Gå til innhold

[Løst] Ny stasjonær Budsjett: ca 25000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket brikkesett er best for hovedkort med Socket 1155?

 

Det er både Z68, P67 og H67.

 

Hvis ett av de er bedre på klokking så velger jeg det :)

 

 

H67 kan du ikkje klokke med.

Du kan med de andre. Z68 er nyset og å foretrekke.

Bedre støtte For SB-e. Hust å kjøpe HK med PCIe 3.0

 

Hvilket av disse passer best til mitt oppsett? Du kan se hele oppsettet i første post

Endret av HoZZy
Lenke til kommentar

Nå får jeg sikkert noen uvenner på forumet.. :innocent:

 

Når det gjelder SLI/Crossfire, er vel 1366-sokkel den som gir best ytelse pga makset båndbredde på 1155? Når man først brenner av 25k er blir det jo et spørsmål om ren ytelse. Der er fortsatt 1366 noe bedre (i den prisklassen). Selv vil jeg heller vente på 2011-sokkel (1366 er "gamle high-end", 2011 blir "nye highend", mens 1155 egentlig er "middels" men favoritt fram til 2011 kommer). Der.. nå har jeg sagt det, og får sikkert masse støy på grunn av det :whistle:

 

Når det er sagt, så får du god ytelse av en i7-2600K og z68-hovedkort, og enig med at det MÅ ha PCIe 3.0

Lenke til kommentar

Hvilket brikkesett er best for hovedkort med Socket 1155?

 

Det er både Z68, P67 og H67.

 

Hvis ett av de er bedre på klokking så velger jeg det :)

 

 

H67 kan du ikkje klokke med.

Du kan med de andre. Z68 er nyset og å foretrekke.

Bedre støtte For SB-e. Hust å kjøpe HK med PCIe 3.0

 

Hvilket av disse passer best til mitt oppsett? Du kan se hele oppsettet i første post

 

 

Jeg ville valgt http://www.prisjakt.no/product.php?p=991011 eller http://www.prisjakt.no/product.php?p=944675 eller http://www.prisjakt.no/product.php?p=927635.

Les litt reviews og se på design, og så kjøp det DU liker best.

Lenke til kommentar

Mine anbefalinger med tanke på gaming, på det jeg kan veldig godt :) :

 

Minne: 8gb ddr3-1333 (ram som passer cpu FSBen og hovedkortet. Nei ikke 12, 16, 32...med mindre du har tenkt deg å photoshope, redigere filmer, se på 8k filmer og game sammtidig)

 

Lydkort: Creative titanium HD (ja den er bedre en fatal1ty pro(som jeg har) til gaming, selv om den ikke er direkte markedsført på den måten)

 

Tastatur: Steelseries 6Gv2 (mekanisk tastatur cherry mx blacks, rent, minimalistisk og veldig solid.)

 

Skjerm: 120Hz!!!! Her må du bare stole blindt på meg. 60vs120hz er, dessverre, den alt for often oversette flaskehalsen i folks gaming opplevelse. Gjør deg selv en tjeneste og prøv/kjøp en 120hz skjerm.

 

PS: Ikke glem musmatte som passer deg. Man er så fokusert på det interne, at man glemmer at de eksterne komponentene som er nærmest brukeren input/output messig, også, og ofte er, flaskehalsene.

Endret av 12g
Lenke til kommentar

Mine anbefalinger med tanke på gaming, på det jeg kan veldig godt :) :

 

Minne: 8gb ddr3-1333 (ram som passer cpu FSBen og hovedkortet. Nei ikke 12, 16, 32...med mindre du har tenkt deg å photoshope, redigere filmer, se på 8k filmer og game sammtidig)

 

Lydkort: Creative titanium HD (ja den er bedre en fatal1ty pro(som jeg har) til gaming, selv om den ikke er direkte markedsført på den måten)

 

Tastatur: Steelseries 6Gv2 (mekanisk tastatur cherry mx blacks, rent, minimalistisk og veldig solid.)

 

Skjerm: 120Hz!!!! Her må du bare stole blindt på meg. 60vs120hz er, dessverre, den alt for often oversette flaskehalsen i folks gaming opplevelse. Gjør deg selv en tjeneste og prøv/kjøp en 120hz skjerm.

