Gå til innhold

Jeans - hvilket av disse merkene?


oxox

Anbefalte innlegg

Hvilken jeans merke har dere best erfaring med av Tiger of Sweden og Nudie Jeans?

-Gutt 17

-slim jeans

-lyse

 

 

Edit: Hvilken butikker i Norge har best utvalg av ToS slim jeans og Nudie Slim jeans?

\Hvilken type slim hva hvert merke er det mest populære/feteste/fresheste?

Endret av oxox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg sliter med liten skrift greier jeg helt fint å zoome inn, så du kan med fordel minske størrelsen på teksten.

Av de to merkene hadde jeg valgt Nudie (ToS har en tendens til å være overpriset), men du har jo andre alternativer som Acne, A.P.C, Erwin osv. som også leverer kvalitetsjeans.

Vil for øvrig anbefale deg å heller gå for mørke jeans (raw denim f.eks.) fremfor lyse jeans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg sliter med liten skrift greier jeg helt fint å zoome inn, så du kan med fordel minske størrelsen på teksten.

Av de to merkene hadde jeg valgt Nudie (ToS har en tendens til å være overpriset), men du har jo andre alternativer som Acne, A.P.C, Erwin osv. som også leverer kvalitetsjeans.

Vil for øvrig anbefale deg å heller gå for mørke jeans (raw denim f.eks.) fremfor lyse jeans.

Prøver å finne en ny mørk rådenim bukse, nudie jeansen jeg har er så j tight (tror det er thin finn), fant ingen mørk rådenim bukse når jeg var innom Acne. Noen spesielle modeller, eventuelt noen andre rådenim bukser du vet er bra?

Lenke til kommentar

Det er masse APC-bukser på styleforum til salgs. Det er visst et par med bukser som utvider seg noe fryktelig, så de aller fleste anbefaler å gå ned i hvert fall én, hvis ikke to og tre (ytterst sjelden) størrelser. Kjøper man størrelsen man vanligvis bruker vil de visst sitte løst, og etter to uker bli såpass utvidet i livet at de er ubrukelige uten belte. De vil også få en slags baggy look. To størrelser ned skulle visst tilsvare en Levis 501 skinny fit.

Lenke til kommentar

Det er masse APC-bukser på styleforum til salgs. Det er visst et par med bukser som utvider seg noe fryktelig, så de aller fleste anbefaler å gå ned i hvert fall én, hvis ikke to og tre (ytterst sjelden) størrelser. Kjøper man størrelsen man vanligvis bruker vil de visst sitte løst, og etter to uker bli såpass utvidet i livet at de er ubrukelige uten belte. De vil også få en slags baggy look. To størrelser ned skulle visst tilsvare en Levis 501 skinny fit.

 

Høres ikke fristende ut å kjøpe en bukse fra Styleforum som "kan" utvide seg meg 1,2 og 3 størrelser...

Lenke til kommentar

Det er ikke nakk om at de kan utvide seg en, to eller tre størrelser. De utvider seg ca 2 tommer i livet etter ca 2 ukers bruk. Det er jo ikke vanskelig å regne med det, slik at du slipper å få problemer etter de to ukene. Grunnen til at man går ned et forskjellig antall størrelser er jo fordi man ønsker forskjellig fit. én størrelse ned er mer normal, straight fit. To størrelser ned er skinny 501, som jeg skrev, og tre ned er enda trangere, men sikkert fint for folk med spinkle bein.

 

Men selvfølgelig, ingen tvinger deg, jeg kom bare med et forslag som jeg er fan av. Hadde jeg ikke hatt 3 par med rådenim allerede hadde jeg bestilt et par med APC New Standard nu straks. Heh, ja, kanskje verdt å nevne at det er New Standard jeg har snakket om hele veien når det gjelder fit. : p

Lenke til kommentar

Hvis jeg sliter med liten skrift greier jeg helt fint å zoome inn, så du kan med fordel minske størrelsen på teksten.

Av de to merkene hadde jeg valgt Nudie (ToS har en tendens til å være overpriset), men du har jo andre alternativer som Acne, A.P.C, Erwin osv. som også leverer kvalitetsjeans.

