Gå til innhold

Oppgradere ram Mac mini type 2.1


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har en Mac mini versjon 2.1 som trenger mer ram. Noen som har erfaring med minnebrikker som fungerer med denne maskinen?

Noen som vet hvor mye minne denne maskinen klarer? Tenkte å oppgradere til ihvertfall 4GB.

 

Legg gjerne inn link til siden som fører dem.

 

Specs eller på maskinen om det har noe betydning:

 

Intel Core 2 Duo 2Ghz

2 * 512MB ram

120GB HDD

 

mvh

Jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser på support sidene til Apple at maskinen bare skal klare 2GB, men mener å ha hørt at det skal gå fint med 4GB? Noen som bekrefte dette? Og som evt vet hvilke brikker jeg trenger :)

 

Ser på support sidene til Apple at maskinen bare skal klare 2GB, men mener å ha hørt at det skal gå fint med 4GB? Noen som bekrefte dette? Og som evt vet hvilke brikker jeg trenger :)

Lenke til kommentar

Ser at denne Mini-en har support for 2 GB fra Apple og 3 GB uoffisielt. Men 3 GB-grensen tror jeg bare gjelder for det operativsystemet maskinen kom med. Hvis du har oppgradert til senere versjoner av OS X, mener jeg du får 4 GB RAM utav maskinen.

 

Gjorde omtrent det samme selv for en tid tilbake. Dette var på en Macbook (sort) fra 2007 og ser ut til å ha omtrent samme spesifikasjoner. Fikk fint 4 GB RAM på den også. Med OS X Lion.

 

Minnetypen du skal bruke er: 2 - 200-pin PC2-5300 (667MHz) DDR2 SO-DIMM

 

Dette kan du f.eks. kjøpe billig på Komplett.no eller lignende steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...