 

PS: Ikke glem musmatte som passer deg. Man er så fokusert på det interne, at man glemmer at de eksterne komponentene som er nærmest brukeren input/output messig, også, og ofte er, flaskehalsene.

 

Hvorfor ikke mer enn 1333MHz på minnet? Hovedkortene støtter over 2000.

 

Hvilket brikkesett er best for hovedkort med Socket 1155?

 

Det er både Z68, P67 og H67.

 

Hvis ett av de er bedre på klokking så velger jeg det :)

 

 

H67 kan du ikkje klokke med.

Du kan med de andre. Z68 er nyset og å foretrekke.

Bedre støtte For SB-e. Hust å kjøpe HK med PCIe 3.0

 

Hvilket av disse passer best til mitt oppsett? Du kan se hele oppsettet i første post

 

 

Jeg ville valgt http://www.prisjakt.no/product.php?p=991011 eller http://www.prisjakt.no/product.php?p=944675 eller http://www.prisjakt.no/product.php?p=927635.

Les litt reviews og se på design, og så kjøp det DU liker best.

 

Hva gjør disse bedre enn de andre billigere? Jeg klarer ikke skille dem

Lenke til kommentar

Jeg kan starte min post med å si at jeg akkurat var i samme båt som deg. Har bestilt en lignende PC som vil være her i morgen (utenom lydkortet som kommer når det er inne på lager igjen). Listen over delene jeg bestilte er:

 

CPU: Intel Core I7 2600K

GPU: EVGA SC Nvidia GTX 580 x 2

PSU: Corsair AX1200

SSD: Crucial M4 256GB

HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB x 2

Hovedkort: Asus Maximus IV Extreme-Z

Lydkort: Auzentech X-Fi Forte

Skjerm: nVIDIA 3D Vision & BenQ 23,6" XL2410T bundle

Kabinett: Corsair 800D (+ Corsair 800D/700D Front Panel USB 3.0 og Corsair 800D SATA3 6Gb/s Upgrade Kit)

RAM: Corsair Vengeance 1600MHz CL8 8GB (2 x 4GB)

Blu-ray: ASUS BW-12B1LT

CPU-kjøler: Corsair H100 Hydro Series

Vifter 120mm: 3 x Scythe Gentle Typhoon AP-15

Vifter 140mm: 3 x NoiseBlocker BlackSilent Pro PK3

Viftestyring: Scythe Kaze Master Pro

 

Jeg ser at noen sier at det er et must å ha PCIe 3.0 støtte på hovedkortet, og det trur jeg ikke Asus Maxiums IV Extreme-Z har, så da må du nesten finne et annet hovedkort. Angående RAM-diskusjonen må du nesten se hva du har tenkt å bruke PCen til. Hvis du vet at du ikke trenger 16GB så vil jeg anbefale deg å holde deg på 8GB (og da bare 4GB-brikker), dette kommer av at du ikke vil få mer ytelse av 16GB, og i flere tilfeller faktisk kan få redusert ytelse (høyere load-time). Jeg ville også ha tatt en titt på de viftene jeg har her, de skal være meget gode.

 

Jeg ser at du kjøper PCen hovedsakelig for spilling (tror det var det jeg leste). Jeg må derfor spørre hvilken sjanger det er snakk om? Hvis du spiller veldig lite FPS så er kanskje IPS-skjermer veien å gå, her har mange linket til Dell sine skjermer som er av god kvalitet. Jeg valgte selv å gå for en 120HZ skjerm siden jeg spiller mye FPS til vanlig. Her brukte jeg langt tid å finne den riktige for meg, og falt til slutt på BenQ XL2410T. Hvis jeg var deg ville jeg ventet noen få dager å sett om det kom reviews ut for BenQ XL2420T, som jeg ser har ETA 17.11.11 i noen norske nettbutikker. Hvis du skal ha flere skjermer så ville jeg kanskje gått opp til 3 stykk. For eksempel 3 x Asus VG236HE.

 

Et annet tips til deg er at du legger en del penger i komponenter som kan vare lenge (dvs at de kan være med deg videre når du oppgraderer). Dette er for eksempel kabinett, lydkort, skjerm, PSU o.l.

