Gå til innhold

Secret Santa 2011 - Gi en julegave til en forumbruker!


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da slenger jeg meg med på dette for første gang. Skal prøve å komme med ei ønskeliste etter hvert, men må tenke litt først :p

 

Ønskes:

- Bøker(sjekk gjerne ut favorittliste her for eksempler på min boksmak. Ikke biografier eller doku-bøker)

- Småutstyr til rytter(ridestrømper, ridehansker osv)

- Godis(ikke lakris)

- Gjerne noe kreativt eller hjemmelaget

 

Ønskes ikke:

- Ting som ikke er "familietrygge"(feirer sammen med foreldre og småsøsken)

Endret av KristineS
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

hmm, må si meg litt skuffet her. kom fordi en kompis klarte å overbevise meg.

 

Jaja, får vel bare være aktiv, og håpe på at det blir Secret Santa i neste år da :)

 

Stakkars. :(

 

Fin velkomst til nye medlemmer, dere.

Lenke til kommentar

Må si meg ganskje enig med Gypsy. Tenk på de (inkl. meg) som nettopp har kommet over forumet, ser "Secret Santa" tråden og tenker at man vil være litt hyggelike mot totalt fremmede folk, men kan ikke fordi man har for få innlegg. Man kan jo ikke akkurat spamme ned forumet for å få nok innlegg heller da..

 

Men nok om det (for nå :p)..

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ønskeliste:

- CD'er (helst pop, RnB, o.l. - Rihanna (ikke Rated R), Paramore, Kaizers, Jarle Bernhoft, Adele, Queen. Noe sånt :D)

- DVD'er (liker godt fantasy, actionn, thriller og komedier :))

- Spill til PS3/DS/Wii (liker godt Zelda, Pokémon, Super Mario aktige ting ;))

- Data tilbehør (mus, høytalere og sånn)

- Andre nyttige tingester en 16 årig jente kan ha x) (ikke sminke :p)

---------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Må si meg ganskje enig med Gypsy. Tenk på de (inkl. meg) som nettopp har kommet over forumet, ser "Secret Santa" tråden og tenker at man vil være litt hyggelike mot totalt fremmede folk, men kan ikke fordi man har for få innlegg. Man kan jo ikke akkurat spamme ned forumet for å få nok innlegg heller da..

 

Men nok om det (for nå :p)..

Det må jo sies å være ok med en slik ordning, så unngår man tull med at folk bare blir med for å få en billig gave selv uten å gi (det finnes faktisk slike idioter i verden...)

 

Skulle ønske jeg kunne være med dog, men med eksamener frem til 15.desember, så tørr jeg ikke i frykt for mangel på tid :p

Lenke til kommentar

jeg innser hva du går igjennom, broder...jeg driver med det samme selv om dagen. Vinansvar for julegilde med godt vante herrer, julaftenmiddag og nyttårsaften med svigers vingledene bærer med seg tunge laster..

 

som første valg ville jeg vel gått for øl. da er det bare å slå seg løs på polet. foreslår en miks av nøgne ø og noe import. lurt å ha noe friskt og litt bittert øl. Hvis du vil ha vin, så er det vel lurt å gå for noe leskende med god syre og frukt, men allikevel ikke uten god kraft og tanniner. Her er det vel best å spørre seg frem på polet. Ellers synes jeg følgende utspill fra Vinforum ved Per Mæleng høres interessant ut:

 

Vin til alle ribbetypene var Riesling Geisberg 1999 fra Schloß Gobelsburg i Kamptal #33508, kr. 157. En del lesere vil kanskje stusse over valget av hvitvin og riesling til ribbe, men det kan være en sjelden god kombinasjon. Det er på ingen måte tilfeldig at det drikkes mye riesling til svin i både Alsace og Østerrike. Ribbe er fet og kraftig mat, og fordrer en syrlig, frisk og samtidig rik vinstil for å sikre god balanse. Generelt sett synes jeg bedre om østerriksk riesling, som gjerne er større, rikere og mer åpenbart spicy enn riesling fra Alsace.

