Gå til innhold

anbefaler å ikke kjøpe android-telefoner


eik

Anbefalte innlegg

http://www.dagensit.no/article2256527.ece

 

Artikkelen sier vel det meste.

Gartner er jo en passelig seriøs gjeng, men dette synes jeg var i overkant drøy uttalelse.

 

Finner ingenting spesielt på nett om sånn i farten, så virker ikke som det et en rapport eller noe, men bare noe denne karen har sagt på denne trend-messen. Jeg kunne allikevel tenkt å høre litt mer detaljerte argumenter enn det som blir gjengitt i denne artikkelen...

Endret av eik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leif-Olof Wallin i Gartner er "kjent" for å ha noen brølere. Se hvor mye analytikeren bommer. Det er nesten horribelt. Han mener iOS ikke vil vokse frem mot 2014, og at Android bare vil ha 30% markedsandel, samt bare 10% fall hos symbian. Han sier og i gårsdagens artikkel at android ligger langt etter konkurrentene mtp. på funksjonalitet. Er det mulig å bomme mer?
Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Sier en på 60 år ja. Tror ikke android var rettet spesielt mot børs og finansfolk over 50.

 

Spør en på 12 år som er den viktigste kunden for produsntene. De fremtidige forbrukerne som vil

kjøpe 2-3 telefoner hvert år er viktigere enn en gammel mann som mener han ikke vil kjøpe en mobil igjen.

 

Jeg tror ikke du bør legge for stor vekt på alderen. 12åringer er definitivet ikke de viktigste kundene nei. Dine betraktninger der beviser vel at man definitivt kan høre på enkelte 60åringer fremfor fjortiser uten peil. Nettopp business er nok et segment de fleste produsenter svært svært gjerne vil ha.

Når vi snakker om de kraftigste smarttelefonene, altså de det er noe å tjene på, så er det et relativt pengesterkt publikum som gjelder. Det ekskluderer 12åringene men inkluderer business.

 

Det sagt betyr det ikke at denne 60åringen har rett i alt han sier.

Fordi Android er et OS som mange produsenter benytter er en del av ansvaret for oppdateringer flyttet ut til de enkelte HW-produsentene. Det er disse som med sine kompliserte overbygg gir trege oppdateringer. Det blir også feil når Gartner regner Android 2.2 og 2.3 som gamle og utdaterte. Det betyr at vi måtte kunne stemple iOS5 som udatert ca ved nyttår. At utviklingen går raskt og at det kommer stadig nye releaser er ikke det samme som at de gamle er ubruklige.

Nå er vel ikke sikkerhetskritikken mot android ny men de tillegger den vel stor vekt da det såvidt meg bekjennt er et mikroskopisk problem i det virkelige liv. At de som tar betalt for slik sikkerhet synes det står forferdelig dårlig til får heller være.

Lenke til kommentar

Leif-Olof Wallin i Gartner er "kjent" for å ha noen brølere. Se hvor mye analytikeren bommer. Det er nesten horribelt. Han mener iOS ikke vil vokse frem mot 2014, og at Android bare vil ha 30% markedsandel, samt bare 10% fall hos symbian. Han sier og i gårsdagens artikkel at android ligger langt etter konkurrentene mtp. på funksjonalitet. Er det mulig å bomme mer?

He he. Sjekk også leserkommentarer under artikkelen om hva de samme mente i 2008. Mrsmt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier en på 60 år ja. Tror ikke android var rettet spesielt mot børs og finansfolk over 50.

 

Spør en på 12 år som er den viktigste kunden for produsntene. De fremtidige forbrukerne som vil

kjøpe 2-3 telefoner hvert år er viktigere enn en gammel mann som mener han ikke vil kjøpe en mobil igjen.

 

Jeg tror ikke du bør legge for stor vekt på alderen. 12åringer er definitivet ikke de viktigste kundene nei. Dine betraktninger der beviser vel at man definitivt kan høre på enkelte 60åringer fremfor fjortiser uten peil. Nettopp business er nok et segment de fleste produsenter svært svært gjerne vil ha.

Når vi snakker om de kraftigste smarttelefonene, altså de det er noe å tjene på, så er det et relativt pengesterkt publikum som gjelder. Det ekskluderer 12åringene men inkluderer business.

 

Det sagt betyr det ikke at denne 60åringen har rett i alt han sier.

Fordi Android er et OS som mange produsenter benytter er en del av ansvaret for oppdateringer flyttet ut til de enkelte HW-produsentene. Det er disse som med sine kompliserte overbygg gir trege oppdateringer. Det blir også feil når Gartner regner Android 2.2 og 2.3 som gamle og utdaterte. Det betyr at vi måtte kunne stemple iOS5 som udatert ca ved nyttår. At utviklingen går raskt og at det kommer stadig nye releaser er ikke det samme som at de gamle er ubruklige.

Nå er vel ikke sikkerhetskritikken mot android ny men de tillegger den vel stor vekt da det såvidt meg bekjennt er et mikroskopisk problem i det virkelige liv. At de som tar betalt for slik sikkerhet synes det står forferdelig dårlig til får heller være.

 

De som du kaller fjortiser (er på samme bølgelengde der) er de som det sværre vil være kundene om få år. Slik har det alltid vært. Unger maser på foreldre og de får.

I de fleste større firmaer i dag sitter det yngre oppdaterte folk. De forholder seg ofte til erfaringer og favorittmerker de kjenner fra oppveksten og skolegangen, derfor er det viktig/lurt å påvirke de yngre.

Hvor mange 60+ vet hva android er ?? Ut i fra hva Leif-Olof sier så er han utgått på dato.

 

At Apple har lagt seg på en mer seriøs buisnisslinje enn flere androidmodeller er deres strategi og deres valg av kundegruppe. Android er mer rettet mot yngre og underholdning.

At Leif-Olof ikke spiller Angry birds o.l. eller vet hva Fatboot og ghostcam er ikke et argument for å ikke selge disse telefonene.

Lenke til kommentar

Litt merkelig også at han kritiserer at 4.0 ikke kommer til de gamle telefonene, når det nettopp er beregnet til de nye uten knapper?

Poenget er vel som de gamle telefonene får oppgraderinger som vedrører sikkerhet etc. Nå skjønner jeg lite av versjonsnummerne på Android, så det skal jeg ikke formene noe om.

 

He he. Sjekk også leserkommentarer under artikkelen om hva de samme mente i 2008. Mrsmt.

Ingen vet hva morgendagen bringer, aller minst analytikere. De har betalt for å gjette. Informerte gjetninger, men likefullt.

 

Hehe det er vel sånne som han som gir ord som dust,tufs og tosk et godt bruksområde..

Nja, det er sånne som han som gir "min mening innbringer meg en million eller to i året, din mening er gratis på internett" sannhet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nja, det er sånne som han som gir "min mening innbringer meg en million eller to i året, din mening er gratis på internett" sannhet.

Dog er det ganske trist at et selskap med så dårlig rykte og lite treffsikkerhet som Gartner gjør det bra. Personlig ville jeg tatt en titt ut av vinduet, bare for å være på den sikre siden, dersom Gartner gikk ut og sa at solen er rund.

Lenke til kommentar

Joa, jeg er enig i det. Poenget mitt er at fyren neppe er dustete. Han er bare ikke mer synsk enn andre. Og å kommer med kontroversielle utspill og spådommer er vel en måte å få oppmerksomhet på. Ingen betaler deg for selvfølgeligheter. Når treffraten blir såpass dårlig kan man vel argumentere for at det er Gartners kunder som er dustene. Det er de som betaler dem millionene...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...