 

Til slutt så vil jeg bare si at jeg anbefaler deg å legge pengene i et greit lydkort når du først skal kjøpe en slik PC. I tillegg burde du få deg et greit headset/lydanlegg. Det var også mange som anbefalte meg å gå for vannkjøling, dette kan jo være noe du kan ha i tankene.

 

Mvh.

Espen Andreassen :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke mer enn 1333MHz på minnet? Hovedkortene støtter over 2000.

 

Fordi, Intel® Core™ i7-2600K Processor(8M Cache, 3.40 GHz) du valgte ikke trenger mer. Intel link, gå på memory spec.

 

Høyglans eller matt skjerm?

 

Høyglans har finere og mer vibrerende farger en matt skjerm. Men reflekterer mer lys, det gjør ikke matte monitorer. Så det kommer ant på forholdene hvor pcen din kommer til å være.

 

Helt enig med Espen over meg, anngående IPS vs 120hz :thumbup:

Endret av 12g
Lenke til kommentar

Jeg kan starte min post med å si at jeg akkurat var i samme båt som deg. Har bestilt en lignende PC som vil være her i morgen (utenom lydkortet som kommer når det er inne på lager igjen). Listen over delene jeg bestilte er:

 

CPU: Intel Core I7 2600K

GPU: EVGA SC Nvidia GTX 580 x 2

PSU: Corsair AX1200

SSD: Crucial M4 256GB

HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB x 2

Hovedkort: Asus Maximus IV Extreme-Z

Lydkort: Auzentech X-Fi Forte

Skjerm: nVIDIA 3D Vision & BenQ 23,6" XL2410T bundle

Kabinett: Corsair 800D (+ Corsair 800D/700D Front Panel USB 3.0 og Corsair 800D SATA3 6Gb/s Upgrade Kit)

RAM: Corsair Vengeance 1600MHz CL8 8GB (2 x 4GB)

Blu-ray: ASUS BW-12B1LT

CPU-kjøler: Corsair H100 Hydro Series

Vifter 120mm: 3 x Scythe Gentle Typhoon AP-15

Vifter 140mm: 3 x NoiseBlocker BlackSilent Pro PK3

Viftestyring: Scythe Kaze Master Pro

 

Jeg ser at noen sier at det er et must å ha PCIe 3.0 støtte på hovedkortet, og det trur jeg ikke Asus Maxiums IV Extreme-Z har, så da må du nesten finne et annet hovedkort. Angående RAM-diskusjonen må du nesten se hva du har tenkt å bruke PCen til. Hvis du vet at du ikke trenger 16GB så vil jeg anbefale deg å holde deg på 8GB (og da bare 4GB-brikker), dette kommer av at du ikke vil få mer ytelse av 16GB, og i flere tilfeller faktisk kan få redusert ytelse (høyere load-time). Jeg ville også ha tatt en titt på de viftene jeg har her, de skal være meget gode.

 

Jeg ser at du kjøper PCen hovedsakelig for spilling (tror det var det jeg leste). Jeg må derfor spørre hvilken sjanger det er snakk om? Hvis du spiller veldig lite FPS så er kanskje IPS-skjermer veien å gå, her har mange linket til Dell sine skjermer som er av god kvalitet. Jeg valgte selv å gå for en 120HZ skjerm siden jeg spiller mye FPS til vanlig. Her brukte jeg langt tid å finne den riktige for meg, og falt til slutt på BenQ XL2410T. Hvis jeg var deg ville jeg ventet noen få dager å sett om det kom reviews ut for BenQ XL2420T, som jeg ser har ETA 17.11.11 i noen norske nettbutikker. Hvis du skal ha flere skjermer så ville jeg kanskje gått opp til 3 stykk. For eksempel 3 x Asus VG236HE.

 

Et annet tips til deg er at du legger en del penger i komponenter som kan vare lenge (dvs at de kan være med deg videre når du oppgraderer). Dette er for eksempel kabinett, lydkort, skjerm, PSU o.l.

 

Til slutt så vil jeg bare si at jeg anbefaler deg å legge pengene i et greit lydkort når du først skal kjøpe en slik PC. I tillegg burde du få deg et greit headset/lydanlegg. Det var også mange som anbefalte meg å gå for vannkjøling, dette kan jo være noe du kan ha i tankene.

 

Mvh.

