Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] [hjelp fort svar!] Graviditet


Anbefalte innlegg

Okey, så jeg og min kjære(ste) hadde sex nå nylig (i går for å være presis) vi er begge ikke særlig klar for å få noe barn men ble veldig redde når vi fant ut dette :p hun er i sinn andre uke på pillen og glemte en dag, bare lurer på om det er mulig eller om vi burde forbedrede oss på det verste ? hjelp! svar fort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal være ærlig, jeg mister litt fokus nå! akkurat nå føler jeg at hele fremtiden min er på vei ned i grusen! vi har bestemt oss for abort hvis det skulle vise seg at hun faktisk er gravid.

Sjekket nettopp med henne, hun sa hun var på 8 microgynon som vistnok er en kombinasjonspille.

hun tok også pillen hun hadde glemt pluss den som skulle bli tatt i dag med en gang hun på at hun hadde glemt det ;)

Endret av Vinjar2
Lenke til kommentar

Bare ta det helt med ro, det er ingen krise ennå, og vil neppe bli det heller. Likevel er det viktig at dere tar de forhåndsreglene dere kan så raskt som mulig, det vil si helst i morgen tidlig.

 

1: Les pakningsvedlegget (dvs. "bruksanvisningen") til p-pillene hennes, og se hva som står der angående å glemme å ta pillen en dag.

 

2: Dersom det står at å glemme én dag gir økt risiko for graviditet, så ta med pakningsvedlegget til p-pillene til apoteket i morgen tidlig, forklar situasjonen med de relevante tidspunktene, og de vil hjelpe dere videre. Antageligvis holder det med en angrepille.

 

Det som er viktig er at dere prøver så godt dere kan å huske noenlunde nøyaktige tidspunkter involvert (på timen helst).

Det vil si:

- Når på dagen pleier hun å ta pillen?

- Når tok hun den siste pillen før den hun glemte?

- Når tok hun den hun glemte?

- Når tok hun den neste etter det igjen?

- Når hadde dere sex?

Skriv ned disse tidspunktene, og ta dem med til apoteket.

 

Igjen, bare ta det med ro, hold hodet kaldt og sørg for å få informasjonen dere trenger så fort som mulig. Dette ordner seg nok. Husk også at de har taushetsplikt på apoteket, så dere kan trygt fortelle dem det de trenger å vite. Lykke til!

 

EDIT: Dere kan også ringe til apoteket dersom det er upraktisk å dra dit, det burde gå like greit.

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

Bare ta det helt med ro, det er ingen krise ennå, og vil neppe bli det heller. Likevel er det viktig at dere tar de forhåndsreglene dere kan så raskt som mulig, det vil si helst i morgen tidlig.

 

1: Les pakningsvedlegget (dvs. "bruksanvisningen") til p-pillene hennes, og se hva som står der angående å glemme å ta pillen en dag.

 

2: Dersom det står at å glemme én dag gir økt risiko for graviditet, så ta med pakningsvedlegget til p-pillene til apoteket i morgen tidlig, forklar situasjonen med de relevante tidspunktene, og de vil hjelpe dere videre. Antageligvis holder det med en angrepille.

 

Det som er viktig er at dere prøver så godt dere kan å huske noenlunde nøyaktige tidspunkter involvert (på timen helst).

Det vil si:

- Når på dagen pleier hun å ta pillen?

- Når tok hun den siste pillen før den hun glemte?

- Når tok hun den hun glemte?

- Når tok hun den neste etter det igjen?

- Når hadde dere sex?

Skriv ned disse tidspunktene, og ta dem med til apoteket.

 

Igjen, bare ta det med ro, hold hodet kaldt og sørg for å få informasjonen dere trenger så fort som mulig. Dette ordner seg nok. Husk også at de har taushetsplikt på apoteket, så dere kan trygt fortelle dem det de trenger å vite. Lykke til!

 

EDIT: Dere kan også ringe til apoteket dersom det er upraktisk å dra dit, det burde gå like greit.

- hun pleier å ta pillen på kvelden før hun legger seg, omtrent i 23.00 tiden

- den tok hun dagen før vi hadde seg

- hun tok pillen hun glemte 24 timer seinere omtrent +/-

- Hun tok den neste med engang også, tok begge to samtidig omtrent

- vi hadde seg på tirsdag (den første) i et sted mellom 7 og 8 ;-)

 

Selv freaker jeg ut fordi jeg ikke har peiling på hvordan dette fungerer men hun var helt ifra seg og viste ikke hva hun skulle gjøre, hun har aldri glemt pillen sin før :p

Endret av Vinjar2
Lenke til kommentar

Du trengte egentlig ikke å fortelle meg (oss) om tidspunktene, men greit nok. Det som er viktig nå, dersom dere har fått ordnet opp i saken, er at du støtter opp om kjæresten din. Hun har sikkert ganske dårlig samvittighet for at hun glemte å ta pillen, og føler seg kanskje til og med litt dum. Din oppgave er å passe på at det som skjedde ikke blir liggende som et stort negativt minne hos henne. Det er tross alt litt urettferdig at hele ansvarsbyrden for at hun ikke skal bli gravid skal ligge hos henne, når dere begge er med på akten. Så: Fortell henne at du er glad i henne og at hun ikke på noen måte har gjort noe dumt, dette er slikt som skjer og kunne skjedd den beste etc. Pass på å få snakket ut om det hele! Det føles kanskje pinlig, og det er sikkert fristende å bare legge det hele bak seg nå. Men min erfaring er at det er nettopp disse situasjonene, hvor man har sagt og gjort ting mens man har vært stresset og frustrert, som er de viktigste å få snakket ut om. Iallefall dersom man er seriøs med tanke på forholdet.

 

Nå kjenner jeg jo ikke situasjonen inngående, så dette er altså bare min uopplyste mening.

 

Igjen, lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...