Gå til innhold

[Ny telefon] Huawei U8800 var bomkjøp, trenger noe annet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg trenger sårt litt god hjelp til å finne meg en ny telefon, og en smart en som sådan. Jeg har enda min gode gamle Nokia som har vært trofast medløper i over 5 år, men nå kan jeg ikke høre hva andre sier, kalenderen gir meg påminnelser til alle døgnets tider osv...

 

Jeg prøvde meg først på en "Huawei U8800", men den var det bare trøbbel med, ville ikke på Wifi og jeg styrte og la inn ny software gang på gang. Til slutt ble den sendt til rep og da nesten ikke virket så gav jeg opp den. Så har jeg nå kjøpt meg en Sony Xperia Mini som jeg likte utseende på, men ut fra esken virket ikke berøringsfølsomheten på skjermen så jeg får ikke låst den opp og den vil ikke ta SIM-kortet mitt så også den må gå i retur.

 

Er alle android telefoner bare elendighet og halvferdige produkter man må legge inn ny software på og kave med hele tiden for å få brukt dem, eller finnes det gode smarttelefoner til en overkommelig penge?

 

Jeg ønsker ikke veldig stor skjerm og størrelse og trenger ikke den voldsomme gaming opplevelsen, men skal ringe, sende SMS og sjekke litt ting og tang på nettet. God batteritid er et pluss!

 

Takk for hjelpa på forhånd.

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting er vel at om du kjøpte forrige generasjon Xperia X10 Mini kan det være at den hadde android versjon 1.6.

Den kan i såfall oppgraderes til 2.1 (eclair) gjennom programmet PC Companion (mye er fikset fra 1.6 -> 2.1 - selv om ecair også er "gammel")

 

 

.. Men denne har du jo returnert. Var sikkert operatørlåst .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

En annen ting er vel at om du kjøpte forrige generasjon Xperia X10 Mini kan det være at den hadde android versjon 1.6.

Den kan i såfall oppgraderes til 2.1 (eclair) gjennom programmet PC Companion (mye er fikset fra 1.6 -> 2.1 - selv om ecair også er "gammel")

 

 

.. Men denne har du jo returnert. Var sikkert operatørlåst .

 

Kona har Wildfire S, men jeg den har jo ikke så god batteritid da, føler hun lader hver dag.

 

Det var den nyeste Xperia Mini jeg hadde og den ligger klar til avsendelse. Pakket den opp igjen og den virket ikke nå heller. Man får startet den og kommer inn på "lås opp"-skjermen men den saken man skal slide over for å åpne er farget grå og ingenting reagerer på berøring. Den er kjøpt fra Netonnet uten binding så jeg tviler på det er problemet. SIM kortet jeg bruker fungerer helt supert i min gamle telefon og er ikke mer enn ca 1 år gammelt. Når jeg starter Xperia Minien står det en gul trekant i toppen til venstre med utropstegn i og når jeg har SIM-kortet i står det at simkortet er låst, men jeg blir ikke spurt om PIN-kode.

Lenke til kommentar

Hva er god batterilevetid i dag? Før husker eg at eg kunne gå i ei uke uten å lade(Ericsson T39m), eller nesten ei uke(Nokia 6110). Klarte vel fire-fem dager på SE T68i, men deretter var det downhill. Mitt fokus når eg kjøper ny telefon er batterilevetid, størrelse, batterilevetid og Android versjon. Forrige telefon, SE X10 Mini hadde god batterilevetid i starten(ca 4 dager) men gikk fort ned til 2. Når eg nå byttet til Wildfire S kan eg med litt flaks klare fire hele dager, men det normale er tre. For sikkerhetsskyld lader eg den hver andre dag. Det anser eg for å være grei batterilevetid.

 

Og i mens ser eg på kollegaer, og ler, når de støtt har med seg iPhone laderen sin. De fleste der MÅ lade den hver natt, mens han ene(med iPhone 4 og iOS 4S), må lade hver halve dag. Det kaller eg elendig batterilevetid.

Lenke til kommentar

En annen ting er vel at om du kjøpte forrige generasjon Xperia X10 Mini kan det være at den hadde android versjon 1.6.

Den kan i såfall oppgraderes til 2.1 (eclair) gjennom programmet PC Companion (mye er fikset fra 1.6 -> 2.1 - selv om ecair også er "gammel")

 

 

.. Men denne har du jo returnert. Var sikkert operatørlåst .

 

Kona har Wildfire S, men jeg den har jo ikke så god batteritid da, føler hun lader hver dag.

 

Det var den nyeste Xperia Mini jeg hadde og den ligger klar til avsendelse. Pakket den opp igjen og den virket ikke nå heller. Man får startet den og kommer inn på "lås opp"-skjermen men den saken man skal slide over for å åpne er farget grå og ingenting reagerer på berøring. Den er kjøpt fra Netonnet uten binding så jeg tviler på det er problemet. SIM kortet jeg bruker fungerer helt supert i min gamle telefon og er ikke mer enn ca 1 år gammelt. Når jeg starter Xperia Minien står det en gul trekant i toppen til venstre med utropstegn i og når jeg har SIM-kortet i står det at simkortet er låst, men jeg blir ikke spurt om PIN-kode.

 

Tydligvis noe med SIM.

Du kan jo prøve på det som står forklart her først:

http://www.sonyericsson.com/cws/support/mobilephones/troubleshooting/subject/simts/xperiax10mini?cc=is&lc=is

Lenke til kommentar

En annen ting er vel at om du kjøpte forrige generasjon Xperia X10 Mini kan det være at den hadde android versjon 1.6.

Den kan i såfall oppgraderes til 2.1 (eclair) gjennom programmet PC Companion (mye er fikset fra 1.6 -> 2.1 - selv om ecair også er "gammel")

 

 

.. Men denne har du jo returnert. Var sikkert operatørlåst .

 

Kona har Wildfire S, men jeg den har jo ikke så god batteritid da, føler hun lader hver dag.

 

Det var den nyeste Xperia Mini jeg hadde og den ligger klar til avsendelse. Pakket den opp igjen og den virket ikke nå heller. Man får startet den og kommer inn på "lås opp"-skjermen men den saken man skal slide over for å åpne er farget grå og ingenting reagerer på berøring. Den er kjøpt fra Netonnet uten binding så jeg tviler på det er problemet. SIM kortet jeg bruker fungerer helt supert i min gamle telefon og er ikke mer enn ca 1 år gammelt. Når jeg starter Xperia Minien står det en gul trekant i toppen til venstre med utropstegn i og når jeg har SIM-kortet i står det at simkortet er låst, men jeg blir ikke spurt om PIN-kode.

 

Tydligvis noe med SIM.

Du kan jo prøve på det som står forklart her først:

http://www.sonyericsson.com/cws/support/mobilephones/troubleshooting/subject/simts/xperiax10mini?cc=is&lc=is

 

Jeg er nokså "oppegående" med mobiler og slikt og SIM-kortet fungerer ypperlig i andre telefoner.

 

Det er ikke en X10, men den nyeste versjonen. Hvis jeg starter telefonen uten SIM-kort vil den heller ikke reagere når jeg prøver å "slide" den opp.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med min HTC Desire HD - Nokia og Windows skal jeg ikke uttale meg om. Når det gjelder feil på Android mobiler så trenger man ikke gå så veldig langt tilbake i tid når Nokia dominerte markedet fullstendig og hvor mye feil det rælet de produserte hadde til tider...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...