Espen Andreassen :thumbup:

 

 

Flott bidrag! :)

Jeg skal i hovedsak spille World of Warcraft

Lenke til kommentar

Flott bidrag! :)

Jeg skal i hovedsak spille World of Warcraft

 

Offtopic: PC-en min kosta 7k, er verdt 2k (Dårlig kjøp) og drar WoW på Ultra. Alle andre spill er forsåvidt håpløst.

 

Ontopic: Hvis du først skal kaste opptil 25k etter en PC så kan du iallefall spandere på deg vannkjøling.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638850

 

En god 120Hz skjerm fra BenQ er ikke ett dumt valg heller.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647490

Lenke til kommentar

Hei.

 

Slenger opp ei handleliste fra komplett.no her. Har ikke tatt med vanlig harddisk da det er usannsynlige priser for tiden. Klar deg heller med ssden en liten måneds tid og kjøp heller et par 1-2 tb disker da og raid dem.

 

For å summere:

* Nzxt Phantom kabinett. -fordi det er steinrått uten å blåse seg opp.

* et 1155 system med plenty usb3 porter og fulle 16x pci-express sloter (16x + 16x sli/crossfire). Asus. fordi det alltid går så knirkefritt.

* Corsair 850w strømforsyning. -fordi 850w er med sikkerhet massewvis nok til å drive dette systemet. Modulær - for pen kabelføring.

* i7-2600k (1155) - fordi den går lett over 4 ghz på luft. OG du klarer det HELT selv.

* 8 gb cl8 ram (2 stk 4gb - klar til evnt. oppgradering). -fordi det ikke lønner seg å hive tusenlapper på en prosent og to effekt.

* 2gb hd 6970. -fordi amd lager bedre kort til rimeligere pris, som er halvparten så varme og sluker 30% mindre strøm enn nvidia. Gigabyte - pga. liten overklokk, men mest av alt 3 stk gode vifter. Er greit å spille uten å føle at støvsugeren står på.

* Crucial 128 gb ssd. - pga den pågående testen her inne som viser at den den rett og slett ikke klarer å feile uansett hvor mange ganger du skriver og sletter på den.

* Hvite JBL høyttalere. - til hvitt kabinett.

* En litt god mus. - om du vil.

* 27 tommer LED skjerm. - til denne prisen. seff.

* Cooler master v8 cpu-kjøler. - fordi denne tar deg godt over 4 ghz med behagelige tempereturer.

 

Totalpris: 19074,-

 

Dette ville det forundre meg om du trengte oppgradere noe som helst på en god stund. Dette er vel strengt tatt pcn jeg ville bygd til meg selv om jeg ikke hadde penger å tenke på.

 

Lykke til!

 

Her er link: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1005779&su=CF7B5857-83B1-4130-AF5F-936D1638444A

Lenke til kommentar

Kjøpte spillpc for 30.000 for noen år siden. Den tapte seg 25.000 i pris i løpet av 2 år og ble solgt for 5000.

 

 

Greit å ta med i beregningen. :)

 

Oida, kjøpte gamer pc desember 09, 2 år senere er den fremdeles like mye verdt..vil jeg si, enkel og oppgradere oxo, i7-920, 5870, 320 ssd, 2 tb Hdd ++, men skal sies at framgangen fra da til nå har vært tregere enn det den var i ditt tilfelle?

 

Kan hende. :)

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1006016&su=A9ACFC37-E763-4BD7-A3E0-11A49FA70EC2

 

Havnet på litt over 25k, men her får du heftige saker! Jeg har samme kabinettet og strømforsyningen selv og pcen bråker minimalt (mindre enn kjøleskapet). Det eneste som kommer til å bråke er 2tb hdd'en du har ;)

 

Hvis skjermene ikke faller i smak får du en HP 30" med 2560x1600 til samma prisen, eller 2x phillips 27" 2560x1440 til 2 laken ekstra.. Ellers kan du jo seff følge mainstream og få 2x24" 1920x1080 til rundt 3000, spørs helt hvor viktig bildekvalitet er for deg :)

 

Obligatorisk skjermoppsett om du kjøper det jeg linket:

http://imageshack.us/photo/my-images/828/nypcdood.jpg/

 

Da SKAL vi ha bilder her :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...