 

En annen ting jeg ofte tenker på når jeg skal imponere eller rettere sagt - gi en ny og stor vinopplevelse til noen, er at jeg, på grunn av min interesse har et helt annet referansegrunnlag for å vurdere vinen i sin rette kontekst. Dessuten er det ofte mye annet i sosiale sammenhenger som med rette, selvfølgelig stjeler oppmerksomheten fra vinen og ditt vinvalg. Ofte kan man ha valgt en stor vin, som er krevende, enten fordi den er så insisterende på oppmerksomhet, eller fordi den er så elegant og tilbakelent at den ikke får det. Da kan det fort bli slik at dine gjester blir snytt for den vinopplevelsen du hadde lovet, og du sitter med vin til en formue som ingen setter pris på.

 

I den sammenheng har jeg hatt en del suksess med å gå for annerledes

Lenke til kommentar

Da er PM sendt og jeg er påmeldt for andre gang. Forrige gang jeg var med var vel for 2-3 år siden tror jeg.

 

Prøvde meg på en kjapp ønskeliste jeg og!

 

Ønskeliste:

Blu-ray filmer (gjerne nyere filmer, er altetende, men har sett mye), liker litt sære filmer som pans labyrinth, requiem for a dream, leon, the big lebowski osv.

Musikk (Sjekk ut last.fm/user/torg3r for å se musikksmaken min). Liker å finne nye band/artister å høre på!

Nerdete gadgets

Morsomheter fra kondomeriet og lignende butikker

Spill (PC og PS3)

T-skjorter (L)

Sokker

Alkohol

 

Please don't:

Sjokolade

Godteri

Endret av Torg3r
Lenke til kommentar

 

jeg innser hva du går igjennom, broder...jeg driver med det samme selv om dagen. Vinansvar for julegilde med godt vante herrer, julaftenmiddag og nyttårsaften med svigers vingledene bærer med seg tunge laster..

 

som første valg ville jeg vel gått for øl. da er det bare å slå seg løs på polet. foreslår en miks av nøgne ø og noe import. lurt å ha noe friskt og litt bittert øl. Hvis du vil ha vin, så er det vel lurt å gå for noe leskende med god syre og frukt, men allikevel ikke uten god kraft og tanniner. Her er det vel best å spørre seg frem på polet. Ellers synes jeg følgende utspill fra Vinforum ved Per Mæleng høres interessant ut:

 

Vin til alle ribbetypene var Riesling Geisberg 1999 fra Schloß Gobelsburg i Kamptal #33508, kr. 157. En del lesere vil kanskje stusse over valget av hvitvin og riesling til ribbe, men det kan være en sjelden god kombinasjon. Det er på ingen måte tilfeldig at det drikkes mye riesling til svin i både Alsace og Østerrike. Ribbe er fet og kraftig mat, og fordrer en syrlig, frisk og samtidig rik vinstil for å sikre god balanse. Generelt sett synes jeg bedre om østerriksk riesling, som gjerne er større, rikere og mer åpenbart spicy enn riesling fra Alsace.

 

En annen ting jeg ofte tenker på når jeg skal imponere eller rettere sagt - gi en ny og stor vinopplevelse til noen, er at jeg, på grunn av min interesse har et helt annet referansegrunnlag for å vurdere vinen i sin rette kontekst. Dessuten er det ofte mye annet i sosiale sammenhenger som med rette, selvfølgelig stjeler oppmerksomheten fra vinen og ditt vinvalg. Ofte kan man ha valgt en stor vin, som er krevende, enten fordi den er så insisterende på oppmerksomhet, eller fordi den er så elegant og tilbakelent at den ikke får det. Da kan det fort bli slik at dine gjester blir snytt for den vinopplevelsen du hadde lovet, og du sitter med vin til en formue som ingen setter pris på.

 

I den sammenheng har jeg hatt en del suksess med å gå for annerledes

 

Dude. Jeg vet ikke hva du prater om, men jeg lo. Høyt.

 

Ellers har innboksen min blitt nedspammet siden sist jeg var innom. Flott at den globale annonseringen har hjulpet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...