Gå til innhold

Dilemma: studiotrening, bag, klær og håndkle!


Anbefalte innlegg

Okei. Så jeg har bestemt meg for å trene daglig på treningsstudio (veksle mellom styrke og intervaller). Da må jeg pakke en bag yeah, med treningsklær, joggesko, shampoo+deo, kanskje hårvoks, og håndkle. Første dagen, hvor klærne er rene og pene, bør dette være en god plan.

 

MEN HVA MED DAG 2?

 

Dag 2 skal jeg nok en gang dra på studio, skal nok en gang pakke en bag med treningsklær, joggesko, shampoo+deo, kanskje hårvoks, og håndkle. Men nå er ikke klærne lenger rene og pene! De er svette og ekle etter gårsdagens trening! Så jeg kan jo ikke da pakke dem sammen med et håndkle, det er vel ikke særlig hygienisk??

 

Til dere som trener jevnlig på studio: Hvordan løser dere dette forferdelig problematiske dilemmaet? Det føles som om det er en eller annen åpenbar løsning her jeg ikke ser......... (Kanskje poser er løsningen, men det er vel teit?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva da med å vaske det når du har kommet hjem, alternativt flere sett med klær?

 

Så vaske klær 5 ganger i uken (jeg trener ikke lørdag/søndag), eller 5 sett med treningsklær, sånn ca? Aiaiai. Nei, her blir det håndkle i pose gitt.

 

 

Så det er DU som stinker sånn på treningssenteret altså..

Lenke til kommentar

Dette er da ikke et unikt problem, men noe som ALLE får på et eller annet tidspunkt, både mtp treningsklær og alle andre klær. Typisk når man flytter ut og må vaske selv.

 

For eks, hva gjør du med undertøyet du har på deg etter dagen? Svar: det byttes med rent tøy og det skitne vaskes.

 

Samme fremgangsmåte gjøres på treningstøy. Med andre ord, enten så vasker du treningstøyet du har mellom hver gang det er skittent(for deg blir det da daglig), eller så har du flere treningsett slik at du bare trenger å vaske når du har 1-2 sett igjen.

 

Klær som både brukes og vaskes ofte slites også fortere. Med andre ord om du velger å kun ha ei bukse og ei tskjorte til trening, eller kjøper 5 bukser og 5 tskjorter, så blir totalprisen den samme.

Lenke til kommentar

Enig der. Treningsklær fra H&M/Sparkjøp osv er ikke akkurat for aktivt bruk alltid med mye vask. Man trenger ikke å betale dyrt for teknisk tøy som ser bra ut, men trening i nuppete, utvaskede og formløse klær er heller ikke så veldig gøy.

 

Det normale er å begynne med et sett gode treningsklær. Så supplerer man med ei ny bukse. Og en ny genser. Osv. I løpet av et halvt år sitter du fort med 3-6 bukser og tilsvarende tskjorter, og slipper å vaske det hver dag.

Lenke til kommentar

Enig der. Treningsklær fra H&M/Sparkjøp osv er ikke akkurat for aktivt bruk alltid med mye vask. Man trenger ikke å betale dyrt for teknisk tøy som ser bra ut, men trening i nuppete, utvaskede og formløse klær er heller ikke så veldig gøy.

 

Det normale er å begynne med et sett gode treningsklær. Så supplerer man med ei ny bukse. Og en ny genser. Osv. I løpet av et halvt år sitter du fort med 3-6 bukser og tilsvarende tskjorter, og slipper å vaske det hver dag.

Har du eksempler på bra treningsklær da?

 

Jeg for min del kan gjerne bruke samme bukse mer enn en gang, men undertøy og det jeg har på overkroppen går rett til vask! Det går også an å ta med pose for å putte skitne ting i.

Lenke til kommentar

I skapet hjemme har jeg vel en 4 joggebukser,og 2-3 shortser,det holder fint til en treningsuke det.

 

Når det gjelder hygiene og treningsenter så er det dessverre mange som slurver med renhold.

 

For en 500 kroner(en shorts koster jo under 100kr på tilbud,eller hvis merket ikke er dyrt) får du jo fort flere joggebukser,man trenger ikke det beste og dyreste for å trene(nysminkede damer på treningssenter som drar hjem ved første svettedråpe er bare rart,og ja har sett det).

*Alltid noen som har "tilbud"

 

Peis på med treningen,og varier aktivitet og øvelser.

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

Legger våte klær i en plastpose som blir kastet i skittentøyet når jeg kommer hjem, sko blir tatt ut og et nytt sett legges i baggen. De siste ukene har jeg fått håndkle der jeg trener, veldig greit i og med at jeg ikke har så mange sett med håndklær.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...