne at jeg er fult ut enig med Léon (foruten deltidsjobb, som jeg nevnte over. Uansett, et forhold her kan likevel skape intern kaos i bedriften). Likevel, my 2 cents.

Endret av MrBrightside
Lenke til kommentar

Det har du helt rett i, jeg er jo tross alt bare 17 år, men jeg skjønner godt poenget. Jeg tror likevel at det er en viss forskjell fra å være sammen med en kollega og det å være sammen med en i klassen. De samme prinsippene gjelder, men skole er mye mye mer enn bare arbeid. Skole er en arena for vennskap også, med alt det innebærer. Når det er sagt så er jeg ikke uenig i det du sier, og jeg vil sansynligvis holde meg unna kollegaer i en fremtidig fulltidsjobb.

Lenke til kommentar

Si det i fylla en gang, da har du en coverhistorie om ting skulle skjære seg. :p

 

Det er nettopp pga sånne ting som dette man ikke får lov til å bruke "fylla har skylla". Folk ved at man bruker det for å oppnå noe tvilsomt.

Jeg går ut ifra at personen som lurer er så oppegående, at han ser dette var ironi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...