Vil for øvrig anbefale deg å heller gå for mørke jeans (raw denim f.eks.) fremfor lyse jeans.

Prøver å finne en ny mørk rådenim bukse, nudie jeansen jeg har er så j tight (tror det er thin finn), fant ingen mørk rådenim bukse når jeg var innom Acne. Noen spesielle modeller, eventuelt noen andre rådenim bukser du vet er bra?

Acne har jo flere rådongerimodeller, er bare å ta en titt på hjemmesidene. Max Raw husker jeg var/er populær. Mener å huske at Acne har fri retur på nett nå også, så du kan jo prøve å bestille online. Jeg har også veldig gode erfaringer med kundeservicen deres.

Lenke til kommentar

Det er masse APC-bukser på styleforum til salgs. Det er visst et par med bukser som utvider seg noe fryktelig, så de aller fleste anbefaler å gå ned i hvert fall én, hvis ikke to og tre (ytterst sjelden) størrelser. Kjøper man størrelsen man vanligvis bruker vil de visst sitte løst, og etter to uker bli såpass utvidet i livet at de er ubrukelige uten belte. De vil også få en slags baggy look. To størrelser ned skulle visst tilsvare en Levis 501 skinny fit.

 

Høres ikke fristende ut å kjøpe en bukse fra Styleforum som "kan" utvide seg meg 1,2 og 3 størrelser...

 

Det er da helt normalt når det er snakk om rådenim. Og jeg ser ikke helt hva det har med saken å gjøre at det er fra SF. Det samme gjelder jo om du går og kjøper et par fra APC i butikk også.

Lenke til kommentar

ADVARSEL! Blanding av norske og engelske ord, har ikke jeansvokabulæret inne.

 

Jeg er blitt veldig glad i mine ToS Iggy (kjøpt på salg, selvsagt, ikke verdt retail på 1.200,-), disse har en medium rise med tapered legs. Jeg har store lår i forhold til livet; har et liv på 32'' og half-thigh på Iggy er rundt 12.25". Jeg liker også at åpningen er på 7". Etter hva jeg kan se er APC NS ikke like tapered. Har dere tips til noen andre jeans?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke nakk om at de kan utvide seg en, to eller tre størrelser. De utvider seg ca 2 tommer i livet etter ca 2 ukers bruk. Det er jo ikke vanskelig å regne med det, slik at du slipper å få problemer etter de to ukene. Grunnen til at man går ned et forskjellig antall størrelser er jo fordi man ønsker forskjellig fit. én størrelse ned er mer normal, straight fit. To størrelser ned er skinny 501, som jeg skrev, og tre ned er enda trangere, men sikkert fint for folk med spinkle bein.

 

Men selvfølgelig, ingen tvinger deg, jeg kom bare med et forslag som jeg er fan av. Hadde jeg ikke hatt 3 par med rådenim allerede hadde jeg bestilt et par med APC New Standard nu straks. Heh, ja, kanskje verdt å nevne at det er New Standard jeg har snakket om hele veien når det gjelder fit. : p

 

Har sittet og tygd litt på det og tror jeg går til innkjøp av APC New Standard. http://www.apc.fr selger disse for circa 1100 kr, inklusivt frakt til Norge, er det noen andre nettbutikker som selger disse billigere? Så litt på Styleforum, men ingen for salg i min str.

 

Målte meg selv til 85cm i livet (33,4"), da er vel 31" den riktige størrelsen å gå for, eller safe på 32"?

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for 31" Petit Standard, New Standard er straight leg.

 

Men den blir ikke slim/skinny da når jeg går ned litt over de anbefalte 2"? Får dårlig blodomløp av bukser som strammer, tenker på tykkleggen og rundt lårene.

 

EDIT: Så på jentekolleksjonen, APC hjemmesiden har verken Petit eller New standard i rådenim, men bare stone washed... :(

Noen andre reputable selgere?

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Tiger er da ikke noen velrenommert produsent for dongeribukser. Av de to merkene så er det jo Nudie som har mest kompetanse. Men hvorfor det merket er så stort her i Norge aner jeg ikke. De kopierer jo bare Levi´s for alt det er verdt. Men jeg kjente på noen Nudie-bukser i går, og det er godt håndtverk.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...